====== Dodavatelské reklamace ====== Reklamace nalezneme v OR-SYSTEM OPEN ve dvou úlohách - Dodavatelské, jež používáme ve vztahu k našim dodavatelům a [[orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:creklamaceodb|Odběratelské]], které slouží pro správu a evidenci zjištěných neshod na dodaném zboží u našich zákazníků. **Dodavatelské** reklamace nalezneme v modulu //Obchod / Nákup / Reklamace//. Úloha umožňuje řízení komplexní reklamační agendy. Reklamace jsou navázány na příslušné obchodní doklady, evidují se kompletní finanční náklady. Mimo oddělení kvality jsou zde atributy k vyřízení i pro obchodní oddělení. Ke každému záznamu (i k řádku) lze přiložit veškeré potřebné dokumenty, jako další evidenci vztahující se k reklamaci. K dispozici je i kompletní evidence časových údajů (datum vytvoření reklamace, datum odeslání zboží, plánované a skutečné ukončení reklamace, atd.). ===== Postup pro tvorbu dodavatelské reklamace ===== V menu Obchod / Nákup / Reklamace / Odběratelské reklamace použijeme tlačítko **Nový záznam** {{:orfertopen:lc:jakost:novy_zaznam.png?direct|}}. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:novyzaznamrekdod.png?direct&400 |}} Vyplníme **Typ dokladu**, **Středisko uživatele** se naplní automaticky. **Středisko realizace** se dle nastavení naplní automaticky, nebo ho manuálně vyplníme. Automaticky se vygeneruje **Číslo dokladu**. Kliknutím na zámeček uzamkneme hlavičku dokladu. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:zamecek.png?direct&200 |}} Vyplníme **Základní údaje** reklamace. Většinu atributů vyplníme pomocí prokliku {{:orfertopen:lc:jakost:proklik.png?direct|}}, přes který se dostaneme na seznam příslušných obchodních dokladů. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:zakladniudajerekdodproklik.png?direct&600 |}} Po vyplnění požadovaných atributů základních údajů záznam uložíme {{:orfertopen:lc:jakost:ulozit.png?direct|}}. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:zakladniudajerekdoduloz.png?direct&600 |}} V záložce **Adresa** se objednací adresa naplní dle čísla nákupní objednávky, nebo z čísla příjemky. Adresu též můžeme editovat - vložit pomocí prokliku {{:orfertopen:lc:jakost:proklik.png?direct|}}. Atributy v záložce **Finanční náklady** budou automaticky propsány z atributů finančních nákladů v řádku. K záznamu je též možné doplnit **Doprovodný text**. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:doprovodnytextrekdod.png?direct&600 |}} ==== Tvorba řádku dodavatelské reklamace ==== Řádek vytvoříme pomocí tlačítka **Nový záznam** {{:orfertopen:lc:jakost:novy_zaznam.png?direct|}} v pásu ikon nad řádkem reklamace. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:novyzaznamrekdodradek.png?direct&400 |}} **Základní údaje** řádku: Pokud je v hlavičce vyplněno číslo nákupní objednávky, naplní se zde automaticky. Následně vybereme číslo řádku objednávky a naplní se atribut Položka, případně i **Skupina**, pokud do nějaké skupiny zboží daná položka spadá. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:zakladniudajerekdodradek.png?direct&600 |}} Vyplníme další atributy jako např. **Množství**, případně **Číslo kusu** a následně pole, týkající se samotné neshody/vady výrobku, která je předmětem reklamace. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:udajeneshodadodradek.png?direct&400 |}} //Kód příčiny// {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:pricinyrek.png?direct&600 |}} //Upřesnění příčiny// {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:upresnenipriciny.png?direct&600 |}} //Středisko způsobitele// {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:strediskozpusobitele.png?direct&600 |}} //Návrh vyřízení// {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:navrhvyrizeni.png?direct&400 |}} **Vyjádření k reklamaci** V této záložce se vyplní atributy jako stanovisko odeslané reklamace, způsob vyřízení, data k případné návštěvě dodavatele. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:vyjadreni.png?direct&600 |}} **Vyřízení reklamace obchod** Záložka náležící obchodnímu oddělení. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:vyrizeniobchod.png?direct&600 |}} **Finanční náklady** **Doprovodné texty** {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:doprovodnetextydodradek.png?direct&600 |}} ==== Možnost přidání elektronických dokumentů k reklamaci ==== OR-SYSTEM OPEN nabízí možnost přidání elektronických dokumentů, takže do reklamace můžeme vkládat všechny potřebné dokumenty, ať už se jedná o naskenované doklady, vyjádření, fotky poškozených výrobků, atd. Dokumenty vkládáme přes ikonku **Elektronické dokumenty** v pásu ikon v hlavičce reklamace, stejným způsobem můžeme přiložit dokumenty i do samotného řádku. {{ :orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:eldokudod.png?direct&600 |}} ==== Postup pro přidání el. dokumentu ==== Postup zobrazíte kliknutím na [[orsoftopen:o0:admin:oeldoc|odkaz]].