====== Odběratelské reklamace ====== Reklamace nalezneme v OR-SYSTEM OPEN ve dvou úlohách - [[orfertopen:lo:on:n0:reklamacedodavatelske:creklamacedod|Dodavatelské]], jež používáme ve vztahu k našim dodavatelům a Odběratelské, které slouží pro správu a evidenci zjištěných neshod na dodaném zboží u našich zákazníků. **Odběratelské reklamace** nalezneme v modulu //Obchod / Prodej / Reklamace//. Úloha umožňuje řízení komplexní reklamační agendy. Reklamace jsou navázány na příslušné obchodní doklady, evidují se kompletní finanční náklady. Kromě oddělení kvality jsou zde atributy k vyřízení i pro obchod a výrobu. Ke každému záznamu (i k řádku) lze přiložit veškeré potřebné dokumenty, jako další evidenci vztahující se k reklamaci. K dispozici je i kompletní evidence časových údajů (datum přijetí reklamace, přijetí zboží, ukončení reklamace, atd.). ===== Postup pro tvorbu odběratelské reklamace ===== V menu //Obchod / Prodej / Reklamace / Odběratelské reklamace// použijeme tlačítko **Nový záznam** {{:orfertopen:lc:jakost:novy_zaznam.png?direct|}}. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:novyzaznam.png?direct&600 |}} Vyplníme **Typ dokladu**, **Středisko uživatele** se naplní automaticky. **Středisko realizace** se dle nastavení naplní automaticky, nebo ho manuálně vyplníme. Automaticky se vygeneruje **Číslo dokladu**. Kliknutím na zámeček uzamkneme hlavičku dokladu. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:hlavickar.png?direct&200 |}} Vyplníme **Základní údaje** reklamace. Většinu atributů vyplníme pomocí prokliku {{:orfertopen:lc:jakost:proklik.png?direct|}}, přes který se dostaneme na seznam příslušných obchodních dokladů. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:proklikprodobj.png?direct&600 |}} Po vyplnění požadovaných atributů základních údajů záznam uložíme {{:orfertopen:lc:jakost:ulozit.png?direct|}}. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:zakladniudaje.png?direct&600 |}} V záložce **Adresa** se dodací adresa naplní dle čísla prodejní objednávky, nebo z čísla dodacího listu. Adresu též můžeme editovat - vložit pomocí prokliku {{:orfertopen:lc:jakost:proklik.png?direct|}}. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:adresa.png?direct&400 |}} Atributy v záložce **Finanční náklady** budou automaticky propsány z atributů v řádku. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:finnaklady.png?direct&400 |}} K záznamu je též možné doplnit **Doprovodný text**. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:doprovodnetexty.png?direct&400 |}} ==== Tvorba řádku reklamace ==== Řádek vytvoříme pomocí tlačítka **Nový záznam** {{:orfertopen:lc:jakost:novy_zaznam.png?direct|}}. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:novyzaznamradek.png?direct&400 |}} **Základní údaje** řádku: Pokud je v hlavičce vyplněno číslo prodejní objednávky, naplní se zde automaticky. Následně vybereme číslo řádku prodejní objednávky a naplní se atribut **Položka**, případně i **Skupina**, pokud do nějaké skupiny zboží daná položka spadá. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:zakladniudajeradek.png?direct&600 |}} Vyplníme další atributy jako např. **Množství**, případně **Reklamovanou výrobní zakázku**, ze které reklamovaný výrobek pochází a následně pole, která se týkají samotné neshody/vady výrobku, která je předmětem reklamace. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:atributy_neshoda_reklamace.png?direct&400 |}} //Kód příčiny// {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:kodpriciny.png?direct&400 |}} //Upřesnění příčiny// {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:upresnenipriciny.png?direct&400 |}} //Středisko způsobitele// {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:utvary.png?direct&400 |}} //Návrh vyřízení// {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:navrhvyrizeni.png?direct&400 |}} **Vyjádření k reklamaci** V této záložce se vyplní atributy k posouzení přijaté reklamace. Tyto údaje jsou v kompetenci oddělení kvality. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:vyjadrenikreklamaci.png?direct&600 |}} **Vyřízení reklamace obchod** Záložka náležící obchodnímu oddělení. V atributu **Číslo reklamační zakázky** se pomocí prokliku {{:orfertopen:lc:jakost:proklik.png?direct|}} dostaneme na seznam prodejních objednávek. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:vyrizeniobchod.png?direct&600 |}} **Vyřízení reklamace výroba** Pomocí prokliků ze seznamu vyplníme **výrobní zakázku**, **dodací list** a **fakturu** (dobropis). Vyplníme i provedené **nápravné opatření**. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:vyrizenireklamacevyroba.png?direct&600 |}} **Finanční náklady** Záložka slouží pro kompletní evidenci nákladů na reklamaci. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:financninaklady.png?direct&600 |}} **Doprovodné texty** {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:doprovodnetexty_radek.png?direct&400 |}} ==== Možnost přidání elektronických dokumentů k reklamaci ==== OR-SYSTEM OPEN nabízí možnost přidání elektronických dokumentů, takže do reklamace můžeme vkládat všechny potřebné dokumenty, ať už se jedná o naskenované doklady, vyjádření, fotky poškozených výrobků, atd. Dokumenty vkládáme přes ikonku **Elektronické dokumenty** v pásu ikon v hlavičce reklamace, stejným způsobem můžeme přiložit dokumenty i do samotného řádku. {{ :orfertopen:lo:op:p0:reklamaceodberatelske:eldoku.png?direct&400 |}} ==== Postup pro přidání el. dokumentu ==== Postup zobrazíte kliknutím na [[orsoftopen:o0:admin:oeldoc|odkaz]].