1) Zápočty lze provádět ručně přes bankovní výpisy jako ruční záznam nebo se může využívat automatického vytvoření Zápočtů.
2) Tuto volbu nalezneme zde:
3) Nejprve provedeme vytvoření sestavy kompenzace. Ta nám zobrazí všechny pohledávky a závazky za danou firmu, které by mezi sebou šlo započítat.
4) Jakmile známe firmu, můžeme pokračovat dál k samotnému vytvoření návrhu zápočtu.
5) V ikonách použijeme ikonu Nový.
6) Zobrazí se tabulka, kde budeme zadávat další parametry pro Zápočet.
7) Po vytvoření návrhu uvidíme v browse připravený zápočet.
V levé části jsou pohledávky a doporučujeme vždy odmazat všechny faktury, které se nebudou započítávat se závazky. Jedná se jen o lepší přehlednost.
Vždy chcete docílit toho, že se Vám v rozdílu zápočtů zobrazí nula. Tím máte odkontrolováno, že máte stejné částky na straně pohledávek i na straně závazků.
8) V tento moment použijete sestavu Návrh zápočtu k odeslání.
Vyplníte variabilní symbol nevyčerpaného dokladu a potvrdíte. Vytvoří se Vám sestava, kterou si uložíte ve formátu PDF a zašlete příslušné firmě na vědomí, že byl vytvořen zápočet mezi těmito doklady, případně s dalším doplatkem/nedoplatkem.
9) Po vytvoření sestavy dostane zápočet příznak, že byl odeslán.
To způsobí, že se na fakturách změní forma úhrady a faktura je vidět jako zaplacená.
Na záložce platby je pak vidět odeslaný zápočet.
Je to z toho důvodu, aby se takové faktury nedostaly do příkazů k úhradě.
10) Až Vám protistrana potvrdí zápočet, tak použijete ikonu potvrzení.
Tím dáte programu pokyn k vygenerování interních dokladů s typem dokladu Zápočet. Vygenerují se interní doklady, kterými jsou uhrazeny všechny započítávané faktury. Rozúčtování je dotažené z příslušné kontace a souvztažnosti.