Obsah

Správa objektů majetku

Správa objektů majetku slouží k podchycení finančních toků spojených s evidencí majetku především v rozpočtových organizacích.

Základem je rozšíření vazby a propojení na Evidenci majetku, Objednávky, Smlouvy, Faktury přijaté, Pokladnu a Alokaci rozpočtu.

Správa objektů majetku umožňuje následující funkce:

Možnosti definice vztahu na inventární číslo:

(včetně stanovení % podílu pořizovací ceny inventárního čísla na objektu majetku).

(včetně stanovení % podílu objektu majetku na pořizovací ceně inventárního čísla).

Možnosti „párování karet“, tedy stanovení nadřízenosti/podřízenosti objektů majetku. Např. pořízený a samostatně evidovaný kotel podřadit k budově XY.

Včetně funkcionality „soubor majetku“ (objekt majetku/karta „souboru“ majetku) jehož součástí jsou dílčí objekty majetku/prvky souboru – karty dílčích majetkových jednotek (prvků souborů). Např. větev veřejného osvětlení (soubor) zahrnuje jednotlivé stožáry se světly, s popisem přípojný bod, regulace apod.

Jednoznačná identifikace objektu majetku – jedinečné identifikační číslo pro každý objekt majetek (kartu). Včetně možnosti jedinečného identifikačního čísla pro soubor i pro každý prvek souboru.

Možnost založení karty objektu majetku (včetně „karta souboru“, karta „prvku souboru“) ještě před pořízením, k takto založené kartě následně přiřazovat související dokumenty a náklady/výdaje.

Taková karta objektu majetku bude bez vazby na evidenci majetku (tedy bez přiděleného inventárního čísla a možnosti účtování o pořizovací ceně, odpisech, dotacích atd.).

Vazba objednávek, smluv a faktur došlých a dalších dokladů na objekt majetku

Sledování alokace rozpočtu a čerpání rozpočtu na objekt majetku

Orientační schéma vazeb mezi částmi ERP, objektů, toků dat a informací

Zobrazení stávajících vazeb, realizovaných v rámci implementace Objednávek a smluv s vazbou na alokaci rozpočtu. Zároveň jsou zde zobrazeny možností převzetí alokace rozpočtu z Objednávek a smluv na Došlou fakturu.

Znázornění oblasti „Správa objektů majetku“, která schematicky překrývá oblasti Evidence majetku, Objednávek, Smluv, Došlých faktur a Pokladny. Tedy oblastí, ze kterých budou čerpány finanční informace do Správy objektů majetku pro sledování finančních toků ve vztahu k majetku a rozpočtu.

Zároveň jsou zde vyjmenovány základní skupiny vlastností objektu Správy objektů majetku, jako rozšíření stávající evidence majetku.

Vazba nákladů na rozpočet je řešena přes alokaci rozpočtu na „primární doklady“