====== Úkoly (CRM) ====== Úkoly (CUKOL) evidují požadavky na zadanou činnost a jejich řešení. Mohou být vázány na nadřízený objekt (zakázka, projekt) nebo i jako samostatné entity. Úkol prochází životním cyklem: * **Příprava zadání** * **Zadání odesláno** * **V řešení** * **Dokončen** * **Schváleno** * **Ukončen předčasně** {{http://orcz.cz/patch/od_ukoly-wf.png?direct&}} Zadavatelem úkolu je vždy aktuálně přihlášený uživatel. V případě generování úkolů ze systému je jím systémový uživatel. V úkolu lze pořizovat tyto údaje: * **Kategorie** - Lze specifikovat do jaké oblasti úkol patří. Např. Nakupování, Osobní, Práce, Přání. Kategorie se načítají z číselníku **Kategorie úkolů**. * **Číslo úkolu **- unikátní 10 znakový identifikátor. Uživatel zadává dle svého uvážení. Např. __2016-02-02/001__ * **Předmět** - Krátký popis úkolu. Generuje se buď z nadřízeného objektu nebo lze zapsat ručně např. __odeslat nabídku do společnosti XY__. * **Priorita** - priorita aktivity, např. Nízká, Střední, Vysoká (dle poptextu DTcuk_pri) * **četní zakázka** - Editovatelné, nepovinné vyplnění . Možnost hledání v číselníku účetních zakázek „O8a“ . Při vyplnění tvrdá kontrola na číselník „O8a“ . * **Řešitel **- zodpovědná [[:orsoftopen:o0:admin:osoby|osoba]].(lze vybrat z tabulky osob, OSOBY). Možnost prokliknutí do detailu osoby. Vyhledání je podpořeno našeptávačem. Zadáním počátečních písmen příjmení nebo zadáním osobního čísla se nabídnou relevantní osoby řešitele. * **častníci** - pomocí pravého kliku myši lze doplňovat další účastníky úkolu. Těm přijde při rozeslání zadání mail. Lze se prokliknout do detailu. Dvojklikem lze provést též přidání účastníka. * **Plánované ukončení** - datum, do kdy by měl být úkol hotov. Určuje zadavatel. Řešitel může zažádat o změnu pomocí funkce odeslat mail zadavateli. Pokud bylo datum plánovaného ukončeni dosaženo, zobrazují se úkoly červeně podbarvené a jsou jako nesplněné. Aktualizovat může jen zadavatel. * **Plánovaný počet hodin** - Určuje zadavatel. Slouží pro možné propočty kapacit. A pro porovnání plánovaného a skutečného stavu. * **Skutečný počet hodin** - zadává řešitel při ukončování úkolu. * **Zadání** - Celý text zadání úkolu se vkládá v záložce Zadání. Lze vložit pouze textovou informaci. Pokud se vloží ze schránky např. celý blok textu s obrázky, tak se přebere jen text. Text se současně odesílá mailem řešiteli i účastníkům při rozeslání úkolu. * **Řešení** - Celý text řešení úkolu vkládá řešitel. Text se současně odesílá mailem zadavateli i účastníkům při ukončení úkolu. * **Pořízeno** - datum a čas pořízení záznamu úkolu (needituje se, generuje se automaticky při uložení záznamu) * **Změněno** - datum a čas poslední změny záznamu úkolu (needituje se, generuje se automaticky při uložení záznamu) **Připojené dokumenty** * na tomto panelu se zobrazují elektronické dokumenty přiřazené k aktivitě. Zobrazuje se //druh dokumentu//, //popis// nebo //umístění// a u obrázků také //náhled//. Pokud je dokumentů více, lze v nich listovat pomocí ikon //Předchozí// (<) a //Další// (>), vybraný dokument je identifikován údajem //pořadí/celkový počet// (např. 2/3). Zobrazení detailu dokumentu lze vyvolat přes ikonu //Zobrazit dokument//. Přes modře zobrazený popis dokumentu se lze prokliknout (Ctrl+levé tlačítko myši) do detailu elektronického dokumentu. * Pozn.: Tento panel slouží pro rychlou orientaci a zobrazení dokumentu. Pro kompletní obsluhu a přiřazování dokumentů lze použít standardní možnost browse, tj. ikonu //Elektronické dokumenty//. **Barevné odlišení záznamů** * záznamy se stavem Schváleno se v řádkovém seznamu zobrazují zeleně. * záznamy se stavem V řešení, jejich termín řešení již uplynul, se zobrazují červeně. **Filtry** * pomocí ikon v horní liště lze vyfiltrovat: * **Vše** - zobrazují se všechny úkoly, tedy i zadané a řešené jinými osobami. * **Mnou zadané** - úkoly, které zadal aktuálně přihlášený uživatel. * **Mnou řešené** - úkoly, u kterých je jako řešitel stanoven aktuálně přihlášený uživatel. * * **Vše** - zobrazují se všechny stavy úkolů. Tedy i Schválené či Zadání odesláno. * **V řešení** - úkoly, které mají stav V řešení. * **Nesplněné v termínu** - úkoly, které mají stav V řešení a současně vypršel termín řešení (červené). **Tlačítkové funkce** jsou k dispozici ve formuláři a zobrazují se podle aktuálního stavu úkolu a osoby řešitele či zadavatele. * **Rozeslat zadání** - Odesílá zadání úkolu řešiteli. Stav úkolu se mění na "Zadání odesláno". Změna stavu se eviduje v části "Vývoj úkolu". E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolRESITEL, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. Předpokladem pro odeslání e-mailu je samozřejmě existence e-mailové adresy u osoby řešitele v tabulce osob. * **Přijmout úkol** - Odesílá informaci o přijetí úkolu zadavateli. Stav úkolu se mění na "V řešení". Změna stavu se eviduje v části "Vývoj úkolu". E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolPRIJETI, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. Předpokladem pro odeslání e-mailu je samozřejmě existence e-mailové adresy u osoby zadavatele v tabulce osob. * **Odmítnout úkol** - Odesílá informaci o nepřijetí úkolu zadavateli. Stav úkolu se mění na "Příprava zadání". Řešitel vyplňuje důvod odmítnutí. Změna stavu se eviduje v části "Vývoj úkolu". E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolODMITNUTI, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. Předpokladem pro odeslání e-mailu je samozřejmě existence e-mailové adresy u osoby zadavatele v tabulce osob. * **Ukončit úkol** - Odesílá informaci o dokončení úkolu zadavateli. Stav úkolu se mění na "Dokončen". Změna stavu se eviduje v části "Vývoj úkolu". E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolUKONCENI, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. Předpokladem pro odeslání e-mailu je samozřejmě existence e-mailové adresy u osoby zadavatele v tabulce osob. * **Schválit řešení** - Odesílá informaci o schválení řešení úkolu řešiteli. Stav úkolu se mění na "Schválen". Změna stavu se eviduje v části "Vývoj úkolu". E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolSCHVALENI, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. Předpokladem pro odeslání e-mailu je existence e-mailové adresy u osoby řešitele v tabulce osob. * **Odmítnout řešení** - Odesílá informaci o neschválení řešení úkolu řešiteli. Stav úkolu se mění na "V řešení". Změna stavu se eviduje v části "Vývoj úkolu". E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolODMITNUTI_RESENI, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. * **Ukončit předčasně** - Zadavatel může v jakémkoliv stavu úkolu, tento ukončit předčasně. Zadavatel uvede důvod předčasného ukončení. Odesílá se informace řešiteli. Stav úkolu se mění na "Ukončen předčasně". Změna stavu se eviduje v části "Vývoj úkolu". E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolUKONCENI_PREDCASNE, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. **Další funkce** jsou k dispozici pod klávesou "//**Další nabídka** //". * **Odeslat e-mail zadavateli** - U jakéhokoliv úkolu lze odeslat mail zadavateli. Odeslané maily se evidují v části "Vývoj úkolu". E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu aktivity podle šablony s kódem cukolMAIL_ZADAVATELI, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. * **Odeslat e-mail řešiteli** - U jakéhokoliv úkolu lze odeslat mail řešiteli. Odeslané maily se evidují v části "Vývoj úkolu". E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu aktivity podle šablony s kódem cukolMAIL_RESITELI, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. * **Poštovní deník** - záznamy o automaticky zaslaných e-mailech se zapisují do poštovního deníku, kde je možné je dohledat a zkontrolovat/dokladovat tak, že došlo k odeslání.