====== Seznam změn - Finanční účetnictví - verze 18.1 ====== ===== Aktualizace k 15.11. 2018 ===== **1. DPH** - Aktualizace údajů DPH v rozúčtování - kontrolní hlášení - doplnění oddílu KH při generovaném rozúčtování v pokladně - Oprava nastavení oddílu KH u odpočtu daňového dokladu podle celkového obnosu realizace **2. Splátkový kalendář** - Aktualizace splátkového kalendáře o informace o platbách při přiřazování/odřazování platby k/od faktury se splátkovým kalendářem (ticket 4738 Ortex/Vojta K.) - Nulování data platby ve splátkovém kalendáři, pokud je obnos plánovaný vyšší, než obnos splátky (RNP-04737-Z8W3Z0) **3. Doklady/účetní deník** - Při výběru do účetního deníku se místo činnosti nabízela zakázka - opraveno - Opraveno plnění názvu měrné jednotky - Při opravě typu dokladu nebo kódu kontace nedojde k automatickému smazání rozúčtování, ale je to na dotaz.Pokud původní hodnota typu dokladu/kontace před - opravou byla nevyplněná,tak se dotaz nepokládá a rozúčtování se vygeneruje. **4. Pokladní doklady** - Zohlednění dobropisů příjmů a výdajů při výpočtu počátečních stavů pokladny ke dni (ticket 4779 SaP) - Oprava data platby na pokladním dokladu. Je povoleno pouze na nevytištěném dokladu v otevřeném účetním i daňovém období s promítnutím změny do účetního data a data DPH u všech účetních zápisů ticket 4719 Ortex **5. Faktury** - Vyplnění analytického účtu banky se povinně vyžaduje pouze u typu úhrady "příkaz k úhradě" nebo "příkaz k inkasu. - Vydané faktury - doplněn button "Vrátit" s funkcí na vytvoření příkazu k úhradě z přeplacené vydané faktury. - Doplněná kontrola na duplicitu evidenčního čísla daňového dokladu (kromě platebního kalendáře) - Vyhodnocení zálohového listu jako zaplaceného už po odeslání příkazu do banky **6. Nová volba – Platební kalendář** - Pro platební kalendář je třeba založit typ dokladu v číselníku účetních kontací pro generované předpisy jednotlivých splátek - Při vytváření kalendáře je třeba nejprve zadat „hlavičku“ Platebního kalendáře - Dalším krokem je generování jednotlivých splátek, program si nejprve vyžádá doplňující informace pro vytvoření platebního kalendáře. - V následujícím kroku proběhne generování účetních záznamů bez vyplněného data DPH. Toto datum se doplní automaticky v okamžiku platby. - Závěrečnou akcí je schválení Platebního kalendáře, kdy dojde ke generování předpisů do deníku faktur - Při pořízení platby k předpisu DDP se doplní do všech vět rozúčtování datum DPH z data platby - Datum DPH v rozúčtování DDP se aktualizuje při aktualizaci obnosu zbývá - Ve schváleném platebním kalendáři je zakázáno mazání položek - U schváleného kalendáře a u kalendáře s existujícími splátkami nelze generovat další splátky - Při pořizování konečné faktury se nabízejí daňové doklady „Platební kalendář“ (DDP) k přiřazení a dochází k automatickému generování odpočtů ze zaplacených DDP u konečné faktury. **7** **. Odsouhlasení pohledávek a závazků a Upomínky** Šablony pro tisk upomínek, pohledávek, závazků jsou primárně uloženy v knihovně. Pokud zákazník nemá potřebu je měnit, berou se při tisku i při elektronickém odesílání z knihovny. Jakmile je potřebuje měnit, zákazník si vytvoří "opis" systémových vzorů v konfiguraci menu tisky.\\ Tím se šablony dostanou do adresáře "reports" (všechny včetně subreportů). Pokud šablony existují v adresáři "reports", bere je program primárně odtud tj. dává jim přednost. Musí tam být jak "šablona", tak všechny (tedy i nezměněné subreporty). Tento princip nefunguje v Orsoftu Open obecně, zatím jen tam, kde je to naprogramováno. Ve F je to ještě u tisku pokladních dokladů na tlačítko. Toto funguje za předpokladu, že se v konfiguraci menu tisky dá základní šabloně stejné jméno jako v systémových šablonách (tj. odstraní se vygenerovaná 1 na konci názvu). ===== Aktualizace k 05.10. 2018 ===== 1. **Vstupní data - Platby** - Opravená chyba odskoku na platbách. Pokud stojím na například na páté položce bankovního výpisu a na jejím rozúčtování dám opravit a uložit, tak program přeskočil do první položky bankovního výpisu. 2. **Výkazy** - při výběru typu podepisujicí osoby „fyzická osob“ se do údaje osoba oprávněná k podpisu již nedotahuje osobní číslo, a to jak u DPH ani u KH. 2. **Upomínky** - výběr - doplněna možnost výběru za jeden saldokontní účet - prohlížení byl přidán filtr pro zaplacené a neodeslané upomínky 3. ** Sestavy** \ - Volba vydané/došlé faktury - upravena tisková sestava **„Čerpání odběratelských/dodavatelských záloh“** \ Sestava vyžaduje, aby bylo správné propojení ZF/DD/KF, pokud není, je k dispozici na klávesu „Další“ provést aktualizaci vazeb souvisejících dokladů. Aktualizace se provede pro jeden označený doklad. Pokud sestava vykazuje více chybných propojení, je k dispozici hromadná aktualizace. Její spuštění je vhodné probrat se svým konzultantem. - Volba účetní knihy - hlavní kniha - **Výsledovka** - tisk výsledovky byl rozšířen o možnost tisknout výsledovku za vybranou činnost (spouští se z jiné nabídky, sestava se chová podle nastavených parametrů) - Volba Bankovní výpisy - **Výpis z bankovního účtu** - vyloučeny sloučené platby - Volba Saldo - doložení zůstatků - doplněná možnost tisku **Tabulkového přehledu pohledávek/závazků** \ Jedná se o tisky dle účetních záznamů z doložení zůstatků účtů a jsou určeny pro účtárnu.\ Stávající tabulkové přehledy pohledávek a závazků ve volbě stav pohledávek a závazků zůstávají a jsou\ určeny pro obchodní oddělení. Je třeba si uvědomit, že tyto přehledy nemusí souhlasit na hlavní knihu\ nebo doložení zůstatků, protože obsahují i **nezaúčtované** položky. - Ve volbě Stav pohledávek je nově zařazená sestava „**Přehled nezaplacených faktur DO/PO lhůtě“**. Jedná se o zkrácený tvar sestavy Zpracovala: Naďa Kejzlarová\ Dne: 5. 10. 2018 ===== Aktualizace k 27.09. 2018 ===== 1. Deník vydaných faktur - nelze zakázat ikony Storno, Zaplatit, Příkazy a Importy - opraveno\ 2. Banka - účetní stav bankovního výpisu chybně napočítával mínusovou větu generovanou při opravě v uzavřeném období\ 3. Pokladna - byla zrušena kontrola na pořízení dokladu mimo aktivní filtr\ 4. Oprava výpočtu výkazu Kontrolní hlášení - z pokladny se nenapočítával do Kontrolního hlášení řádek, který měl oddíl A.4\ 3. K typu dokladu Dobropis příjmu nebo Dobropis výdaje se v párování nabízely pouze dobropisy, nyní se nabízejí všechny faktury Zpracovala: N. Kejzlarová\ Dne 27. 9. 2018 ===== Aktualizace ke 20.09. 2018 ===== 1. Pořizování dat - oprava kontroly na název firmy - hledá se nejdřív podle zkráceného názvu a potom podle JMENO1\ 2. Opraveno převzetí stavu do hlavičky dokladu při opravě přímo v rozúčtování v uzavřeném období\ 3. Vytvoření pohledávek a závazků pro tabulkové přehledy - odpoznámkování bloku pro nezaplacené dobropisy\ 4. Opraveno označení pro Stav Připraveno/Nepřipraveno v položkách položkách výpisů. Pokud je nalezena alespoň jedna chybná chybná položka nebo žádná - stav označen jako nepřipraven\ 5. Opraven zpráva, pokud faktura existuje v likvidaci a je u jiného likvidačního případu\ 6. Při ručním pořízení daňové skupiny mizí pořízený údaj - opraveno\ 7. Zpřísněna kontrola na zablokovanou nebo neplatnou firmu - kontroluje se název firmy, IČO i číslo firmy (dosud se na platnost kontrolovalo pouze IČO) Zpracovala: N.Kejzlarová\ Dne: 20. 9. 2018 ===== Aktualizace ke 14.9. 2018 ===== 1. Oprava generování haléřového vyrovnání mezi platbou a fakturou\ 2. Kontrola na platnost firmy při pořizování faktur - doplnění chybové zprávy\ 3. Oprava přenosu textu zaúčtování dle konfigurace u generovaných záznamů\ 4. Oprava označení interního dokladu - při použití klávesy F5 - docházelo k chybnému označení „Připraveno“, i když chybělo rozúčtování Zpracovala: N. Kejzlarová\ Dne:13. 9. 2018 ===== Aktualizace k 7.9. 2018 ===== 1. Doplněno plnění zakázky na hlavičku faktury z Orfertu\ 2. Oprava aktualizace obnosu „čerpáno“ u zálohových faktur\ 3. Další drobné úpravy Zpracovala: N. Kejzlarová 7. 9. 2018 ===== Aktualizace k 31. 08. 2018 ===== Verze obsahuje opravy chyb od poslední aktualizace, dále obsahuje nnové funkcionality v oblasti tiskových výstupů, saldokonta, atd. === 1.1. Pořizování vstupních dat === 1. Přidána kontrola při pořizování dat na platnost účtu - při stahování z číselníků okont a osouv 2. Změna kontace na dokladu, který je v uzavřeném období - doplněny dotazy na datumy, do jakého období má být provedeno storno a nový zápis: V otevřeném období (bez dotazu, provede se přímá oprava) V uzavřeném období (s dotazem na období, je umožněna změna nabízeného datumu, do kterého proběhne generování mínusové a nové věty) V uzavřeném roce – nelze provádět opravy kontace program hlásí „Nelze zasahovat do uzavřeného roku“ === 1.2. Příkazy k úhradě/inkasu === 1. Doplněná nová úloha - Příkazy k inkasu === 1.3. ABO z/do banky === 1. Pro příkazy k úhradě a soupisky z banky byl přidán formát Best KB 2. Při zpracování soupisky z banky chybělo počítadlo - přidáno počítadlo do kontroly a zpracování ABO === 1.4. Tiskové výstupy === 1. Odběratelé dle finančního obratu – volba – Pohledávky – Vydané faktury – tiskárna 2. Dodavatelé dle finančního obratu – volba – Závazky – Došlé faktury – tiskárna 3. Pohyb na účtu – volba – četní knihy – četní deník – tiskárna 4. Výsledovka po měsících – volba četní knihy – Hlavní kniha – tiskárna. 5. Hlavní kniha - doplněn mezisoučet za doklad Zpracovala: N. Kejzlarová