Aktivita je prakticky činnost, kterou je třeba provést v rámci jednoho kroku pracovního postupu – například Kontrola, Odsouhlasení, Schválení, Podepsání, Oprava apod. Aktivity se využívají při definování vzorů pracovních postupů ve workflow. Každý pracovní postup se skládá ze sledu několika aktivit (minimálně jedné aktivity).
Lze rozlišit dva základní druhy aktivit – systémové a uživatelské. Systémové aktivity jsou vytvořeny autory jednotlivých podsystémů Orsoftu Open v závislosti na tom, jaké pracovní postupy jsou v jednotlivých podsystémech používány (a naprogramovány). Název systémové aktivity vždy začíná prvním písmenem podsystému, ve kterém je aktivita používána (např. aktivity používané ve Finančním účetnictví začínají písmenem P), zároveň je systémová aktivita označena příznakem. Číselník obsahující systémové aktivity je dodáván jako vzorový a jeho obsah lze před zahájením definování workflow obnovit.
Příklad systémových aktivit je na následujícím obrázku.
Systémové aktivity lze v procesu definování workflow doplnit dalšími aktivitami, které budou ve firmě používány. Tyto aktivity nazýváme „uživatelské“, protože jsou specifické pro každého uživatele. Kódové označení uživatelské aktivity doporučujeme zadávat malými písmeny.
Ke každé aktivitě (systémové i uživatelské) lze přiřadit některé vlastnosti - například zda je možné úkol zamítnout či vrátit, nebo zda se má k aktivitě připojit elektronický podpis.
K aktivitě lze nastavit vlastní text pro schálení aktivity v políčku „Text schválení“, který se bude zobrazovat při vlastním schválení kroku workflow.