Obsah



Rozúčtování dokladu

Pro rozúčtování dokladu se používá ve všech denících stejné zadání.
Při pořizování faktur, plateb a pokladen se rozúčtování nabízí až po uložení základních údajů faktury/platby/pokladny a v závislosti na nastavení účetních souvztažností se rozúčtování buď vygeneruje automaticky nebo je možné jej pořídit ručně.
Při pořizování interních dokladů je třeba nejprve pořídit základní údaje o dokladu jako je datum účtování, typ dokladu a dokladová řada.
Po uložení těchto základních údajů se pořídí částka a účetní kontace.

Ikony v záhlaví rozúčtování

Storno - provede storno řádku dokladu s vytvořením zápisu s opačným znaménkem
Generuj DPH - provede vygenerování zápisů pro daň z přidané hodnoty, a to v závislosti na daňových skupinách uvedených na řádcích základů daní.

Pořizování údajů v rozúčtování

Při pořizování řádků dokladů dochází k těmto kontrolám:
Kontrola na celkovou částku dokladu, která je uvedená na hlavičce dokladu. Doklad s nekompletním rozúčtováním je možné uložit, ale nejde zaúčtovat - je třeba jeho rozúčtování dokončit.
Doplnění kontace - na řádku rozúčtování se uvádí kód souvztažnosti, který má vazbu do číselníku souvztažností. Na základě tohoto kódu se doplní zaúčtování řádku dokladu, pokud je na souvztažnosti nekompletní, je třeba doplnit ručně.
V účtové osnově je ke každému účtu definováno, který nositel bude pro pořízení vyžadován.
Při pořízení chybného údaje na větě rozúčtování dojde k uložení této věty a označení chybou. Chybu lze zobrazit poklepem na ikonu „vykřičník“ v browse ve sloupci chyba či stiskem klávesy „Chyby“ na detailu. Na hlavičce dokladu je pak informace, že doklad není připraven k zaúčtování.
Daňová skupina se uvádí u dokladů, které jsou předmětem DPH. Protože se rozúčtování pořizuje všude stejně, je možné pořídit daňový doklad i přes interní doklady.

Kurzové rozdíly

viz: :orsoftopen:u0:ucto:kurzoveRozdily