Reklamace nalezneme v OR-SYSTEM OPEN ve dvou úlohách - Dodavatelské, jež používáme ve vztahu k našim dodavatelům a Odběratelské, které slouží pro správu a evidenci zjištěných neshod na dodaném zboží u našich zákazníků.
Odběratelské reklamace nalezneme v modulu Obchod / Prodej / Reklamace. Úloha umožňuje řízení komplexní reklamační agendy. Reklamace jsou navázány na příslušné obchodní doklady, evidují se kompletní finanční náklady. Kromě oddělení kvality jsou zde atributy k vyřízení i pro obchod a výrobu. Ke každému záznamu (i k řádku) lze přiložit veškeré potřebné dokumenty, jako další evidenci vztahující se k reklamaci. K dispozici je i kompletní evidence časových údajů (datum přijetí reklamace, přijetí zboží, ukončení reklamace, atd.).
V menu Obchod / Prodej / Reklamace / Odběratelské reklamace použijeme tlačítko Nový záznam .
Vyplníme Typ dokladu, Středisko uživatele se naplní automaticky. Středisko realizace se dle nastavení naplní automaticky, nebo ho manuálně vyplníme. Automaticky se vygeneruje Číslo dokladu.
Kliknutím na zámeček uzamkneme hlavičku dokladu.
Vyplníme Základní údaje reklamace. Většinu atributů vyplníme pomocí prokliku , přes který se dostaneme na seznam příslušných obchodních dokladů.
Po vyplnění požadovaných atributů základních údajů záznam uložíme .
V záložce Adresa se dodací adresa naplní dle čísla prodejní objednávky, nebo z čísla dodacího listu. Adresu též můžeme editovat - vložit pomocí prokliku .
Atributy v záložce Finanční náklady budou automaticky propsány z atributů v řádku.
Řádek vytvoříme pomocí tlačítka Nový záznam .
Základní údaje řádku:
Pokud je v hlavičce vyplněno číslo prodejní objednávky, naplní se zde automaticky. Následně vybereme číslo řádku prodejní objednávky a naplní se atribut Položka, případně i Skupina, pokud do nějaké skupiny zboží daná položka spadá.
Vyplníme další atributy jako např. Množství, případně Reklamovanou výrobní zakázku, ze které reklamovaný výrobek pochází a následně pole, která se týkají samotné neshody/vady výrobku, která je předmětem reklamace.
Kód příčiny
Upřesnění příčiny
Středisko způsobitele
Návrh vyřízení
Vyjádření k reklamaci
V této záložce se vyplní atributy k posouzení přijaté reklamace. Tyto údaje jsou v kompetenci oddělení kvality.
Vyřízení reklamace obchod
Záložka náležící obchodnímu oddělení. V atributu Číslo reklamační zakázky se pomocí prokliku dostaneme na seznam prodejních objednávek.
Vyřízení reklamace výroba
Pomocí prokliků ze seznamu vyplníme výrobní zakázku, dodací list a fakturu (dobropis). Vyplníme i provedené nápravné opatření.
Finanční náklady
OR-SYSTEM OPEN nabízí možnost přidání elektronických dokumentů, takže do reklamace můžeme vkládat všechny potřebné dokumenty, ať už se jedná o naskenované doklady, vyjádření, fotky poškozených výrobků, atd.
Dokumenty vkládáme přes ikonku Elektronické dokumenty v pásu ikon v hlavičce reklamace, stejným způsobem můžeme přiložit dokumenty i do samotného řádku.
Postup zobrazíte kliknutím na odkaz.