====== Aktivity ====== Aktivity (OHAKT) jsou **seznamem událostí** v **[[:orsoftopen:oh:oh_crm|CRM]] **. Obsahují podrobné informace o každé uskutečněné či plánované aktivitě (události). Aktivita se většinou váže na konkrétní obchodní vztah (firmu), může se však vázat i na jiné entity. Lze pořizovat tyto údaje: **Aktivita** * **[[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohaktzdr|Zdroj]] **- zdroj, z jakého aktivita pochází (komunikační kanál), např. Dopis odeslaný, Telefonát příchozí apod. (dle číselníku OHAKTZDR) * **[[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohaktdruh|Druh]]** - druh aktivity, např. Informace, Pozvánka, Schůzka (dle číselníku OHAKTDRUH v tabulce O0CISELNIK). Pomocí druhu lze též definovat tzv. [[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohpokracakt|pokračovací aktivitu]]. K číselníku existuje volitelné rozšíření [[:orsoftopen:oh1:crm:ohaktdruh|Uživatelský druh aktivity]]. * **[[:orsoftopen:oh1:crm:ohaktdruh|Uživatelský druh]]**- uživatelský druh aktivity (dle tabulky OHAKTDRUH). Jedná se o volitelné rozšíření k číselníku [[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohaktdruh|Druh]]. Pomocí uživatelského druhu lze též definovat tzv. [[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohpokracakt|pokračovací aktivitu]]. * **[[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohaktuziv|Uživ. klas]]**- uživatelská klasifikace aktivity (dle číselníku OHAKTUZIV). Obsah číselníku určuje uživatel. Umožňuje vlastní kategorizaci aktivit. * **[[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohaktuzi2|Uživ. klas. 2]]**- uživatelská klasifikace aktivity 2 (dle číselníku OHAKTUZI2). Obsah číselníku určuje uživatel. Umožňuje vlastní kategorizaci aktivit. * **[[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohaktuzi3|Uživ. klas. 3]]**- uživatelská klasifikace aktivity 3 (dle číselníku OHAKTUZI3). Obsah číselníku určuje uživatel. Umožňuje vlastní kategorizaci aktivit. * **[[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohaktprio|Priorita]]**- priorita aktivity, např. Malá, Střední, Velka (dle číselníku OHAKTPRIO) * **[[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohaktstav|Stav]]**- stav aktivity, např. Evidovaná, Naplánovaná, Ukončená (dle číselníku OHAKTSTAV) * **Předmět** - předmět aktivity, tj. stručný popis, čeho se aktivita týká (zde pouze zobrazení, pořizuje se níže viz Předmět) * **Vztah** - název [[:orsoftopen:o0:adresar:o6a:crm|obchodního vztahu]] (firmy), kterého se aktivita týká (lze vybrat z tabulky O6A, pohledu O6aCrm). Aktivita by měla být standardně přiřazena ke konkrétnímu obchodnímu vztahu, lze ji však uložit i bez něho. Možnost prokliknutí do detailu obchodního vztahu. * **Číslo firmy** - číslo firmy, které se aktivita týká. Možnost prokliknutí do detailu adresáře. * **Pobočka** - název pobočky firmy, které se aktivita týká. Možnost prokliknutí do detailu pobočky. Způsob práce s pobočkou se řídí položkou "Aktivity a kontakty vázat přednostně na pobočku" v konfiguraci //[[:orsoftopen:o0:konfig:oh:crm|CRM/Parametry/Konfigurace/CRM]]//. * **Číslo pobočky** - číslo pobočky firmy, které se aktivita týká. Možnost prokliknutí do detailu pobočky. Způsob práce s pobočkou se řídí položkou "Aktivity a kontakty vázat přednostně na pobočku" v konfiguraci //[[:orsoftopen:o0:konfig:oh:crm|CRM/Parametry/Konfigurace/CRM]]//. * **OM** - číslo odběrného místa (zobrazuje se pouze uživatelům provozujícím skupinu úloh ZIS). Možnost prokliknutí do detailu odběrného místa. * **Propojení** - vazba na obecný objekt. * Tato položka se zobrazuje v detailu pouze tehdy, má-li aktivita propojení (vazbu) na jeden nebo více obecných objektů (tabulek). Zobrazuje se //**Popis objektu**// , //**Předmět propojení**// , //**Jméno objektu**// a //**ID záznamu**// , na který se aktivita váže. Položky jsou **pouze pro prohlížení**. Přes pole se jménem objektu a ID se lze **prokliknout na příslušný záznam objektu** (přes Ctrl + levé tlačítko myši). Pokud je vazeb více, zobrazují se za objektem tři tečky (, …) a přes tlačítko **//Vše//** lze zobrazit seznam všech propojení k dané aktivitě. V zobrazeném seznamu se lze **do detailu vybraného propojení** dostat pomocí dvojkliku levým tlačítkem myši nebo klávesou Enter. * //**Předmět propojení**// může obsahovat text dotažený z navázaného záznamu, pokud si toto uživatel nastaví. Jeho obsah se dočítá z atributu, jehož název je uveden v číselníku [[:orsoftopen:oh1:crm:ohaktobjcfg|Propojení aktivit na objekty]] v položce **//Atribut pro popis//** . Pokud není //Atribut pro popis// nastaven, zůstává pole //Předmět propojení// prázdné. * V browse lze **dle propojení (vazby na Objekt a ID) filtrovat** přes rychlé filtry, a to buď podle objektu+ID (volby //Stejné//, //Vyplněno//, //Nevyplněno// a //Stejné jako aktuální//) nebo pouze podle objektu (volby //Stejný objekt// a //Stejný objekt jako aktuální//). * **Pořizování propojení** - lze provádět dvěma směry * **od objektů k aktivitám** - z vybraných editačních programů těch tabulek, ke kterým je pořízení aktivity umožněno - viz //CRM/Parametry/Číselníky/Aktivity/[[:orsoftopen:oh1:crm:ohaktobjcfg|Propojení aktivit na objekty]]//. V těchto editačních programech se zobrazuje v horní liště **//tlačítko Aktivity//** [[:orsoftopen:oh1:crm:ohaktobjcfg?media=orsoftopen:oh1:crm:ohakti16.png|{{:orsoftopen:oh1:crm:ohakti16.png?nolink&}}]], přes které se nabízí volby * **Založit novou aktivitu** - založit novou aktivitu a připojit ji k objektu * **Přidat existující aktivitu** - připojit k objektu již existující aktivitu * **Procházet aktivity** - procházet všechny aktivity již připojené k objektu * **od aktivit k objektům** - z aktivit přes přes **//tlačítko Propojení k obecným objektům// **{{:orsoftopen:oh1:crm:oretez16.png?direct&}}. K dispozici jsou tři možnosti * **Přidat propojení** - objeví se konfigurační tabulka [[:orsoftopen:oh1:crm:ohaktobjcfg|Propojení aktivit na objekty]], kde je potřeba vybrat typ objektu, se kterým se má aktivita propojit. Po výběru typu se zobrazí tabulka se záznamy vybraného objektu, zde je potřeba vybrat konkrétní záznam. Pokud je u daného objektu nastaveno, že se může aktivita vázat i na firmu v objektu, je před nabídkou záznamů zobrazen dotaz, zda mají být zobrazeny pouze záznamy s danou firmou (odpověď //Ano//) nebo všechny (odpověď //Ne//). Vybraný záznam se automaticky propojí s aktuální aktivitou. * **Odebrat propojení** - objeví se seznam již existujících propojení k aktivitě. Dvojklikem levým tlačítkem myši nebo tlačítkem //Enter// lze propojení zrušit. * **Procházet propojení** - objeví se seznam již existujících propojení k aktivitě. Dvojklikem levým tlačítkem myši nebo tlačítkem //Enter// lze zobrazit detail propojeného objektu. * **Připojit existující aktivitu** - připojení již existující aktivity k aktuálnímu objektu. Tato volba je k dispozici pouze tehdy, je-li povolena vazba aktivity na aktuální objekt (volba //CRM/Parametry/Číselníky/Aktivity/Propojení aktivit na objekty//). * **Odebrat aktivitu** - odpojení aktivity od aktuálného objektu. Tato volba je k dispozici pouze tehdy, je-li povolena vazba aktivity na aktuální objekt (volba //CRM/Parametry/Číselníky/Aktivity/Propojení aktivit na objekty//). * **Kontakt** - hlavní [[:orsoftopen:oh1:crm:ohkon|kontaktní osoba]] pro aktivitu (lze vybrat z tabulky kontaktů, OHKON). Možnost prokliknutí do detailu kontaktu. * **Zodpovídá** - zodpovědná [[:orsoftopen:o0:admin:osoby|osoba]] z firmy uživatele (lze vybrat z tabulky osob, OSOBY). Možnost prokliknutí do detailu osoby. * Zodpovědná osoba může aktivitu editovat. Dále ji může editovat vyřizující osoba (osoba zapsaná v položce //Vyřizuje//) a osoba, která ji založila (viz CTRL-I///Založeno - Uživatel//). Editovat ji může také osoba nadřízená zodpovědné osobě dle přístupového stromu. Editovat může i osoba s oprávněním ke speciální úloze "orsoft.o.crm.Ohakt.specOpravneni", kde právo U+ umožňuje editaci, právo D+ smazání. Úloha musí být v profilu uvedena explicitně, nestačí oprávnění ke všem úlohám (*). * U nově zakládaného záznamu se pro schůzky a služební cesty předvyplňuje osobou, která záznam pořizuje. * **Vyřizuje** - osoba z firmy uživatele pověřená k vyřízení aktivity, může být shodná se zodpovědnou osobou. * Vyřizující osoba může aktivitu editovat. Dále ji může editovat zodpovědná osoba (osoba zapsaná v položce //Zodpovídá//) a osoba, která ji založila (viz CTRL-I///Založeno - Uživatel//). Editovat ji může také osoba nadřízená zodpovědné osobě dle přístupového stromu. Editovat může i osoba s oprávněním ke speciální úloze "orsoft.o.crm.Ohakt.specOpravneni", kde právo U+ umožňuje editaci, právo D+ smazání. Úloha musí být v profilu uvedena explicitně, nestačí oprávnění ke všem úlohám (*). * U nově zakládaného záznamu se předvyplňuje osobou, která záznam pořizuje. Předvyplňování lze potlačit v konfiguraci CRM (volba CRM/Parametry/Konfigurace/CRM). * **Nadřízená** - nadřízená aktivita, umožňuje řadit aktivity hierarchicky. Možnost prokliknutí do detailu nadřízeného obchodního vztahu. * **Vyřízení** - příznak vyřízení aktivity odvozený od datumů Plánováno od do a Uskutečněno od do (V procesu, Vyřízená, V termínu, Po ternímu, …). Jednorázové aktivity (např. Informace), které mají pouze datum Uskutečněno do, jsou označeny jako Vyřízené. * **Zbývá dní** - počet dní, které zbývají do plánovaného vyřízení aktivity. Zobrazuje se pouze u aktivit, které mají vyplněné datum Plánováno do (např. Reklamace, Schůzky, Služební cesty). * **Doba vyřízení** - skutečná doba spotřebovaná pro vyřízení aktivity. Zobrazuje se pouze u aktivit, které mají vyplněné datumy Uskutečněno od a Uskutečněno do. * **Předmět** - předmět aktivity, tj. stručný popis události, které se aktivita týká (zde vyplněný text se zobrazuje též výše). U nově zakládané aktivity se pole může automaticky předvyplňovat textem, který lze definovat pro [[:orsoftopen:oh1:crm:ohaktdruh|Uživatelský druh aktivity]] příp. pro [[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohaktuziv|Uživatelskou klasifikaci]]. * **Pořízeno** - datum a čas pořízení záznamu o aktivitě (needituje se, generuje se automaticky při uložení záznamu) * **Změněno** - datum a čas poslední změny záznamu o aktivitě (needituje se, generuje se automaticky při uložení záznamu) * **Popis** - detailní úvodní popis k aktivitě. Sem lze např. zkopírovat obsah mailu nebo zapsat obsah telefonátu apod. Kromě prohlížení nebo editace popisu v textovém poli lze obsah prohlížet či editovat v samostatném okně, které se vyvolá tlačítkem //**Více**// . Toto pole se může u nově zakládané aktivity automaticky předvyplňovat ze šablony definované v [[:orsoftopen:oh1:crm:ohaktdruh|Uživatelském druhu aktivity]]. Do pole lze též manuálně dotáhnout obsah vybrané šablony pomocí tlačítka //**Načíst šablonu**// nebo naopak uložit aktuální text do šablony pomocí tlačítka //**Uložit šablonu**// . Lze uložit max. 4000 znaků. * **Závěr** - závěrečný popis k aktivitě. Pole //Závěr// může obsahovat např. popis řešení nebo výstupů z aktivity apod. Obsluha pole //Závěr// je shodná jako u pole //Popis//. Lze uložit max. 4000 znaků. **Připojené dokumenty** * na tomto panelu se zobrazují elektronické dokumenty přiřazené k aktivitě. Zobrazuje se //druh dokumentu//, //popis// nebo //umístění// a u formátů PNG, JPG, BMP a PDF také //náhled//. Nenalezené dokumenty se v panelu nezobrazují. Pokud je dokumentů více, lze v nich listovat pomocí ikon //Předchozí// (<) a //Další// (>), vybraný dokument je identifikován údajem //pořadí/celkový počet// (např. 2/3). Zobrazení detailu dokumentu lze vyvolat přes ikonu //Zobrazit dokument//. Přes modře zobrazený popis dokumentu se lze prokliknout (Ctrl+levé tlačítko myši) do detailu elektronického dokumentu. * Pozn.: Tento panel slouží pro rychlou orientaci a zobrazení dokumentu. Pro kompletní obsluhu a přiřazování dokumentů lze použít standardní možnost browse, tj. ikonu //Elektronické dokumenty//. **Místo a termíny** * **Místo** - místo konání aktivity, např. schůzky. Např. Firma ABC apod. * **Obec** * **Ulice** * **Č.p.** - číslo popisné * **Tlačítko "Dotáhnout adresu z firmy"** [[:orsoftopen:oh1:crm:ohaktdruh?media=orsoftopen:oh1:crm:oimport16.png|{{:orsoftopen:oh1:crm:oimport16.png?nolink&}}]] - jako adresa konání aktivity se vezme adresa firmy, ke které je aktivita pořizována. * **Tlačítko "Zobrazit na mapě"**{{:orsoftopen:o0:adresar:omapa32.png?direct&}}- zobrazí místo na mapě dle vyplněné adresy. Tato funkce vyžaduje verzi Javy 1.8.0nebo vyšší. U zobrazené firmy lze dále pomocí tlačítka Zobrazit trasuzobrazit trasu z místa firmy uživatele do místa konání aktivity. * Plánováno od, do, doba- plánovaný začáteka konecaktivity, plánovaná doba trvání. Pro nový záznam se mohou časy automaticky předvyplňovat dle druhu aktivity nebo dle uživatelského druhu aktivity, jinak se standardně nastaví na "00:00". Doba trvání se vypočítá, jsou-li vyplněny datumy od i do a datum do je větší než datum od. Dobu trvání lze také vybrat z nabídky nebo ručně zeditovat, po její změně se přepočítají datum a čas do a naopak. * Uskutečněno od, do, doba- skutečný začáteka konecaktivity, skutečná doba trvání. Pro nový záznam se mohou časy automaticky předvyplňovat dle druhu aktivity nebo dle uživatelského druhu aktivity, jinak se standardně nastaví na "00:00". Pro skutečnou dobu trvání platí totéž co pro dobu plánovanou. **Učastníci** - zadání více účastníků pro jednu aktivitu v případech, kdy nestačí pole //Kontakt// a //Zodpovídá//. Ovládá se přes pravé tlačítko myši (Přidat účastníky, Přidat jiné účastníky, Odebrat účastníka, Odebrat vše, Zobrazit detail účastníka) a dvojklik (proklik na detail) nebo pomocí tlačítek vpravo. Volba //Přidat účastníky// nabízí pouze kontakty vyfiltrované za firmu, volba //Přidat jiné účastníky// nabízí všechny kontakty. * **Strana partnera** - seznam účastníků aktivity za cizí stranu (strany) * **Naše strana** - seznam účastníků aktivity za naši stranu. U nově zakládaného záznamu se předvyplňuje osobou, která záznam pořizuje. Předvyplňování lze potlačit v konfiguraci CRM (volba CRM/Parametry/Konfigurace/CRM). **Reklamace ZIS** (Pouze je-li zakoupena úloha ZIS) - pokud je zvolen druh aktivity "Reklamace ZIS" (v číselníku zkratka "REZ"), zobrazí se variantní pořizovací obrazovka s panelem Detaily reklamace ZIS. Umožňuje vést jednoduchou agendu reklamací pro vodovody a kanalizace. - **Barevné odlišení záznamů** * záznamy se stavem Ukončená nebo Zrušená se v řádkovém seznamu zobrazují zašedlé **Filtry** dle zodpovídající osoby: * **Vše** - všechny aktivity * **Týmové** - záznamy vyfiltrované dle **[[:orsoftopen:o0:admin:opristuptree|přístupového stromu]]**s filtrem zapnutým na //Osobní čísla//. Zobrazí se aktivity, které mají v položce //Zodpovídá// vyplněnou některou osobu z týmu aktuálně přihlášené osoby. Není-li přístupový strom s filtrem na osobní čísla aktivován, tlačítko //Týmové// se nezobrazuje. [[:orsoftopen:o0:admin:opristuptree|Přístupový strom]] je speciální tabulka, ve které lze obecně definovat stromovou strukturu osob. Osoba zařazená do přístupového stromu může mít jednak osoby podřízené, jednak osoby stojící na stejné úrovni. Osoby podřízené a osoby stojící na stejné úrovni k přihlášené osobě tvoří **tým přihlášené osoby**. S použitím filtru //**Týmové**// tak může např. obchodník vidět všechny aktivity svého týmu. Pro účel filtrování v aktivitách musí být aktivována [[:orsoftopen:o0:konfig:okonfig:bezpecnost|rozšířená funkce přístupového stromu]] a příslušný kořenový uzel stromu musí mít přiřazenou úlohu **orsoft.o.crm.Ohakt** (Aktivity). * **Zodpovídám** - záznamy, kde aktuální přihlášený je uveden v poli Zodpovídá * **Vyřizuji** - záznamy, kde aktuální přihlášený je uveden v poli Vyřizuje * **Zodpovídám/Vyřizuji** - záznamy, kde aktuální přihlášený je uveden v polích Zodpovídá i Vyřizuje dle stavu: * **Ukončené i neukončené** - všechny události * **Ukončené** - pouze ukončené nebo zrušené události (položka //Stav//: Ukončená nebo Zrušená) * **Neukončené** - pouze neukončené události (položka //Stav//: jiná než Ukončená nebo Zrušená) Nastavení stavu aktivity na //Ukončená// si může provést uživatel v případě, že s aktivitou se již nebude dále pracovat. Ukončená aktivita se zobrazuje zašedlá. dle poboček (k dispozici pouze v případě, že v [[:orsoftopen:o0:konfig:oh:crm|konfiguraci CRM]] je nastaveno "Pracovat s pobočkami firmy"): * **Vše** - aktivity firem jejich poboček * **Firmy** - pouze aktivity firem, tj. bez poboček * **Pobočky** - pouze aktivity poboček - **Další funkce** jsou k dispozici pod klávesou "//**Další nabídka** //". Jedná se zejména o **zasílání e-mailů** osobám podílejícím se nějakým způsobem na aktivitě, případně informativních e-mailů nadřízeným. Pokud se jedná o schůzku (tj. druh aktivity začína na "SCH") nebo služební cestu (tj. druh aktivity začína na "SCE"), je součástí mailu i **položka do kalendáře** (soubor *.ics) pro aplikaci Outlook. Tato kalendářová položka se do Outlooku automaticky naimportuje po příchodu mailu do Outlooku. Pokud jsou k aktivitě připojeny **elektronické dokumenty**, mohou být automaticky (na dotaz) **přiloženy k mailu** jako přílohy. * **Odeslat e-maily osobám na vědomí** - nejdříve je možné ze seznamu osob vybrat ty osoby, kterým se e-mail s informací o příslušné aktivitě má poslat. Poté proběhne automatické odeslání e-mailů vybraným osobám. E-mail se vytváří na základě dat z příslušné aktivity podle šablony s názvem CRM-Aktivity-Inf, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. Předpokladem pro odeslání e-mailu je existence e-mailové adresy u vybrané osoby v tabulce osob. ID úlohy je "orsoft.o.crm.Ohakt.posliMailNaVedomi". * **Odeslat e-mail na kontakt** - zasílá se e-mail hlavní kontaktní osobě, která je uvedena v příslušné aktivitě. Předpokladem odeslání je existence e-mailové adresy u této kontaktní osoby v tabulce Kontakty. E-mail se vytváří na základě dat z příslušné aktivity podle šablony s názvem CRM-Aktivity-Kontakt, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. ID úlohy je "orsoft.o.crm.Ohakt.posliMailKontaktu". * **Odeslat e-maily zodpovědným osobám** - zasílají se e-maily osobám, které jsou uvedeny v položkách Založil, Zodpovídá a Vyřizuje v příslušné aktivitě. Předpokladem odeslání je existence e-mailových adres příslušných osob. E-mail se vytváří na základě dat z příslušné aktivity podle šablony s názvem CRM-Aktivity-Inf, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. ID úlohy je "orsoft.o.crm.Ohakt.posliMailZodpovednym". * **Odeslat e-maily účastníkům** - automaticky se zasílají e-maily všem účastníkům příslušné aktivity, tj. účastníkům ze strany partnera i z naší domácí strany. Použije se šablona s názvem CRM-Aktivity-častníci. Předpokladem je opět existence e-mailových adres u příslušných osob i kontaktních osob. ID úlohy je "orsoft.o.crm.Ohakt.posliMailUcastnikum". * **Odeslat e-maily účastníkům a zodpovědným** - automaticky se zasílají e-maily všem účastníkům příslušné aktivity, tj. účastníkům ze strany partnera i z naší domácí strany. Použije se šablona s názvem CRM-Aktivity-častníci. Navíc se odešle e-mail také zodpovědným osobám, které jsou uvedeny v položkách Založil, Zodpovídá a Vyřizuje, zde se použije šablona s názvem CRM-Aktivity-Inf. Předpokladem je opět existence e-mailových adres u příslušných osob i kontaktních osob. ID úlohy je "orsoft.o.crm.Ohakt.posliMailUcastnikumAZodpovednym". * **Odeslat e-maily účastníkům našim** - automaticky se zasílají e-maily všem našim účastníkům příslušné aktivity, tj. účastníkům z naší domácí strany. Použije se šablona s názvem CRM-Aktivity-účastníci. Předpokladem je opět existence e-mailových adres u příslušných osob. ID úlohy je "orsoft.o.crm.Ohakt.posliMailUcastnikumNasim". **Pozn.**: U všech e-mailů uvedených výše jsou možné **tři způsoby odeslání**: * 1) **ze serveru přes SMTP** + maily se posílají **jednotlivě** - standardní chování - tato varianta se použije v případě, že v číselníku O0ciselnik/OMAILUL záznam s klíčem ID úlohy neexistuje nebo má hodnotou " ". * 2) **ze serveru přes SMTP** + maily se posílají **hromadně** - tato varianta se použije v případě, že v číselníku O0ciselnik/OMAILUL existuje záznam s klíčem ID úlohy a hodnotou "0". * 3) **z klienta přes výchozího mailového klienta** (např. Outlook) + maily se posílají **hromadně** - tato varianta se použije v případě, že v číselníku O0ciselnik/OMAILUL existuje záznam s klíčem ID úlohy a hodnotou "1". Zde má uživatel možnost upravit obsah mailu příp. doplnit nebo odebrat adresáty apod., a teprve potom mail odeslat. * **Poštovní deník vše** - záznamy o automaticky zaslaných e-mailech se zapisují do poštovního deníku, kde je možné je dohledat a zkontrolovat/dokladovat tak, že došlo k odeslání. Zde se zobrazí všechny záznamy v poštovním deníku. * **Poštovní deník k aktivitě** - zobrazí se záznamy z poštovního deníku, které mají vazbu na aktuální aktivitu. **Pozn.**: U odeslaných mailů se do jména a adresy odesílatele přebírají údaje ze //Zodpovědné osoby//. Alternativně lze jako odesílatele mailů nastavit administrátora CRM, viz. **[[:orsoftopen:o0:konfig:oh:crm|Konfigurace CRM]] **. * **Historie zodpovědné osoby** - tato volba umožňuje zobrazit přehled všech zodpovědných osob (položka //Zodpovídá//), které měly aktivitu přidělenou. Přehled obsahuje datum změny, novou zodpovědnou osobu, osobu, která změnu provedla a poznámku charakterizující typ akce (Vytvoření záznamu, Editace záznamu apod.). Pro správnou funkčnost musí být aktivována Historie změn (volba //Administrace/Správa změn/Aktivace historie změn//) a musí být zapnuto sledování tabulek Ohakt a Osoby (volba //Administrace/Správa změn/Konfigurace změn//). * **Hromadně změnit stav** - touto volbou se spustí hromadná změna stavu u těch aktivit, které byly předtím v browse vybrány, tj. mají zatržené zaškrtávátko vlevo na řádku. Po spuštění volby a potvrzujícím dotazu je potřeba vybrat novou hodnotu stavu aktivity z nabídnutého číselníku. U aktivit, které jsou již ukončené (mají stav //Ukončená//) se změna provede pouze po kladné odpovědi na dotaz. Pokud nemá uživatel právo příslušnou aktivitu editovat, nemůže její stav změnit ani hromadnou změnou, na což je upozorněn. - **[[:orsoftopen:o0:ciseln:o0ciselnik:ohpokracakt|Pokračovací aktivita]] **- možnost řetězení aktivit - **Přidání aktivit na záložku** (vazba přes asociační tabulku OhaktObj) **Aktivity vázané na firmu**. Pokud si vytváříte vlastní pohledy a potřebujete umístit **aktivity vázané na firmu** na záložku editačního programu **Obchodní vztahy** nebo **Adresář**, je potřeba do pohledu přidat komponentu //Browse panel// a vyplnit: * Wrapper: **cz.ortex.gui.oh1.crm.OhaktWrapper** * Úloha: * Spojeno s: **this** * Vazba spojeného browse: **o6a.dkaNr.eq($dkaNr)** **Aktivity vázané na vybraný záznam obecného objektu**. Pro přidání záložky aktivity do jiných editačních programů, tj. aktivit, které nejsou vázány na adresář, ale **na obecný objekt** (tzv. obecného způsobitele přes asociační tabulku OhaktObj), je potřeba do pohledu přidat komponentu //Browse panel// a vyplnit: * Wrapper: **cz.ortex.gui.oh1.crm.OhaktWrapper** * Úloha: **aktivityCrmObj** * Spojeno s: **this** * Vazba spojeného browse: - **Přidání aktivit do Další nabídky** (vazba přes asociační tabulku OhaktObj) **Aktivity vázané na vybraný záznam obecného objektu**. Pokud je potřeba z //Další nabídky// pořizovat a prohlížet aktivity vázané nikoliv na adresář, ale **na obecný objekt** (na tzv. obecného způsobitele přes asociační tabulku OhaktObj), lze do další nabídky příslušného editačního programu nad tímto objektem (např. tvary) zařadit volbu pro pořízení nové aktivity a/nebo volbu pro prohlížení a editaci existujících aktivit. V tomto případě je potřeba do definičního xml další nabídky (např. //OkutvDalsiButton.xml//)(jedná se o programovou úpravu, kterou musí provést dodavatel) přidat pro Záznam nové aktivity: Záznam nové aktivity pro útvar Založení nové aktivity CRM pro útvar novaAktivitaCrmObj ohakti16 Prohlížení a editaci existujících aktivit: Aktivity pro útvar Prohlížení a editace aktivit CRM pro útvar aktivityCrmObj ohakti16 - **Přidání poštovního deníku na záložku**. **Pošta vázaná k aktivitě**. Pokud potřebujete umístit na záložku poštovní deník se záznamy navázanými na aktuální aktivitu (vazba přes asociační tabulku O0postObj), je potřeba do pohledu přidat komponentu //Browse panel// a vyplnit: * Wrapper: **cz.ortex.gui.o0.kmendata.O0postWrapper** * Úloha: **orsoft.o.kmendata.O0post.postaKZaznamuObjektu** * Spojeno s: **this** - **Možnost zobrazení výstrah k firmě/pobočce**. V dotahovaných datech k Aktivitám jsou atributy //**vystrahyFirmaSlovne** // a //**vystrahyPobockaSlovne** //, které se plní dle firmy příp. pobočky, na něž je aktivita navázána, nebo k nimž je právě zakládána. Možné výstrahy jsou Insolvence, Nespolehlivý plátce DPH, Blokace používání, Neplatná k datu, Neaktivní věta. Tyto atributy lze využít v uživatelských pohledech pro zobrazení výstrah v Aktivitách - podobně jako v systémových pohledech Obchodních vztahů (O6aCrm) a Adresáře (O6a). Pro správnou funkčnost, tj. okamžité dotažení výstrahy po vyplnění firmy a/nebo pobočky, je potřeba zachovat v pohledu názvy polí //**o6a.dkaKurz** // pro pole //Vztah//, //**o6a.dkaNr** // pro pole //Číslo firmy//, //**CPobockaFirmy.nazev** // pro pole //Pobočka//, //**CPobockaFirmy.nr** // pro pole //Číslo pobočky//. - **Poslední aktivita k firmě - přidání do pohledu**. Pro možnost přidat do editačního programu Adresář nebo Subjekty údaje z aktivit existuje metoda ohaktDao.getPoslAktivita. Pomocí této metody použité v groovy makru pohledu lze podat aktivitu vyfiltrovanou dle požadovaných parametrů s max. nebo min. hodnotou datumu (poslední nebo první aktivitu). Parametry pro filtr i název datumového atributu pro hledání min./max. hodnoty lze zadat v parametrech metody. Více viz **[[:orsoftopen:oh1:crm:ohakt:poslaktivita|poslední aktivita]]**.