Aktivity

Aktivity (OHAKT) jsou seznamem událostí v CRM . Obsahují podrobné informace o každé uskutečněné či plánované aktivitě (události). Aktivita se většinou váže na konkrétní obchodní vztah (firmu), může se však vázat i na jiné entity.

Lze pořizovat tyto údaje:

Aktivita

Připojené dokumenty

Místo a termíny

Učastníci

- zadání více účastníků pro jednu aktivitu v případech, kdy nestačí pole Kontakt a Zodpovídá. Ovládá se přes pravé tlačítko myši (Přidat účastníky, Přidat jiné účastníky, Odebrat účastníka, Odebrat vše, Zobrazit detail účastníka) a dvojklik (proklik na detail) nebo pomocí tlačítek vpravo. Volba Přidat účastníky nabízí pouze kontakty vyfiltrované za firmu, volba Přidat jiné účastníky nabízí všechny kontakty.

Reklamace ZIS (Pouze je-li zakoupena úloha ZIS)

- pokud je zvolen druh aktivity „Reklamace ZIS“ (v číselníku zkratka „REZ“), zobrazí se variantní pořizovací obrazovka s panelem Detaily reklamace ZIS. Umožňuje vést jednoduchou agendu reklamací pro vodovody a kanalizace.

-

Barevné odlišení záznamů

Filtry

dle zodpovídající osoby:

dle stavu:

Nastavení stavu aktivity na Ukončená si může provést uživatel v případě, že s aktivitou se již nebude dále pracovat. Ukončená aktivita se zobrazuje zašedlá.

dle poboček (k dispozici pouze v případě, že v konfiguraci CRM je nastaveno „Pracovat s pobočkami firmy“):

-

Další funkce jsou k dispozici pod klávesou „Další nabídka “.

Jedná se zejména o zasílání e-mailů osobám podílejícím se nějakým způsobem na aktivitě, případně informativních e-mailů nadřízeným. Pokud se jedná o schůzku (tj. druh aktivity začína na „SCH“) nebo služební cestu (tj. druh aktivity začína na „SCE“), je součástí mailu i položka do kalendáře (soubor *.ics) pro aplikaci Outlook. Tato kalendářová položka se do Outlooku automaticky naimportuje po příchodu mailu do Outlooku. Pokud jsou k aktivitě připojeny elektronické dokumenty, mohou být automaticky (na dotaz) přiloženy k mailu jako přílohy.

Pozn.: U všech e-mailů uvedených výše jsou možné tři způsoby odeslání:

Pozn.: U odeslaných mailů se do jména a adresy odesílatele přebírají údaje ze Zodpovědné osoby. Alternativně lze jako odesílatele mailů nastavit administrátora CRM, viz. Konfigurace CRM .

-

Pokračovací aktivita - možnost řetězení aktivit

-

Přidání aktivit na záložku (vazba přes asociační tabulku OhaktObj) Aktivity vázané na firmu. Pokud si vytváříte vlastní pohledy a potřebujete umístit aktivity vázané na firmu na záložku editačního programu Obchodní vztahy nebo Adresář, je potřeba do pohledu přidat komponentu Browse panel a vyplnit:

Aktivity vázané na vybraný záznam obecného objektu. Pro přidání záložky aktivity do jiných editačních programů, tj. aktivit, které nejsou vázány na adresář, ale na obecný objekt (tzv. obecného způsobitele přes asociační tabulku OhaktObj), je potřeba do pohledu přidat komponentu Browse panel a vyplnit:

-

Přidání aktivit do Další nabídky (vazba přes asociační tabulku OhaktObj) Aktivity vázané na vybraný záznam obecného objektu. Pokud je potřeba z Další nabídky pořizovat a prohlížet aktivity vázané nikoliv na adresář, ale na obecný objekt (na tzv. obecného způsobitele přes asociační tabulku OhaktObj), lze do další nabídky příslušného editačního programu nad tímto objektem (např. tvary) zařadit volbu pro pořízení nové aktivity a/nebo volbu pro prohlížení a editaci existujících aktivit. V tomto případě je potřeba do definičního xml další nabídky (např. OkutvDalsiButton.xml)(jedná se o programovou úpravu, kterou musí provést dodavatel) přidat pro Záznam nové aktivity:

  <pgm znak="4" class="cz.ortex.gui.oh1.crm.OhaktWrapper" lic="0490OH">
        <text>Záznam nové aktivity pro útvar</text>
        <hint>Založení nové aktivity CRM pro útvar</hint>
        <callpar>novaAktivitaCrmObj</callpar>
        <icon>ohakti16</icon>
  </pgm>

Prohlížení a editaci existujících aktivit:

  <pgm znak="6" class="cz.ortex.gui.oh1.crm.OhaktWrapper" lic="0490OH">
        <text>Aktivity pro útvar</text>
        <hint>Prohlížení a editace aktivit CRM pro útvar</hint>
        <callpar>aktivityCrmObj</callpar>
        <icon>ohakti16</icon>
    </pgm>

-

Přidání poštovního deníku na záložku. Pošta vázaná k aktivitě. Pokud potřebujete umístit na záložku poštovní deník se záznamy navázanými na aktuální aktivitu (vazba přes asociační tabulku O0postObj), je potřeba do pohledu přidat komponentu Browse panel a vyplnit:

-

Možnost zobrazení výstrah k firmě/pobočce. V dotahovaných datech k Aktivitám jsou atributy vystrahyFirmaSlovne a vystrahyPobockaSlovne , které se plní dle firmy příp. pobočky, na něž je aktivita navázána, nebo k nimž je právě zakládána. Možné výstrahy jsou Insolvence, Nespolehlivý plátce DPH, Blokace používání, Neplatná k datu, Neaktivní věta. Tyto atributy lze využít v uživatelských pohledech pro zobrazení výstrah v Aktivitách - podobně jako v systémových pohledech Obchodních vztahů (O6aCrm) a Adresáře (O6a). Pro správnou funkčnost, tj. okamžité dotažení výstrahy po vyplnění firmy a/nebo pobočky, je potřeba zachovat v pohledu názvy polí o6a.dkaKurz pro pole Vztah, o6a.dkaNr pro pole Číslo firmy, CPobockaFirmy.nazev pro pole Pobočka, CPobockaFirmy.nr pro pole Číslo pobočky. - Poslední aktivita k firmě - přidání do pohledu. Pro možnost přidat do editačního programu Adresář nebo Subjekty údaje z aktivit existuje metoda ohaktDao.getPoslAktivita. Pomocí této metody použité v groovy makru pohledu lze podat aktivitu vyfiltrovanou dle požadovaných parametrů s max. nebo min. hodnotou datumu (poslední nebo první aktivitu). Parametry pro filtr i název datumového atributu pro hledání min./max. hodnoty lze zadat v parametrech metody. Více viz poslední aktivita.