====== Řádek odběratelské reklamace ====== Řádek reklamace umožňuje vytvářet a editovat jednotlivé řádky vázané k dané reklamaci. Řádek odběratelské reklamace obsahuje tyto záložky: * **Základní údaje** * **Vyjádření k reklamaci** * **Vyřízení reklamace obchod** * **Vyřízení reklamace výroba** * **Finanční náklady** * **Doprovodné texty** ===== Postup pro tvorbu řádku odběratelské reklamace ===== Postup zobrazíte kliknutím na [[=orfertopen/:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:creklamaceodb#tvorba_radku_reklamace|odkaz]]. ===== Základní údaje řádku reklamace ===== V této záložce evidujeme základní atributy řádku, jakými jsou zejména reklamovaná položka, provázanost na obchodní a výrobní doklad a atributy k příčině neshody: * Číslo a řádek prodejní objednávky * Typ (Rozlišení výrobek / text - "A" položka reklamace je specifikovaná konkrétním číslem výrobku "T" položka reklamace je specifikována textově) * Položka * Skupina zboží * Popisné údaje * Množství * Výrobní číslo * Reklamovaná výrobní zakázka * Kód příčiny * Upřesnění příčiny * Středisko způsobitele * Návrh vyřízení {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:zakladniudajeradek2.png?direct&600 |}} ==== Vyjádření k reklamaci ==== Záložka je zpravidla v kompetenci oddělení kvality, které rozhoduje o oprávněnosti reklamace a stanoví další postup. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:vyjadreni.png?direct&400 |}} Možnosti atributu **Způsob vyřízení**: {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:zpusobvyrizeni.png?direct&200 |}} ==== Vyřízení reklamace obchod ==== V záložce evidujeme informace ohledně komunikace s odběratelem, datum skutečné návštěvy odběratele (zpravidla se provádí z důvodu ověření neshody a jejího rozsahu), termín případného vrácení zboží. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:vyrizenireklamaceobchod.png?direct&400 |}} ==== Vyřízení reklamace výroba ==== Atributy v záložce jsou v kompetenci výrobního oddělení. Evidují zde způsob nápravného a případně i preventivního opatření k reklamaci. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:vyrizenireklamacevyrobaradek.png?direct&400 |}} ==== Finanční náklady ==== Záložka slouží pro kompletní evidenci finančních nákladů k reklamaci. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:financninakladyradek.png?direct&400 |}} ==== Doprovodné texty ==== Zde můžeme evidovat další potřebné informace k danému řádku reklamace. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:doprovodnetexty_radek2.png?direct&400 |}} ==== Možnost přidání elektronických dokumentů k řádku reklamace ==== OR-SYSTEM OPEN nabízí možnost přidání elektronických dokumentů, takže do každého jednotlivého řádku reklamace můžeme vkládat všechny potřebné dokumenty, ať už se jedná o naskenované doklady, vyjádření, fotky poškozených výrobků, atd. Dokumenty vkládáme přes ikonku **Elektronické dokumenty** v pásu ikon nad řádkem reklamace. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:eldokuradek.png?direct&400 |}} ==== Postup pro přidání el. dokumentu ==== Postup zobrazíte kliknutím na [[orsoftopen:o0:admin:oeldoc|odkaz]].