Obsah
Seznam změn - Prodej - verze 22.1
AKTUALIZACE k 16.9.2022
Dodací listy - možnost neúčtovat
- V číselníku Ostatní doklady (Parametry-Ceník a číselníky-Číselníky dokladů) lze nastavit k jednotlivým kódům dodacích listů možnost účtovat/neúčtovat dodací list.
- Po nahrání této verze nemusíte v číselníku nic nastavovat, bude platit defaultní nastavení, které nyní používáte, ve většině případů je to účtovat Ano.
Fakturace - pořízení bankovního spojení na faktuře
- Úprava pořízení bankovního spojení na faktuře se týká pouze těch uživatelů, kteří mají nastaveno v číselníku fakturačních dokladů Pořízeni BS: ANO a při pořizování faktury mají možnost měnit požadované bankovní spojení.
- Do číselníku (Parametry-Ceník a číselníky-Ostatní číselníky) byla přidána nová volba Převodník účtů banky. Jedná se o stejný číselník, který je přístupný i z voleb ve Finančním účetnictví.
- V číselníku Převodník účtů banky je potřeba označit množinu bankovních účtů, které se mohou používat při pořizování faktur. Pouze tyto označené účty v poli Nabízet účet ve Fakturaci bude povoleno na faktuře pořídit.
- Při pořízení hlavičky faktury, která má v příslušném kódu fakturačního dokladu nastaveno pořizovat bankovní spojení Ano, bude umožněno pořídit jen takové bankovní spojení, které je označeno v Převodníku účtu bank - Nabízet účet ve Fakturaci.
- Pokud se bude pořizovat zahraniční faktura, bude se zároveň přednabízet kód měny podle vybraného bankovního spojení.
AKTUALIZACE k 24.6.2022
Opravy a úpravy:
- Dávkový tisk Dodacích listů byl rozšířen o možnost zadání intervalu datumu od - do.
- Pekárenská varianta - Rozvozy:
- Pořízení dokladu dodací list a předběžný dodací list - nekontroluje se řidič v existenci příjemce-linka-čas na číselník linek.
- Volba v menu přejmenována na Stálé objednávky a změna ikony.
- Objednávkové listy
- Umožněno pro generování hlaviček objednávkových listů ignorovat linku a čas. V takovém případě se vygenerují všechny kombinace pro zadaného příjemce a den podle šablony linek.
- Pro rychlejší práci při editaci položek objednávkových listů byl umožněn přesun na další/předcházející hlavičku objednávky na klávesovou zkratku (šipka vlevo/vpravo) nebo volbu ikony přímo z editace položek.
- Na objednávanou položku lze podle konfigurace přidat a editovat příznak, který se propíše do prvotního dokladu a slouží pro řízení tiskové podoby dodacího listu, kdy je potřeba upozornit na významnost této položky nebo jiným způsobem tisknout doplňující text.
AKTUALIZACE k 10.6.2022
Opravy a úpravy:
- Úpravy úlohy Objednávkové listy:
- Změna v úvodním filtračním dialogu, dotahování a přednabízení linky.
- Kontrola na rozeditované položky jiným uživatelem.
- Přesun na další hlavičkovou větu přímo z editace řádků dokladu.
AKTUALIZACE k 3.6.2022
Opravy a úpravy:
- Úprava exportu zalistování pro Webový Objednávkový Systém. Možnost exportu po jednotlivých firmách.
AKTUALIZACE k 27.5.2022
Opravy a úpravy:
- Oprava v editačních programech pro dotažení vzorů tisku dokladů.
- Úpravy nutné pro použití Plánovače úloh.
- Oprava chyby v převodu stálých objednávek do dodacích listů.
- Příprava voleb pro samostatné prohlížení položek dokladů.
AKTUALIZACE k 20.5.2022
Opravy a úpravy:
- V dodacích listech a fakturách naplnění technického vazebního údaje do položek dokladů.
- Úprava zakázkového exportu faktur do formátu DBF.
- Úprava práce s linkami a zohlednění zneplatnění linky při výběru ve filtrech
- Zrychlení generování položek objednávek v režimu Objednávkových listů.
AKTUALIZACE k 6.5.2022
Opravy a úpravy:
- Oprava pořízení položky dodacího listu v režimu editace v browse.
- Pekárenská verze - úprava editace číselníku linek a přidán zápis do historie změn.
- Úprava zakázkového exportu faktur do formátu DBF.
- Úprava importu faktur z externího SW.
AKTUALIZACE k 29.4.2022
Opravy a úpravy:
- Zrychlení pořízení nové poznámky a její opravy na dokladech (F8 klávesa). Nyní se při pořízení poznámky dostanete ihned do její editace a uložení poznámky je nyní spojeno se zavřením editačního okna.
- Nová funkce pro náhradu výrobků na dodacích listech.
- Oprava naplnění příznaku tisku při dávkovém tisku faktur.
- Úpravy zadávacího filtru pro dávkový tisk faktur a dodacích listů.
- Nová varianta noční dávky pro zaúčtování faktur.
- Zakázková úprava exportu faktur do souboru typu dbf.
- Pekárenská verze - upraven převod dokladů s kontrolou na vyjmenované výrobky.
KOMPLETNÍ VERZE 22.1
Kompletní verze ze dne 4.1.2022
1. ZÁKLADNÍ INFORMACE O VERZI
Moduly Prodej, Logistika a Výroba mají společnou strategii pro přechodné období koexistence původního Orsoftu a nového Orsoftu Open.
2. AKCE SOUVISEJÍCÍ S INSTALACÍ
Nejsou potřeba žádné akce
3. POPIS PROVEDENÝCH ZMĚN, OPRAV A NOVINEK
3.1 Oprávnění k objektům
Pomocí nastavení oprávnění k objektům lze nadefinovat kontrolu, zda přihlášená osoba může pořizovat ně-které hodnoty do jednotlivých polí. Například se tak může nastavit, do jakého skladu může konkrétní osoba pořizovat a opravovat doklady nebo jaký kód dokladu může pořídit.
Ve volbě „Prodej Open – Parametry – Konfigurace – Oprávnění k objektům“ lze nastavit oprávnění.
Příklad nastavení oprávnění pro osobu s číslem 208, která může pořizovat a opravovat dodací listy pouze pro sklady číslo 1001 až 1005.
Pro skladové doklady typu příjemka, výdejka lze nastavit stejnou, v případě potřeby i jinou, množinu skladů.
Pro doklady typu Dodací list a Faktura, lze nastavit kontrolu na objekty KOD-DL a KOD-FA pro kon-trolu kódu dodacího listu a kódu faktury.
3.2 Objednávkové listy
Úloha Objednávkové listy, oborové řešení pro pekárny, byla rozšířena o nové možnosti a funkce. Ně-které z nich jsou standardně přístupné a některé je možné nakonfigurovat:
- Nastavení směru editace - pohyb kurzoru po řádku nebo ve sloupci během editace v řádkovém režimu
- Možnost vynechání kontrolních hlášek při zavírání okna
- Skok přímo do editace při otevření okna s položkami
- Možnost přidávání dalších položek k již vygenerovaným položkám. Lze tak do jednoho okna při-dávat položky z různých zadání filtru
- V úvodním filtru již není povinné položka „sklad“. Budou se zpracovávat sklady vyjmenované v konfiguraci.
3.3 Další úpravy
Změny probíhají v podsystému kontinuálně. V průběhu roku byly do verze zapracovány funkce z růz-ných oblasti. Například:
- Generování dodacích listů z importních txt souborů z externích informačních systémů
- Pomocí „rozhraní na externí sw“ výměna dat a generování faktur
- Vystavení faktur z kupních smluv a objednávek podle zákaznických specifik
- Možnost naplánování automatického dávkového zaúčtování faktur
- Nový typ pro zaúčtování faktur v číselníku fakturačních dokladů
- Nové druhy odesílání pdf dokumentů – faktury, přílohy ke zveřejnění,….
- Úpravy v napojení na webový objednávkový systém