Úkoly (CUKOL) evidují požadavky na zadanou činnost a jejich řešení. Mohou být vázány na nadřízený objekt (zakázka, projekt) nebo i jako samostatné entity.
Úkol prochází životním cyklem:
Příprava zadání
Zadání odesláno
V řešení
Dokončen
Schváleno
Ukončen předčasně
Zadavatelem úkolu je vždy aktuálně přihlášený uživatel. V případě generování úkolů ze systému je jím systémový uživatel.
V úkolu lze pořizovat tyto údaje:
Kategorie - Lze specifikovat do jaké oblasti úkol patří. Např. Nakupování, Osobní, Práce, Přání. Kategorie se načítají z číselníku Kategorie úkolů.
Číslo úkolu - unikátní 10 znakový identifikátor. Uživatel zadává dle svého uvážení. Např. 2016-02-02/001
Předmět - Krátký popis úkolu. Generuje se buď z nadřízeného objektu nebo lze zapsat ručně např. odeslat nabídku do společnosti XY.
Priorita - priorita aktivity, např. Nízká, Střední, Vysoká (dle poptextu DTcuk_pri)
četní zakázka -
Editovatelné, nepovinné vyplnění . Možnost hledání v číselníku účetních zakázek „O8a“ . Při vyplnění tvrdá kontrola na číselník „O8a“ .
Řešitel - zodpovědná
osoba.(lze vybrat z tabulky osob, OSOBY). Možnost prokliknutí do detailu osoby. Vyhledání je podpořeno našeptávačem. Zadáním počátečních písmen příjmení nebo zadáním osobního čísla se nabídnou relevantní osoby řešitele.
častníci - pomocí pravého kliku myši lze doplňovat další účastníky úkolu. Těm přijde při rozeslání zadání mail. Lze se prokliknout do detailu. Dvojklikem lze provést též přidání účastníka.
Plánované ukončení - datum, do kdy by měl být úkol hotov. Určuje zadavatel. Řešitel může zažádat o změnu pomocí funkce odeslat mail zadavateli. Pokud bylo datum plánovaného ukončeni dosaženo, zobrazují se úkoly červeně podbarvené a jsou jako nesplněné. Aktualizovat může jen zadavatel.
Plánovaný počet hodin - Určuje zadavatel. Slouží pro možné propočty kapacit. A pro porovnání plánovaného a skutečného stavu.
Skutečný počet hodin - zadává řešitel při ukončování úkolu.
Zadání - Celý text zadání úkolu se vkládá v záložce Zadání. Lze vložit pouze textovou informaci. Pokud se vloží ze schránky např. celý blok textu s obrázky, tak se přebere jen text. Text se současně odesílá mailem řešiteli i účastníkům při rozeslání úkolu.
Řešení - Celý text řešení úkolu vkládá řešitel. Text se současně odesílá mailem zadavateli i účastníkům při ukončení úkolu.
Pořízeno - datum a čas pořízení záznamu úkolu (needituje se, generuje se automaticky při uložení záznamu)
Změněno - datum a čas poslední změny záznamu úkolu (needituje se, generuje se automaticky při uložení záznamu)
Připojené dokumenty
na tomto panelu se zobrazují elektronické dokumenty přiřazené k aktivitě. Zobrazuje se druh dokumentu, popis nebo umístění a u obrázků také náhled. Pokud je dokumentů více, lze v nich listovat pomocí ikon Předchozí (<) a Další (>), vybraný dokument je identifikován údajem pořadí/celkový počet (např. 2/3). Zobrazení detailu dokumentu lze vyvolat přes ikonu Zobrazit dokument. Přes modře zobrazený popis dokumentu se lze prokliknout (Ctrl+levé tlačítko myši) do detailu elektronického dokumentu.
Pozn.: Tento panel slouží pro rychlou orientaci a zobrazení dokumentu. Pro kompletní obsluhu a přiřazování dokumentů lze použít standardní možnost browse, tj. ikonu Elektronické dokumenty.
Barevné odlišení záznamů
záznamy se stavem Schváleno se v řádkovém seznamu zobrazují zeleně.
záznamy se stavem V řešení, jejich termín řešení již uplynul, se zobrazují červeně.
Filtry
Tlačítkové funkce jsou k dispozici ve formuláři a zobrazují se podle aktuálního stavu úkolu a osoby řešitele či zadavatele.
Rozeslat zadání - Odesílá zadání úkolu řešiteli. Stav úkolu se mění na „Zadání odesláno“. Změna stavu se eviduje v části „Vývoj úkolu“. E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolRESITEL, která je uložena v Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů. Předpokladem pro odeslání e-mailu je samozřejmě existence e-mailové adresy u osoby řešitele v tabulce osob.
Přijmout úkol - Odesílá informaci o přijetí úkolu zadavateli. Stav úkolu se mění na „V řešení“. Změna stavu se eviduje v části „Vývoj úkolu“. E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolPRIJETI, která je uložena v Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů. Předpokladem pro odeslání e-mailu je samozřejmě existence e-mailové adresy u osoby zadavatele v tabulce osob.
Odmítnout úkol - Odesílá informaci o nepřijetí úkolu zadavateli. Stav úkolu se mění na „Příprava zadání“. Řešitel vyplňuje důvod odmítnutí. Změna stavu se eviduje v části „Vývoj úkolu“. E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolODMITNUTI, která je uložena v Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů. Předpokladem pro odeslání e-mailu je samozřejmě existence e-mailové adresy u osoby zadavatele v tabulce osob.
Ukončit úkol - Odesílá informaci o dokončení úkolu zadavateli. Stav úkolu se mění na „Dokončen“. Změna stavu se eviduje v části „Vývoj úkolu“. E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolUKONCENI, která je uložena v Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů. Předpokladem pro odeslání e-mailu je samozřejmě existence e-mailové adresy u osoby zadavatele v tabulce osob.
Schválit řešení - Odesílá informaci o schválení řešení úkolu řešiteli. Stav úkolu se mění na „Schválen“. Změna stavu se eviduje v části „Vývoj úkolu“. E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolSCHVALENI, která je uložena v Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů. Předpokladem pro odeslání e-mailu je existence e-mailové adresy u osoby řešitele v tabulce osob.
Odmítnout řešení - Odesílá informaci o neschválení řešení úkolu řešiteli. Stav úkolu se mění na „V řešení“. Změna stavu se eviduje v části „Vývoj úkolu“. E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolODMITNUTI_RESENI, která je uložena v Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů.
Ukončit předčasně - Zadavatel může v jakémkoliv stavu úkolu, tento ukončit předčasně. Zadavatel uvede důvod předčasného ukončení. Odesílá se informace řešiteli. Stav úkolu se mění na „Ukončen předčasně“. Změna stavu se eviduje v části „Vývoj úkolu“. E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu podle šablony s kódem cukolUKONCENI_PREDCASNE, která je uložena v Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů.
Další funkce jsou k dispozici pod klávesou „Další nabídka “.
Odeslat e-mail zadavateli - U jakéhokoliv úkolu lze odeslat mail zadavateli. Odeslané maily se evidují v části „Vývoj úkolu“. E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu aktivity podle šablony s kódem cukolMAIL_ZADAVATELI, která je uložena v Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů.
Odeslat e-mail řešiteli - U jakéhokoliv úkolu lze odeslat mail řešiteli. Odeslané maily se evidují v části „Vývoj úkolu“. E-mail se vytváří na základě dat z příslušného úkolu aktivity podle šablony s kódem cukolMAIL_RESITELI, která je uložena v Administrace/Nástroje administrátora/Správa systémových zdrojů aplikace/Systémové šablony mailů.
Poštovní deník - záznamy o automaticky zaslaných e-mailech se zapisují do poštovního deníku, kde je možné je dohledat a zkontrolovat/dokladovat tak, že došlo k odeslání.