Úloha OxUpozTerm je určena ke hlídání termínů a je použitelná pro libovolnou entitu.
Princip úlohy spočívá v tom, že pro zadanou entitu (datovou tabulku) a v ní zvolený datumový atribut vyfiltruje záznamy, pro něž datumový atribut spadá do zadaného intervalu. Výstupem je seznam nalezených záznamů (tzv. výsledek) a možnost automatického zaslání výsledku na zadanou e-mailovou adresu, případně též odeslání dílčích mailů jako upozornění pro osoby vázané na záznam (např. zodpovědná osoba, vlastník apod.)
Níže je příklad naplánované úlohy pro kontrolu termínů v Aktivitách CRM. Úloha vypíše do výsledku všechny aktivity, jejichž plánované datum do je v rozmezí od data spuštění do 60 dnů dopředu. Navíc se zohlední podmínka, že se nejedná o aktivity ukončené nebo zrušené. Výsledek se odešle mailem na adresu josef.novak@firma.cz a dílčí maily jednotlivým zodpovědným osobám.
-
Parametry pro úlohu OxUpozTerm jsou tyto:
Entita - název entity (tabulky), která se má kontrolovat, v syntaxi HQL (např. Ohakt pro aktivity CRM, PpfHl pro hlavičky přijatých faktur ap.). Lze jej zjistit z detailu na vybrané položce (pravé tlačítko myši/Popis/Entitní třída). Je nutné dodržet velká a malá písmena.
Kontrolovat položku - název datumového atributu (v entitě), který se má kontrolovat (např. datcasPlanDo - plánované „datum od“ aktivity (Ohakt)). Lze jej zjistit z detailu na vybrané položce (pravé tlačítko myši/Popis/Binding). Je nutné dodržet velká a malá písmena. Datum může být ve formátu Date nebo Integer. Ve speciálním případě může být kontrolovaný datumový atribut z uživatelských atributů (O0zazntab), potom se zapíše s prefixem „dotahovanaData.o0zazntab“, např. „dotahovanaData.o0zazntab.datum01“.
Kontrolovat Od: Měsíců a dnů - počet měsíců a/nebo dnů „od“ vzhledem k datu spuštění (pro kontrolu datumu v záznamu), tj. doba kontroly zpět. Je-li 0 (nula), kontroluje se od data spuštění. Je-li nevyplněno, kontroluje se vše minulé.
Kontrolovat Do: Měsíců a dnů - počet měsíců a/nebo dnů „do“ vzhledem k datu spuštění (pro kontrolu datumu v záznamu), tj. doba kontroly dopředu. Je-li 0 (nula), kontroluje se do data spuštění. Je-li nevyplněno, kontroluje se vše budoucí.
Atr. kontr. dní předem - název atributu (v entitě), ve kterém je uložen počet dní kontroly dopředu (např. kontrDnyPred v tabulce Ohakt). Jedná se o speciální případ, kdy se požaduje, aby počet dní kontroly dopředu nebyl pro všechny záznamy shodný (daný položkami Kontrolovat od, Kontrolovat do), ale aby byl určen pro každý záznam zvlášť (individuální termín kontroly). Pokud je tento atribut vyplněn, použije se namísto Kontrolovat do, přičemž obsah Kontrolovat od se ignoruje, tj. bere se jako nevyplněné. Není-li v konkrétním záznamu entity atribut vyplněn, tak se záznam nevyfiltruje (nebude ve výsledku).
Do výsledku - v tomto poli se definuje obsah výsledku a obsahuje jednotlivé prvky, které se mají do výsledku dostat. Prvky se oddělují čárkou „,“ nebo znakem plus „+“. Výsledek je seznam všech nalezených záznamů, které vyhovují zadání kontroly. Výsledek obsahuje pro každý nalezený záznam jeden řádek textu, v němž jsou vypsány hodnoty zadaných atributů záznamu. Pokud je v zadání použit oddělovač čárka „,“, jsou i hodnoty automaticky oddělené čárkou. Pokud je v zadání použit oddělovač plus „+“, přidává si uživatel vlastní oddělovače tak, že přidává pevné texty (např. ', '). Oddělovač plus tedy umožňuje větší variabilitu (např. různé oddělovače, vynechání oddělovače). Lze použít i některé funkce pro úpravu hodnot atributů (např. převod osobního čísla osoby na příjmení + jméno ap.). Pro snadnější editaci lze zobrazit v samostatném okně pomocí tlačítka Více. Prvkem výsledku může být:
Atribut kontrolované entity - např. predmet z tabulky Ohakt (předmět aktivity)
Atribut z navázané entity - např. o6a.dkaKurz z tabulky O6a navázané na Ohakt (zkrácený název firmy), nebo o0ciselnikByIdpkOhaktdruh.kodaCiseln (kód druhu aktivity)
Atribut z uživatelských atributů O0zazntab - např. dotahovanaData.o0zazntab.datum01 nebo dotahovanaData.o0zazntab.hodnota01
Hodnota atributu upravená funkcí - lze upravovat zejména datumy, texty a dotahovat osoby dle osobního čísla nebo ID záznamu
Pevný text - text se použije tak, jak je zadán. Pevný text je uzavřen v apostrofech nebo uvozovkách, tj. např. 'Datum platnosti: ' nebo „Kód: “.
Odřádkování - pro odřádkování ve výsledku lze použít funkci LINESEP(). Výsledek pro jeden záznam tak nemusí být na jediném řádku, ale může být rozdělen do více řádků.
Vzor dílčího e-mailu - název šablony mailu, v němž se odešle upozornění na jednotlivé nalezené záznamy. Šablona se vybírá ze seznamu šablon. Uživatel si může definovat a upravovat vlastní šablony ve volbě Administrace/Parametry/Plánovač úloh/Šablony mailů. E-mail se odesílá na adresu specifikovanou v poli Dílčí e-mail.
Defaultní systémová šablona pro dílčí upozorňující mail je o0task_oxUpozTerm_dilci. Obsahuje obecnou hlavičku a jeden řádek výsledku pro daný záznam. Pokud požaduje uživatel jiný nebo podrobnější obsah mailu, může si odvodit od této systémové šablony vlastní šablonu uživatelskou.
Pozn.: Defaultní systémová šablona pro souhrnný upozorňující mail je o0task_oxUpozTerm. Obsahuje obecnou hlavičku a všechny řádky výsledku. Název souhrnné šablony se uvede do pole Výsledek/Vzor e-mailu. Také z této šablony si může uživatel odvodit svoji vlastní.
Pozn.: Pokud tedy pro danou úlohu postačují uživateli systémová souhrnná a systémová dílčí šablona, může je použít pro různé úlohy, a vlastní šablony vytvářet nemusí.
Dílčí e-mail - specifikace mailové adresy pro dílčí e-mail. Dílčí mail se může typicky posílat osobě zodpovědné (nebo jinak vázané na záznam), potom se zde uvede odkaz na osobní číslo nebo idpk osoby, případně více osob oddělených čárkou. Program dohledá e-mail v tabulce osoby. Např. v Aktivitách CRM pro odeslání mailu zodpovědné osobě a vyřizující osobě by se zde vyplnilo osobyByIdpkOsoby.oscis, osobyByIdpkOsobyVyriz.oscis. Lze sem ale uvést i konkrétní e-mailovou adresu (např. jan.prochazka@mail.cz). Pro Aktivity CRM (entita Ohakt) existuje možnost odesílat dílčí maily účastníkům aktivity tak, že se použije odkaz OHAKT_UCASTNICI_OSOBY pro účastníky z naší strany nebo OHAKT_UCASTNICI_OHKON pro účastníky ze strany partnera.
.