==== Evidence základních údajů o poruše ==== Každá porucha má přidělené své unikátní číslo. Číslo vzniká automaticky založení poruchy. Stav poruchy je základní údaj a nelze jej ručně editovat. Stav je z číselníku E1PSTAV. Stav se přehazuje automaticky podle vyplnění údajů o poruše. Každá porucha může být v těchto stavech: * **Z – zadáno** – //při vlastním vytvoření// * **S – v šetření** – //pokud je vyplněn datum šetření// * **O – v opravě** – //pokud je vyplněn datum opravy od// * **U – Ukončeno**=Hotovo – //pokud je vyplněn datum opravy do// Porucha patří vždy pod určité středisko, které ji má na starosti. Je to vazbana na základní číselník útvarů OKUTV. Typ události je číselník, který má i vazbu na systém mailů o poruchách. Při každém založení poruchy současně vznikne i zakázka v číselníku zakázek (O8A). Na tuto zakázku může být vydáván materiál, účtovány různé náklady a následně v controllingu či v Business Intelligence sledovat kompletní náklady na jednotivé poruchy. {{:orsoftopen:e1:poruchy:01_zaklad_zakladni_udaje.jpg}} ==== Nahlášení poruchy ==== V tomto procesu se ukládá informace o přesném času, způsobu nahlášení. Také je zde informace o osobě, která nahlásila poruchu. Poslení údaj je uložený systémem a to údaj o tom, kdo zaevidoval poruchu. Pokud vyberete interní nahlášení, tak se nabízí OSOBY z číselníku Osob. {{:orsoftopen:e1:poruchy:01_zaklad_nahlaseni.jpg}} ==== Prošetření poruchy ==== K prošetření poruchy se ukládá jak datum tak čas prošetření poruchy. Prošetření může provést interní osoba (číselník OSOB). Dále se ukládají informace o prošetření. {{:orsoftopen:e1:poruchy:01_zaklad_prosetreni.jpg}} ==== Informace o poruše ==== V panelu informace o poruše se eviduje lokace poruchy (obec, ulice, č.p., č.o.), popis poruchy, tlakové pásmo (ze ZISového číselníku Z0PASMA) a zásobovaná oblast (číselník E1PZASOBL). Dalšími atributy jsou Odhad nákladů - předpokládaná částka, kterou bude třeba investovat do opravy a odhad ztrát. {{:orsoftopen:e1:poruchy:01_zaklad_info_o_poruse.jpg}} ==== Oprava poruchy ==== Informace o opravě poruchy - zadává se začátek a konec opravy. Výběr zodpovědné osoby za opravu se bere z číselníku OSOB. Zde je třeba vyplňovat i popis opravy a použitou mechanizaci. {{:orsoftopen:e1:poruchy:01_zaklad_oprava.jpg}} ==== Závada ==== Závada je evidenční panel s informacemi o příčině (závadě), která zapřičinila poruchu. {{:orsoftopen:e1:poruchy:02_dalsi_zavada.jpg}} === Objekty a části objektů === Objekty a části objektů jsou číselníky, které mohou být provázány. Nejdříve je třeba nadefinovat číselníky. Viz nápověda - číselníky. {{:orsoftopen:e1:poruchy:03_ciselniky_objekty_casti.jpg}} Až budeme mít provázány číselníky objektů a částí objektů, tak se bude panel Závada chovat takto: Jakmile vybereme objekt, tak při výběru části objektu se budou nabízet pouze "povolené" části objektů, které jsme si v číselnících nadefinovali. {{:orsoftopen:e1:poruchy:02_dalsi_objekty.jpg}} ==== Povrch ==== V této části se evidují informace o opravách povrchů (např. asfaltování, ...) {{:orsoftopen:e1:poruchy:02_dalsi_povrch.jpg}} ==== IČME ==== Zatím pouze evidenční pole pro zadání jednotlivých IDENTIFIKAČNÍCH ČÍSEL MAJETKOVÉ EVIDENCE. ==== Systémové informace ==== Systémové informace o záznamu poruchy