====== Adresy pro elektronickou komunikaci ====== Tato tabulka (O6a6) obsahuje informace, pomocí nichž lze definovat různé formy **elektronické komunikace** s firmami. Informace se zadávají pouze u těch firem, se kterými se příslušná forma komunikace domluví. Nejčastěji půjde o zasílání či přijímání dokumentů jako např. faktur nebo upomínek v elektronické podobě. Tyto dokumenty mohou mít různé datové formáty, např. PDF či ISDOC(faktury) a mohou být předávány různými způsoby (prostřednictvím datové schránky, e-mailem apod.). Kromě "technických" údajů (emailová adresa, id datové schránky apod.) jsou v tabulce obsaženy i některé další údaje, které souvisejí se zpracováním dat (import a následné rozúčtování faktur), ale mají spíše "ekonomický" charakter. Elektronickou komunikaci lze využít např. pro * **Odesílání vydaných faktur** * **Import přijatých faktur** * **Odesílání upomínek** * **Odesílání potvrzení pohledávek a závazků** * **Odesílání zápočtů** * **Odesílání penále** Další možnosti mohou v budoucnu přibývat. Pořizované údaje: * **Číslo firmy** – dle [[:orsoftopen:o0:adresar:o6a|adresáře firem]]. Určuje firmu, které se daná komunikace týká. * **Dokument** – charakter dokumentu podle číselníku "[[:orsoftopen:o0:ciseln:o1ciseln:ofad|]]". Po vyplnění této položky se kontroluje, zda není v číselníku vyplněn doplněk, ve kterém může být uveden klíč druhu dokumentu (z tabulky ODRUH). Tento klíč se použije pro předvyplnění, je-li pole //Druh dokumentu// zatím prázdné. * **Popis dokumentu** – textová informace, která popisuje charakter dané komunikace * **Aktivní** - zda je záznam aktivní (s tímto atributem se zatím nepracuje) * **Aktivní od** - od kdy je záznam aktivní (s tímto atributem se zatím nepracuje) * **Druh dokumentu** – druh elektronického dokumentu podle tabulky "[[:orsoftopen:o0:eldoc:odruh|]]". Může se automaticky předvyplnit dle pole //Dokument// (viz popis výše). * **Způsob předávání** – určuje, jakým způsobem se bude elektronický dokument předávat. K dispozici jsou následující možnosti: E-mail, ISDS (datová schránka), FTP (přenos po síti), DIR (uložení na disk = nedojde k přímému odeslání, ale el. dokument se pouze uloží na server na určené místo a jeho odeslání příjemci je nutné zajistit jinak). * **Umístění** – vyplňuje se v závislosti na způsobu předávání elektronického dokumentu. Například pro komunikaci prostřednictvím datových schránek se zadává identifikace datové schránky příjemce, v případě e-mailu e-mailová adresa příjemce, v případě složky na disku se uvádí cílová složka na místním serveru. * **Login** - login, pokud jej zvolený způsob komunikace vyžaduje * **Heslo** - heslo, pokud jej zvolený způsob komunikace vyžaduje * **Program pro zpracování** – vyplní se dle dokumentace k dané úloze v podsystému (podle toho, jaký doklad se zpracovává) * **Parametry pro zpracování** – vyplní se dle dokumentace k dané úloze v podsystému (podle toho, jaký doklad se zpracovává) * **Uživatelský vzor** – vyplní se dle dokumentace k dané úloze v podsystému (podle toho, jaký doklad se zpracovává) * **Doplňkové informace** – volitelný text, pokud dokumentace k dané úloze v podsystému nevymezuje jiné využití * **Adresát - kopie** - adresa příjemce, jemuž má být odeslána kopie * **Adresát skrytý - kopie** - adresa skrytého příjemce, jemuž má být odeslána kopie * **Šablona mailu** - (s tímto atributem se zatím nepracuje) === Odesílání vydaných faktur === Vyplňují se tyto údaje: * **Dokument** – určuje typ vydané faktury (zálohová, s odpočtem) * **Druh dokumentu** – určuje v jakém formátu bude faktura (ISDOC, PDF) * **Způsob předávání** – v tomto případě má smysl pouze E-email, ISDS nebo DIR * **Umístění** – podle způsobu předání se vyplní e-mailová adresa, identifikace datové schránky příp. cesta na disku * **Uživatelský vzor 2** – obvykle se nevyplňuje, ale tuto položku lze využít pro speciální případy, kdy se faktura generuje nestandardním způsobem a v takovém případě její vyplnění zajistí servisní pracovník === Import přijatých faktur === Vyplňují se tyto údaje: * **Dokument** – určuje typ přijaté faktury (zálohová, s odpočtem) * **Druh dokumentu** – v tomto případě má smysl pouze ISDOC * **Způsob předávání** – v tomto případě má smysl pouze DIR (složka na disku), umístění se ale již nevyplňuje, importní adresář je určen v druhu dokumentu) * **Parametry 1** – lze vyplnit hodnoty z katalogu saldokonta, a to podle požadovaného rozúčtování === Pohledávky, Závazky, Zápočty, Penále, Upomínky === Vyplňují se tyto údaje: * **Dokument** – viz popis položek výše * **Druh dokumentu** – v tomto případě má smysl pouze PDF * **Způsob předávání** – v tomto případě má smysl pouze E-mail, ISDS nebo uložení na disk * **Umístění** – viz popis položek výše === Příklad: === Firma s číslem firmy 1502 chce zasílat své faktury ve formátu ISDOC prostřednictvím e-mailu. Faktury budou importovány do denního souboru ve Finančním účetnictví. Rozúčtování jednotlivých faktur bude v maximální míře generováno na základě nastavení parametrů ekonomických vět v tabulce O6A6. Zadání v tabulce O6A6 bude následující: Č. firmy – Dokument – Popis – Druh dokumentu 1502 – PFA_D – Došlá faktura – ISDOC 1502 – PFA_DO – Došlá faktura s odpočtem – ISDOC 1502 – PFA_DZ – Došlá faktura zálohová – ISDOC Do položky "Parametry pro zpracování" se vyplní hodnoty z katalogu saldokonta, a to podle požadovaného rozúčtování jednotlivých typů faktur. Současně musí být správně naplněný soubor Druhů elektronických dokumentů.