====== Aktivity ====== Aktivity (OHAKTI) jsou **seznamem událostí** v **[[orsoftopen:oh:oh_crm|CRM]]**. Obsahují podrobné informace o každé uskutečněné či plánované aktivitě (události). Aktivita se většinou váže na konkrétní obchodní vztah (firmu), může se však vázat i na jiné entity. Lze pořizovat tyto údaje: **Aktivita** * **Zdroj** - zdroj, z jakého aktivita pochází (komunikační kanál), např. Dopis odeslaný, Telefonát příchozí apod. (dle číselníku OHAKTZDR) * **Druh** - druh aktivity, např. Informace, Pozvánka, Schůzka (dle číselníku OHAKTDRUH) * **Uživ. klas** - uživatelská klasifikace aktivity (dle číselníku OHAKTUZIV). Obsah číselníku určuje uživatel. Umožňuje vlastní kategorizaci aktivit. * **Uživ. klas. 2** - uživatelská klasifikace aktivity 2 (dle číselníku OHAKTUZI2). Obsah číselníku určuje uživatel. Umožňuje vlastní kategorizaci aktivit. * **Uživ. klas. 3** - uživatelská klasifikace aktivity 3 (dle číselníku OHAKTUZI3). Obsah číselníku určuje uživatel. Umožňuje vlastní kategorizaci aktivit. * **Priorita** - priorita aktivity, např. Malá, Střední, Velka (dle číselníku OHAKTPRIO) * **Stav** - stav aktivity, např. Evidovaná, Naplánovaná, Ukončená (dle číselníku OHAKTSTAV) * **Předmět** - předmět aktivity, tj. stručný popis, čeho se aktivita týká (zde pouze zobrazení, pořizuje se níže viz Předmět) * **Vztah** - název [[orsoftopen:oh:crm:ohcrm|obchodního vztahu]], kterého se aktivita týká (lze vybrat z tabulky vztahů, OHCRM). Aktivita by měla být standardně přiřazena ke konkrétnímu obchodnímu vztahu, lze ji však uložit i bez něho. Možnost prokliknutí do detailu obchodního vztahu. * **Číslo firmy** - číslo firmy, které se aktivita týká. Možnost prokliknutí do detailu adresáře. * **OM** - číslo odběrného místa (zobrazuje se pouze uživatelům provozujícím skupinu úloh ZIS). Možnost prokliknutí do detailu odběrného místa. * **Kontakt** - hlavní [[orsoftopen:oh:crm:ohkont|kontaktní osoba]] pro aktivitu (lze vybrat z tabulky kontaktů, OHKONT). Možnost prokliknutí do detailu kontaktu. * **Zodpovídá** - zodpovědná [[orsoftopen:o0:admin:osoby|osoba]] z firmy uživatele (lze vybrat z tabulky osob, OSOBY). Možnost prokliknutí do detailu osoby. * **Vyřizuje** - osoba z firmy uživatele pověřená k vyřízení aktivity, může být shodná se zodpovědnou osobou. * **Nadřízená** - nadřízená aktivita, umožňuje řadit aktivity hierarchicky. Možnost prokliknutí do detailu nadřízeného obchodního vztahu. * **Vyřízení** - příznak vyřízení aktivity odvozený od datumů Plánováno od do a Uskutečněno od do (V procesu, Vyřízená, V termínu, Po ternímu, ...). Jednorázové aktivity (např. Informace), které mají pouze datum Uskutečněno do, jsou označeny jako Vyřízené. * **Zbývá dní** - počet dní, které zbývají do plánovaného vyřízení aktivity. Zobrazuje se pouze u aktivit, které mají vyplněné datum Plánováno do (např. Reklamace, Schůzky, Služební cesty). * **Doba vyřízení** - skutečná doba spotřebovaná pro vyřízení aktivity. Zobrazuje se pouze u aktivit, které mají vyplněné datumy Uskutečněno od a Uskutečněno do. * **Předmět** - předmět aktivity, tj. stručný popis události, které se aktivita týká (zde vyplněné se zobrazuje též výše) * **Pořízeno** - datum a čas pořízení záznamu o aktivitě (needituje se, generuje se automaticky při uložení záznamu) * **Změněno** - datum a čas poslední změny záznamu o aktivitě (needituje se, generuje se automaticky při uložení záznamu) * **Popis** - detailní popis aktivity. Sem lze např. zkopírovat obsah mailu nebo zapsat obsah telefonátu apod. Kromě prohlížení nebo editace popisu v textovém poli lze delší popisy prohlížet či editovat v samostatném okně, které se vyvolá tlačítkem //**Více**//. **Připojené dokumenty** * na tomto panelu se zobrazují elektronické dokumenty přiřazené k aktivitě. Zobrazuje se //druh dokumentu//, //popis// nebo //umístění// a u obrázků také //náhled//. Pokud je dokumentů více, lze v nich listovat pomocí ikon //Předchozí//(<) a //Další//(>), vybraný dokument je identifikován údajem //pořadí/celkový počet// (např. 2/3). Zobrazení detailu dokumentu lze vyvolat přes ikonu //Zobrazit dokument//. Přes modře zobrazený popis dokumentu se lze prokliknout (Ctrl+levé tlačítko myši) do detailu elektronického dokumentu. * Pozn.: Tento panel slouží pro rychlou orientaci a zobrazení dokumentu. Pro kompletní obsluhu a přiřazování dokumentů lze použít standardní možnost browse, tj. ikonu //Elektronické dokumenty//. **Místo a termíny** * **Místo** - místo konání aktivity, např. schůzky * **Plánováno od, do** - plánovaný začátek a konec aktivity * **Uskutečněno od, do** - skutečný začátek a konec aktivity **Účastníci** - zadání více účastníků pro jednu aktivitu v případech, kdy nestačí pole //Kontakt// a //Zodpovídá//. Zobrazuje se pouze pro vybrané druhy aktivit. Ovládá se přes pravé tlačítko myši a dvojklik (přidání účastníka, odebrání účastníka a proklik na detail). * **Strana partnera** - seznam účastníků aktivity za cizí stranu * **Naše strana** - seznam účastníků aktivity za naši stranu **Reklamace ZIS** (Pouze je-li zakoupena úloha ZIS) - pokud je zvolen druh aktivity "Reklamace ZIS" (v číselníku zkratka "REZ"), zobrazí se variantní pořizovací obrazovka s panelem Detaily reklamace ZIS. Umožňuje vést jednoduchou agendu reklamací pro vodovody a kanalizace. - **Barevné odlišení záznamů** * záznamy se stavem Ukončená se v řádkovém seznamu zobrazují zašedlé **Filtry** dle zodpovídající osoby: * **Vše** * **Zodpovídám** - záznamy, kde aktuální přihlášený je uveden v poli Zodpovídá * **Vyřizuji** - záznamy, kde aktuální přihlášený je uveden v poli Vyřizuje * **Zodpovídám/Vyřizuji** - záznamy, kde aktuální přihlášený je uveden v polích Zodpovídá i Vyřizuje dle stavu: * **Ukončené i neukončené** - všechny události * **Ukončené** - pouze ukončené události (dle položky Stav) * **Neukončené** - pouze neukončené události (dle položky Stav) - **Další funkce** jsou k dispozici pod klávesou "//**Další nabídka**//". Jedná se zejména o **zasílání e-mailů** osobám podílejícím se nějakým způsobem na aktivitě, případně informativních e-mailů nadřízeným. Pokud se jedná o schůzku nebo služební cestu, je součástí mailu i **položka do kalendáře** pro aplikaci Outlook. Tato kalendářová položka se do Outlooku automaticky naimportuje po příchodu mailu do Outlooku. * **Odeslat e-maily osobám na vědomí** - nejdříve je možné ze seznamu osob vybrat ty osoby, kterým se e-mail s informací o příslušné aktivitě má poslat. Poté proběhne automatické odeslání e-mailů vybraným osobám. E-mail se vytváří na základě dat z příslušné aktivity podle šablony s názvem CRM-Aktivity-Inf, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. Předpokladem pro odeslání e-mailu je existence e-mailové adresy u vybrané osoby v tabulce osob. * **Odeslat e-mail na kontakt** - zasílá se e-mail hlavní kontaktní osobě, která je uvedena v příslušné aktivitě. Předpokladem odeslání je existence e-mailové adresy u této kontaktní osoby v tabulce Kontakty. E-mail se vytváří na základě dat z příslušné aktivity podle šablony s názvem CRM-Aktivity-Kontakt, která je uložena v //Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů//. * **Odeslat e-mail účastníkům** - automaticky se zasílají e-maily všem účastníkům příslušné aktivity, tj. účastníkům ze strany partnera i z naší domácí strany. Použije se šablona s názvem CRM-Aktivity-Účastníci. Předpokladem je opět existence e-mailových adres u příslušných osob i kontaktních osob. * **Poštovní deník** - záznamy o automaticky zaslaných e-mailech se zapisují do poštovního deníku, kde je možné je dohledat a zkontrolovat/dokladovat tak, že došlo k odeslání.