Základní pravidlo barev (uživatelsky upravovatelný v Groovy makrech):
Tlačítka:
Prostor vyhrazen pro tlačítka, které vykonávají jednotlivé funkce. Tlačítka se zobrazují v horní části záložky. Devět tlačítek je uspořadáno do tří sloupců a rozřazeny dle funkcionality. Tlačítka jsou viditelné vždy podle stavu, ve kterém se daný úkol nachází. Taktéž je podmíněna viditelnost dle role, které přistupují k úkolům. Například ve stavu „Zadání odesláno“ a v roli „Zadavatele“ můžeme vidět tlačítko „Ukončit předčasně“. Ve stejném stavu ovšem v roli „Řešitel“ vidíme tlačítka „Přijmout úkol“ a „Odmítnout úkol“. Takto jsou vytvořena pravidla pro všechny vytvořená tlačítka.
Vlastnosti:
Skupina atributů, která jasně identifikuje každý úkol. V první řadě jsou to identifikační čísla úkolu a kategorie úkolu. Kategorie úkolu si každá obsluha definuje sama v samostatné úloze „Kategorie úkolu“. Pořizování kategorie úkolu je popsáno v další kapitole.
Účastníci:
Skupina vlastností identifikující Zadavatele, řešitele a účastníky úkolu. Zadavatel se přiřazuje automaticky při vzniku nového úkolu. Řešitele lze přiřadit pomocí výběru ze seznamu, či při psaní nám nabídne našeptávač jméno dle napsaných písmen. Účastníky můžeme přidávat a odebírat pomocí dvou tlačítek vlevo od seznamu účastníků.
Termíny:
Skupina vlastností popisující všechny důležité termíny vztahující se k danému úkolu. Datum vzniku, aktualizace a datum skutečného ukončení úkolu jsou vyplňovány systémem. Plánovaný datum zahájení a Plánované datum ukončení jsou aktualizované obsluhou. Povinné pole při vytvoření nového úkolu je plánované datum ukončení úkolu.
Jako plán se může vyplnit i plánovaný počet hodin, který je předpokládaný počet hodin na řešení daného úkolu.
Plnění úkolu:
Grafický teploměr, umožňující definovat tav projektu.
Kapacity:
Naplánování počtu hodin pro řešení úkolu a zobrazení skutečného počtu vykázaných hodin (načítá se z výkazů úkolu). Pouze zadavetel má možnost zadat hodinovou sazbu úkolu.
Účetní zakázka:
Úkol může být svázán s účetní zakázkou (slouží pro následné sledování a vyhodnocování nákladů).
Způsobitel úkolu:
Atributy identifikující způsobitele úkolu. Tedy objekt, ke kterému byl vytvořen úkol. Jméno způsobitele je obecný název objektu například „Výrobní zakázka“ Expediční list“ atd.
Napojené objekty:
Další vlastnosti, které charakterizují úkol jsou napojené objekty. Jsou to vlastnosti, které ukazují propojení daného úkolu s dalšími úkoly. Toto propojení může být vztah mezi nadřízeným a podřízeným úkolem a mezi navázaným a navazujícím úkolem.
Záložka kde Zadavatel napíše zadání úkolu. Je to textové pole kde se pouze napíše textový popis daného úkolu. Je editovatelný pouze od Zadavatele.
Záložka kde Řešitel může popsat řešení daného úkolu. Je to pouze textové pole, kde může napsat řešení. Je editovatelné pouze od Řešitele.
Záložka popisující jednotlivý vývoj daného úkolu od zadání a rozeslání zadání až po jeho ukončení. Je to seznam akcí, které se provedly v rámci daného úkolu.
K danému úkolu je možné přiřadit i elektronický dokument. Tento dokument lze přiřadit pomocí ikony v horní části pohledu. Viz obrázek. Následně se na daný dokument můžeme podívat právě v záložce „Dokumenty.
Připojené dokumenty
Podřízené úkoly je záložka, kde můžeme vidět všechny podřízené úkoly daného úkolu, zde jej můžeme aktualizovat a spravovat. Nemůžeme ovšem zde pořizovat nové úkoly. Ty pořizujeme funkcí v horní liště.
Úkoly (CUKOL) evidují požadavky na zadanou činnost a jejich řešení. Mohou být vázány na nadřízený objekt (zakázka, projekt) nebo i jako samostatné entity.
Odkaz na procesní model Odkaz na tutorial
Test video