Tato tabulka (O6a6) obsahuje informace, pomocí nichž lze definovat různé formy elektronické komunikace s firmami. Informace se zadávají pouze u těch firem, se kterými se příslušná forma komunikace domluví. Nejčastěji půjde o zasílání či přijímání dokumentů jako např. faktur nebo upomínek v elektronické podobě. Tyto dokumenty mohou mít různé datové formáty, např. PDF či ISDOC(faktury) a mohou být předávány různými způsoby (prostřednictvím datové schránky, e-mailem apod.). Kromě „technických“ údajů (emailová adresa, id datové schránky apod.) jsou v tabulce obsaženy i některé další údaje, které souvisejí se zpracováním dat (import a následné rozúčtování faktur), ale mají spíše „ekonomický“ charakter.
Elektronickou komunikaci lze využít např. pro
Další možnosti mohou v budoucnu přibývat.
Pořizované údaje:
Číslo firmy – dle
adresáře firem. Určuje firmu, které se daná komunikace týká.
Dokument – charakter dokumentu podle číselníku „
ofad“. Po vyplnění této položky se kontroluje, zda není v číselníku vyplněn doplněk, ve kterém může být uveden klíč druhu dokumentu (z tabulky ODRUH). Tento klíč se použije pro předvyplnění, je-li pole
Druh dokumentu zatím prázdné.
Popis dokumentu – textová informace, která popisuje charakter dané komunikace
Aktivní - zda je záznam aktivní (s tímto atributem se zatím nepracuje)
Aktivní od - od kdy je záznam aktivní (s tímto atributem se zatím nepracuje)
Druh dokumentu – druh elektronického dokumentu podle tabulky „
odruh“. Může se automaticky předvyplnit dle pole
Dokument (viz popis výše).
Způsob předávání – určuje, jakým způsobem se bude elektronický dokument předávat. K dispozici jsou následující možnosti: E-mail, ISDS (datová schránka),
FTP (přenos po síti), DIR (uložení na disk = nedojde k přímému odeslání, ale el. dokument se pouze uloží na server na určené místo a jeho odeslání příjemci je nutné zajistit jinak).
Umístění – vyplňuje se v závislosti na způsobu předávání elektronického dokumentu. Například pro komunikaci prostřednictvím datových schránek se zadává identifikace datové schránky příjemce, v případě e-mailu e-mailová adresa příjemce, v případě složky na disku se uvádí cílová složka na místním serveru.
Login - login, pokud jej zvolený způsob komunikace vyžaduje
Heslo - heslo, pokud jej zvolený způsob komunikace vyžaduje
Program pro zpracování – vyplní se dle dokumentace k dané úloze v podsystému (podle toho, jaký doklad se zpracovává)
Parametry pro zpracování – vyplní se dle dokumentace k dané úloze v podsystému (podle toho, jaký doklad se zpracovává)
Uživatelský vzor – vyplní se dle dokumentace k dané úloze v podsystému (podle toho, jaký doklad se zpracovává)
Doplňkové informace – volitelný text, pokud dokumentace k dané úloze v podsystému nevymezuje jiné využití
Adresát - kopie - adresa příjemce, jemuž má být odeslána kopie
Adresát skrytý - kopie - adresa skrytého příjemce, jemuž má být odeslána kopie
Šablona mailu - (s tímto atributem se zatím nepracuje)
Firma s číslem firmy 1502 chce zasílat své faktury ve formátu ISDOC prostřednictvím e-mailu. Faktury budou importovány do denního souboru ve Finančním účetnictví. Rozúčtování jednotlivých faktur bude v maximální míře generováno na základě nastavení parametrů ekonomických vět v tabulce O6A6.
Zadání v tabulce O6A6 bude následující:
Č. firmy – Dokument – Popis – Druh dokumentu
1502 – PFA_D – Došlá faktura – ISDOC
1502 – PFA_DO – Došlá faktura s odpočtem – ISDOC
1502 – PFA_DZ – Došlá faktura zálohová – ISDOC
Do položky „Parametry pro zpracování“ se vyplní hodnoty z katalogu saldokonta, a to podle požadovaného rozúčtování jednotlivých typů faktur. Současně musí být správně naplněný soubor Druhů elektronických dokumentů.