Orsoft Doku
Dokumentace a nápověda pro IS Orsoft Open

AKTUALIZACE k 15.11.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Pořízení/Prohlížení bankovních položek
    • Zrušeno automatické připojování faktury k odchozí platbě. Pokud je datum platby starší než datum vystavení faktury, neproběhne automatické přiřazení.
    • Tisky
      • Kontrola dat
        • Přidání sestavy pro zobrazení rozdílných kurzů

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Zaúčtování
    • Úprava kontroly zaúčtování pro interní doklad s účtem

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 15.11.2024

AKTUALIZACE k 08.11.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

  • Přijaté faktury
    • Pořízení rozúčtování
      • Tlačítko „Časové rozlišení“
        • Oprava dotahování nákladových nositelů
  • Příkazy k úhradě
    • Úprava kontroly pořízení firmy pro ruční příkazy bez vazby na fakturu

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Zaúčtování
    • Úprava kontroly zaúčtování pro interní doklad s účtem

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 08.11.2024

AKTUALIZACE k 01.11.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

  • Přijaté faktury
    • Pořízení/Prohlížení
      • Oprava stanovení oddílu KH u vyúčtovací faktury s vazbou na daňový doklad

3. Platební kalendáře

  • Oprava mazání související faktury při mazání položky platebního kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 01.11.2024

AKTUALIZACE k 25.10.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení/Prohlížení
      • Stav zaúčtování pro výběr filtru „Nezaúčtováno“
        • Přidáno i výběr neoznačených

2. Závazky

  • Přijaté faktury
    • Pořízení/Prohlížení
      • Kontrola čísla objednávky byla rozšířena i na kontrolu ve smlouvách

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Zápočty
    • Pořízení/Prohlížení
      • Zohlednění O6ARCH při výběru faktur do zápočtů

5. Pokladna

  • Pořízení/Prohlížení
    • Po smazání daňové skupiny na položce pokladny se vynuluje sazba DPH, celý obnos položky se zapíše do základu daně, vynuluje se obnos DPH a přegeneruje se rozúčtování.

Přednastavení odpovědi „Ne“ u dotazu na smazání dokladu

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 25.10.2024

AKTUALIZACE k 18.10.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení/Prohlížení
      • Tlačítko Zaplatit
        • Povoleno zaplacení vydané faktury se záporným obnosem pomocí tlačítka „Zaplatit“

2. Závazky

  • Příkazy k úhradě
    • Pořízení/Prohlížení
      • Zpřístupnění pořízení firmy pro ruční příkazy bez vazby na fakturu
      • Plnění útvaru z položky banky do platebního příkazu při vracení platby z banky

3. Platební kalendáře

  • Pořízení/Prohlížení
    • Přednastavení odpovědi „Ne“ u dotazu na smazání dokladu

4. Banka

  • Bankovní výpisy/ Bankovní položky
    • Pořízení/Prohlížení
      • Přednastavení odpovědi „Ne“ u dotazu na smazání dokladu
  • Zápočty
    • Pořízení/Prohlížení
      • Přednastavení odpovědi „Ne“ u dotazu na smazání dokladu
      • Při výběru do zápočtu za IČO se kontroluje na vybíraných fakturách IČO na O6A i na O6ARCH

5. Pokladna

  • Pořízení/Prohlížení
    • Přednastavení odpovědi „Ne“ u dotazu na smazání dokladu

6. Interní doklady

  • Pořízení/Prohlížení
    • Přednastavení odpovědi „Ne“ u dotazu na smazání dokladu

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisk
      • Výsledovky s plánem
        • Oprava sestav Výsledovka dle útvarů (standard i excel)- opravena chyba ve filtru útvaru.

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 18.10.2024

AKTUALIZACE k 04.10.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

  • Pořízení
    • Oprava přednabízení dokladové řady při pořizování hlavičky pokladního dokladu

6. Interní doklady

  • Importy
    • Obm96,Obm97
      • Oprava plnění měny

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 04.10.2024

AKTUALIZACE k 27.09.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Prohlížení
      • Výběr podle stavu deníku
        • „Nezaúčtováno“
          • vybírá věty „Připraveno“ , „Nepřipraveno“ a bez příznaku stavu
          • stav „Neúčtuje se“ se nebude patřit mezi „Nezaúčtováno“

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Prohlížení
      • Výběr podle stavu deníku
        • „Nezaúčtováno“
          • vybírá věty „Připraveno“ , „Nepřipraveno“ a bez příznaku stavu
          • stav „Neúčtuje se“ se nebude patřit mezi „Nezaúčtováno“
  • Příkazy k úhradě
    • Zpřístupnění pořízení firmy pro ruční příkazy bez vazby na fakturu

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • KR
    • Oprava výpočtu KR mezi bankou a interním dokladem
    • Generování KR při pořízení/opravě interního dokladu, pokud se přes VS vybere vazba na položku bankovního výpisu

7. Účetní knihy

8. Saldo

  • Inventarizace
    • Pohled na rozúčtování - doplněno dočítaní typu dokladu

9. Uzávěrky

  • Hromadné zaúčtování
    • Opraven výběr podle dokladových řad

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 27.09.2024

AKTUALIZACE k 20.09.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Výsledovka s ročním plánem s procentem plnění do Excelu

8. Saldo

9. Uzávěrky

  • Protokol o nezaúčtovaných dokladech
    • Přidány doklady se stavem připraveno
  • Hromadné zaúčtování
    • Přidána kontrola na stav dokladu podle uzavřeného období, kdy doklad má doplněné další účetní řádky v otevřeném období (například oprava účetního řádku)

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 20.09.2024

AKTUALIZACE k 13.09.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Oprava kontroly účtu - není-li ještě na faktuře vyplněno účetní datum, kontroluje se platnost k orsoftovému datu
    • Menu další
      • Doplnění kontrolní metody na správně vypočtený roční kurzový rozdíl z posledního přepočtu zůstatků do dalších akcí v deníku došlých i vydaných faktur

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Tisky
    • Tisk interního dokladu s rekapitulací
      • Úpravy pro situaci, kdy je u interních dokladů vícekrát použito stejné číslo dokladu

7. Účetní knihy

8. Saldo

  • Doložení zůstatků II
    • Menu další
      • Doplnění kontrolní metody na správně vypočtený roční kurzový rozdíl z posledního přepočtu zůstatků do dalších akcí v doložení zůstatků II

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

  • Daňové výkazy
    • Nastavení cest pro výstup daňových výkazů
      • Souhrnné hlášení
        • Export výkazů souhrnného hlášení do XML
          • Výstup se bude přednostně řídit podle číselníku druhů elektronických dokumentů ODRUH. Do tohoto číselníku je potřeba přidat druh dokumentu PSOUHXML a u něho nastavit požadovaný adresář pro výchozí umístění. Pokud nebude nový druh dokumentu v číselníku doplněn nebo pokud nebude mít vyplněné výchozí umístění, bude export směrován jako dosud do adresáře Výměnný podle konfigurace.
    • DPH a KH
      • Export výkazů DPH a KH do XML
        • Výstup se bude řídit přednostně podle číselníku druhů elektronických dokumentů ODRUH. Do tohoto číselníku je potřeba přidat druhy dokumentů PDPH_XML a PKH_XML a u nich nastavit požadovaný adresář pro výchozí umístění. Pokud nebudou nové druhy dokumentů v číselníku doplněny nebo pokud nebudou mít vyplněné výchozí umístění, bude export směrován jako dosud do adresáře Výměnný podle konfigurace.

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 13.09.2024

AKTUALIZACE k 06.09.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Importy
      • Podle konfigurace vydaných faktur „Při importu neaktualizovat saldo v adresáři” byla zrušena aktualizace adresáře při dohledávání souvisejících dokladů

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení rozúčtování
      • Tlačítka Zaokrouhlit, Změny dimenzí
        • Doplněna aktualizace daňové rekapitulace

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Tisky
    • Sjednocení vzhledu sestav/formální změny

5. Pokladna

  • Pořízení rozúčtování
    • Tlačítka Zaokrouhlit, Změny dimenzí
      • Doplněna aktualizace daňové rekapitulace
  • Tisky
    • Sjednocení vzhledu sestav/formální změny

6. Interní doklady

  • Tisky
    • Opraven tisk dokladu s cizí měnou v rozúčtování

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 06.09.2024

AKTUALIZACE k 30.08.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Importy
      • Dotahování dnů a procenta skonta z adresáře do vydané faktury při importu faktury
      • Rozúčtování vydaných faktur
        • Doplnění dočítání konfigurace pro plnění poznámky při importu vydaných faktur s rozúčtováním
    • Menu Další
      • Pohledávky pro ČSOB
        • Export pohledávek
          • Oprava přepisování obnosu zbývá u vydaných faktur

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Tisky
    • Sjednocení vzhledu sestav/formální změny

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

  • Konfigurace
    • Konfigurace banky
      • Do konfigurace banky pro ABO přidán dotaz „NEPLNIT do příkazů SEPA adresu příjemce“

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 30.08.2024

AKTUALIZACE k 23.08.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Daňová rekapitulace
      • Generováni daňové rekapitulace při aktualizaci rozúčtování
        • Ošetření dvojí základu u vydaných faktur

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Tisky
      • Sestavy došlých faktur - sjednocení vzhledu

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Sestava Hlavní kniha položková a Hlavní kniha položková v cizí měně byly rozšířeny o novou funkci - na parametr lze vynechat řádky obsahující stavy a obraty účtu
  • Sestava Výsledovka dle útvarů N/V - opraveno součtování za 1 a 2 místa útvaru

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 23.08.2024

AKTUALIZACE k 16.08.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Kopírování s rozúčtováním
      • Doplněno vytváření generováni daňové rekapitulace

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Kopírování s rozúčtováním
      • Doplněno vytváření generováni daňové rekapitulace
    • Pořízení
      • Zrušen dotaz u faktur s kontací označenou jako čas rozlišení, že není pořízeno časové rozlišení
    • Hromadné zaúčtování
      • Opraveno zaúčtování při aktualizaci likvidace.

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Exporty
    • Pro export do SEPA doplněno plnění adresy příjemce

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • KR
    • Oprava duplicitního generování KR k inventarizačním účtům

7. Účetní knihy

  • Účetní deník
    • Rozúčtování
      • Generování podle kontace
        • Opraveno generování rozúčtování, kdy podle kontace má vzniknout více záznamů rozúčtování

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 16.08.2024

AKTUALIZACE k 09.08.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Importy
      • Doplnění chybějícího typu dokladu „DDX“ podle kontace při importu vydané faktury
    • Tisky
      • Formální úpravy tj. sjednocení vzhledu, barvy

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Rozúčtování
      • Pořízení/Prohlížení
        • Opraveno pořízení rozúčtování - po uložení zůstane prohlížení na aktuální větě
    • Importy
      • Optimalizace importu

3. Platební kalendáře

  • Pořízení
    • Propojování informací o vystavení příkazů k úhradě mezi platebním kalendářem a související fakturou v deníku došlých faktur
    • Rozšíření datumových polí na obrazovce pro zadávání parametrů při generování položek platebního kalendáře
    • Při opisu platebního kalendáře včetně položek se případná změna VS na hlavičce propíše na opisované položky
    • Oprava generování splátek se zůstatkem nebo mimořádných splátek platebního kalendáře

4. Banka

  • Bankovní položky
    • Aktualizace dotažení saldokontního účtu a útvaru z faktury do rozúčtování platby v případech, kdy je nejprve pořízena/importována banka a později se importuje související faktura.
  • Rozúčtování
    • Pořízení/Prohlížení
      • Opraveno pořízení rozúčtování - po uložení zůstane prohlížení na aktuální větě

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • KR
    • Oprava generování duplicitního kurzového rozdílu
    • Oprava kontroly na neplatné účty - chybová zpráva se objeví pouze když je na neplatném účtu zůstatek ke dni zpracování

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 09.08.2024

AKTUALIZACE k 26.07.2024

1. Pohledávky

  • Penále
    • Pořízení
      • Přidáno hromadné označení jako neodeslané

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Oprava plnění párovacího znaku na odpočtu zálohy po změně údajů na hlavičkové nebo účtovací větě faktury

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • KR
    • Oprava generování KR k vydanému daňovému dokladu
    • Oprava výpočtu KR k daňovému dokladu bez zálohového listu
    • Oprava při přiřazování faktury k dobropisu a generování KR

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Formální úpravy tisku (barvy, zvýraznění, doplnění loga firmy apod.)

8. Saldo

  • Inventarizace
    • Tisky
      • Inventarizační sestava do Excelu
        • Upraveno uřezávání položky poznámka

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

  • Legislativní výkazy
    • Zaokrouhlování
      • Provedeny úpravy při výpočtu pro zaokrouhlování v tisících podle nastavené konfigurace

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 26.07.2024

AKTUALIZACE k 19.07.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

  • Definice výkazu
    • Pořízení
      • Oprava kopírováni definice výkazu

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 19.07.2024

AKTUALIZACE k 12.07.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Otočení pořadí buttonů s odpověďmi Ne/Ano při mazání faktury do standardního pořadí Ano/Ne s přednastavením odpovědi Ne.
    • Importy
      • Cais
        • Oprava plnění data plnění a DPH
        • Úprava importu při dohledávání firmy - pokud firma není nenalezena v adresáři, naplní se vlastní firma podle číselníku osob
  • Penále
    • Tisky
      • Přidána nová volba Tisk penále pro interní použití

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Při smazání storno věty dojde k zrušení příznaku „X“ na stornované faktuře a zneplatnění čísla dokladu, pokud je číslo dokladu storno věty odlišné.

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní položky
    • Pořízení
      • Oprava výpočtu tuzemského obnosu po změně data platby a kurzu na položce bankovního výpisu
  • Zápočty
    • Pořízení
      • Po zneplatnění zápočtu dojde k nastavení formy úhrady na „Příkaz k úhradě“ na souvisejících fakturách

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Importy
    • Úpravy importu z csv - zdrojové soubory nemusí být v výměnném adresáři

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Součtovaná hlavní kniha - opis - formální úpravy vzhledu

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

  • Konfigurace
    • Konfigurace účtování dokladů
      • Doplněny možnosti plnění poznámky na účtovacím zápisu pro položku banky - s přepisem a bez přepisu

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 12.07.2024

AKTUALIZACE k 28.06.2024

1. Pohledávky

  • Penále
    • přidána změna formuláře (dopisu) pro vybraná penále

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • KR
    • Generování a mazání KR k dobropisu při propojování a rozpojování související faktury a dobropisu
    • Generování KR mezi interním dokladem a bankou Oprava přidělení strany (náklady/výnosy) při výpočtu KR k dobropisu
  • Importy
    • Úpravy importu z csv

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 28.06.2024

AKTUALIZACE k 21.06.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Menu Další
      • Pohledávky pro ČSOB
        • Úprava vytváření xls pro ČSOB
      • Saldo dokladu
        • Zobrazuje všechny saldokontní doklady (podle rozúčtování) z doložení zůstatků účtu

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Menu Další
      • Saldo dokladu
        • Zobrazuje všechny saldokontní doklady (podle rozúčtování) z doložení zůstatků účtu
    • Importy
      • Úprava importu z mezd ve struktuře rodbyt

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Storno
    • Doplněna kontrola pro storno v uzavřeném období
      • Opravena kontrola datumu storna - povolení stejného datumu jako je datum účetní, pokud nespadá do uzavřeného období
  • KR
    • Oprava přidělení strany (náklady/výnosy) při výpočtu KR k dobropisu

7. Účetní knihy

8. Saldo

  • Doložení zůstatků II
    • Tisky
      • Úpravy do standardu
        • Přehled pohledávek dle firmy - nová sestava
        • Přehled pohledávek do/po lhůtě - rozšířena funkčnost

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

  • Konfigurace
    • Konfigurace likvidace
      • Přidán dotaz „Kontrolovat likvidační účet pouze na syntetiku“

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 21.06.2024

AKTUALIZACE k 07.06.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

3. Platební kalendáře

  • Oprava schvalování platebního kalendáře bez uplatnění DPH

4. Banka

5. Pokladna

  • Zaúčtování
    • Při zaúčtování doplněna kontrola na pokladní položky

6. Interní doklady

  • Storno
    • Doplněna kontrola pro storno v uzavřeném období
  • KR
    • Oprava generování KR k odpočtu zálohy zaplacené kombinací banky a zápočtu

7. Účetní knihy

  • Účetní deník
    • Rozúčtování
      • Pořízení, generování podle kontace, importy
        • V rozúčtování se z hlavičky dokladu bude nově přebírat útvar i pro další účty podle konfigurace z účtování dokladu a podle toho, zda pro účet je definována povinná dimenze útvaru. Původně jen pro saldokontní účty.

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 07.06.2024

AKTUALIZACE k 31.05.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Upravena práce se zakázkou pro uložení zakázky při ukládaní faktury

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Upravena práce se zakázkou pro uložení zakázky při ukládaní faktury
    • Menu Další
      • Pohledávky pro banky
        • Pohledávky pro ČSOB
          • Upraveno načítání pohledávek
  • Příkazy k úhradě
    • Oprava plnění formátu příkazu

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Tisk hlavní knihy - přepracovaná grafika sestavy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 31.05.2024

AKTUALIZACE k 24.05.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní výpisy
    • Optimalizace načítání do hlavičky výpisu v detailu
    • Importy
      • ABO Unicredit 2017 - oprava testu na numeričnost
      • ABO Oberbank Multicash - úprava plnění data platby

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Kurzové rozdíly
    • Mazání souvisejícího kurzového rozdílu k odpočtu zálohy při smazání faktury
  • Tisky
    • Tisk dokladu s cizí měnou - tisk jednoho dokladu opraven pro typ dokladu KR.
    • Přidán hromadný tisk interních dokladů s cizí měnou.

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

  • Uzávěrky za období
    • Přidán Protokol nezaúčtovaných vět

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 24.05.2024

AKTUALIZACE k 17.05.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

8. Saldo

  • Doložení zůstatků II
    • Tisk
      • Sestava „Pohledávky podle rozmezí splatnosti “
        • Pokud je saldo zpracováno za vyrovnané i nevyrovnané doklady a použije se tato sestava, vylučují se vyrovnané položky a dny prodlení se počítají jen tehdy, když částka zbývá není nula.

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

  • Daňové výkazy
    • Výkaz KH
      • Menu Další
        • Export výkazu
          • Při vytváření xml souboru se nebudou plnit údaje datové schránky

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 17.05.2024

AKTUALIZACE k 10.05.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Importy
      • Není-li na importované faktuře vyplněn saldokontní účet nebo útvar a je tento vyplněný na kontaci, tak se přebírá z kontace
      • Oprava plnění párovacího znaku účetní záznam s odpočtem zálohy. Není-li vyplněn saldokontní účet na zálohovém listu, hledá se účet na souvisejícím daňovém dokladu

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Vytváření příkazů k úhradě
      • Do hromadného vytváření příkazů k úhradě přidán protokol o chybách

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní položky
    • Pořízení/Prohlížení
      • Automatická oprava kurzu a obnosu v tuzemské měně po změně data platby na položce bankovního výpisu a oprava generování nového rozúčtování po změně tuzemského obnosu Optimalizace dotahování obratů z rozúčtování

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

8. Saldo

  • Doložení zůstatků II
    • Tisk
      • Sestava „Závazky podle rozmezí splatnosti “
        • Pokud je saldo zpracováno za vyrovnané i nevyrovnané doklady a použije se tato sestava, vylučují se vyrovnané položky a dny prodlení se počítají jen tehdy, když částka zbývá není nula.

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

  • Daňové výkazy, Legislativní výkazy
    • Menu Další
      • Export výkazu
        • V ukládání xml souboru zapracován dotaz z konfigurace výkazů „Ukládat xml soubor na klienta s dotazem na změnu jména“

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

  • Konfigurace
    • Konfigurace výkazů
      • Přidán dotaz „Ukládat xml soubor na klienta s dotazem na změnu jména“

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 10.05.2024

AKTUALIZACE k 03.05.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Importy
      • Rodbyt
        • Přidána kontrola na duplicitu

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní výpisy
    • Pořízení/Prohlížení
      • Optimalizace dotahování obratů z rozúčtování
  • Menu Další
    • Generování KR pro cashpoolingové účty
      • Doplnění měny cashpoolingového účtu do rozúčtování pro KR

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

8. Saldo

  • Doložení zůstatků II
    • Součty za doklad - doplnění typu dokladu a názvu deníku
    • Tisk
      • Sestavy doložení zůstatků s rozpadem - byly doplněny o položku „typ dokladu“ a opraveno plnění položky „deník“

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce

  • Exporty rozúčtování pro investice
    • Přidána podmínka pro výběr, která odfiltruje věty rozúčtování z podsystému „G“ a „I“
    • Přidány podmínky pro výběr dobropisu


Zpracovala: Lenka Ježková, 03.05.2024

AKTUALIZACE k 26.04.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Prohlížení
    • Záložka Související doklady
      • Doplněno zobrazování souvisejících vyúčtovacích faktur na záložce Související doklady u kurzových rozdílů
  • Zobrazení detailu
    • Oprava zobrazení skladových pohybů
  • Typ dokladu KR
    • Při generování KR se zakázka bude přebírat z faktury pouze v případě, že zakázka nastavena mezi povolenými dimenzemi.
    • Doplněno generování KR k odpočtu záloh mezi odpočtem zálohy a vyrovnáním vyúčtovací faktury ručně pořízeným zápočtem, který vyrovnává současně konečnou fakturu i odpočet zálohy
  • Typ dokladu Skonto
    • Při generování interního dokladu s typem dokladu Skonto bylo zrušeno plnění saldokontního účtu na hlavičku generovaného skonta
  • Importy
    • Optimalizace volání likvidace

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tlačítko Součet
      • Doplněno součtování za vybraná místa účtu

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

  • Doplněna možnost výpočtu uživ. výkazu za středisko podle konfigurace výkazu
  • Doplněna možnost vlastního pohledu pro uživ. výkaz podle konfigurace výkazu
  • Zohledněn parametr rychlé volby z definice uživatelské výkazu pro prvotní výběr parametrů pro výpočet uživatelského výkazu

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 26.04.2024

AKTUALIZACE k 19.04.2024

1. Pohledávky

  • Penále
    • Úprava výpočtu průměrné penalizační sazby v případě REPO
  • Splátkové kalendáře
    • Generování
      • Oprava při generování více kalendářů po sobě pro nabídku variabilní symbolu VS (Přednabízel se variabilní symbol pro splátky stále z prvního kalendáře – opraveno)

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní výpisy
    • Pořízení/Prohlížení
      • Optimalizace dotahování obratů z rozúčtování

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Importy
    • Úprava importu OBM97 pro skladové pohyby

7. Účetní knihy

  • Účetní deník
    • Rozúčtování
      • Tlačítko Změny daňové
        • Tlačítko přejmenováno z „Změny ostatní“
        • Přidáno datum Dph
    • Tisky
      • Kontrolní sestavy DPH a KH
        • Při tisku sestavy byl zohledněn nové parametry číselníku Daňové skupiny
          • „Nezapočítat do daně na vstupu“
          • „Nezapočítat do daně na výstupu“

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 19.04.2024

AKTUALIZACE k 12.04.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Importy
      • Import EDI
        • Opraveno plnění rozúčtování

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní položky
    • Pořízení
      • Upravena kontrola pořizované firmy, pokud má firma platnost do 99.99.9999

5. Pokladna

  • Generování daňové rekapitulace
    • Opraveno generování daňové rekapitulace pro více pokladních položek s daní

6. Interní doklady

  • Pro typy dokladů HV, KR
    • Rozúčtování
      • Úpravy při editaci rozúčtování při opravách útvaru pro doklady HV, KR

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Sestava Hlavní kniha položková rozšířená (sestava - standard, Excel)
        • Rozšířeny parametry o možnost součtování položek za souvztažný účet

8. Saldo

  • Doložení zůstatků II
    • Oprava plnění střediska na generovaný interní doklad při generování HV a KR z doložení zůstatků

9. Uzávěrky

  • Roční uzávěrka
    • Generování RU podle síta - upraveny podmínky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce

  • Export Do investic
    • Opraveno označení rozlišení dokladu pro odpočet zálohy na faktuře pro rozúčtování s odpočtovým účtem (nově („M“))


Zpracovala: Lenka Ježková, 12.04.2024

AKTUALIZACE k 05.04.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Náhradní plnění
      • Export
        • Oprava zadání cesty pro přenos na klienta
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy
      • Odstraněno omezení na opravu obnosu a kurzu u faktury v cizí měně, která je součástí zneplatněného zápočtu
    • Importy
      • ISDOC
        • Přidána kontrola pro koho je faktura určena na vlastní IČO podle konfigurace
      • Hromadný import faktur Český pekař
        • Do importu dávek došlých faktur přidána kontrola na duplicitní VS a číslo firmy, chyba bude vypsána v protokolu

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní položky
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Pořízení
    • Doplnění kontroly na platnost firmy

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Oprava plnění údaje účetní měsíc

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 05.04.2024

AKTUALIZACE k 22.03.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy
  • Likvidace
    • Při generování cenových odchylek umožněno přebírání útvaru z faktury/pokladny podle konfigurace

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní položky
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Pořízení
    • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy

7. Účetní knihy

8. Saldo

  • Inventarizace
    • Tlačítko inventarizovat
      • Ošetřeno zadávání inventarizačního znaku delšího než stanovený limit (20 znaků) – přebere se jen prvních 20 znaků

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

  • Výpočet
    • Výpočet výkazu s definicí podle vzorce
      • Ošetření pro vzorec s podílem

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

  • Konfigurace
    • Konfigurace likvidace
      • Přidán dotaz „Do cenových odchylek přebírat útvar z faktury/pokladny“

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 22.03.2024

AKTUALIZACE k 15.03.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy podle bankovního spojení

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy podle bankovního spojení
    • Importy
      • Při kontrole na duplicitu faktury podle čísla firmy a variabilního symbolu
        • Přidán dotaz

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní výpisy
    • Pořízení a prohlížení
      • Zobrazení stavu účtu z účetních položek
        • Optimalizace
  • Bankovní položky
    • Pořízení
      • Ošetřeno přiřazování bankovní položky k faktuře bez vyplněné měny transakce
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy podle bankovního spojení

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Účetní deník
    • Rozúčtování
      • Optimalizace hromadného mazání řádků rozúčtování

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

  • Výpočet
    • Výpočet výkazu s definicí podle vzorce
      • Ošetření pro vzorec s podílem

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 15.03.2024

AKTUALIZACE k 08.03.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Menu Další
      • Přidáno Pohledávky pro banky
        • Pohledávky pro ČSOB
          • Export pohledávek do Excelu pro ČSOB jako podklad pro financování

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Pořízení bankovních položek
    • Ošetřeno opakované nabízení plateb po výběru a připojení související platby

5. Pokladna

  • Tisky
    • Sestavy pokladní knihy byly doplněny o možnost výběru podle stavu zaúčtování

6. Interní doklady

  • Importy
    • Pro importy z podsystému controllingu se plní typ dokladu DCON

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Optimalizace vytváření hlavní knihy
    • Tisky
      • Hlavní kniha položková - doplněn výběrový parametr zakázka

8. Saldo

9. Uzávěrky

  • Roční uzávěrka
    • Optimalizace při vytváření dokladů ZZ1, ZZ2, PS
    • Doplněn popis pro síto roční uzávěrky
      • Standardní převod
      • Převod podle účtu

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 08.03.2024

AKTUALIZACE k 01.03.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Tlačítko Saldo (klubíčko)
      • Úprava obrazovky salda za firmy, aby tlačítko Splátky bylo viditelné i na menších obrazovkách
    • Pořízení
      • Ošetření chyby při ukládání pořízené faktury pokud není vyplněn analytický účet
      • Oprava propisování změn z faktury typu Platební kalendář na položku platebního kalendáře pokud jde o změny neovlivňující rozúčtování

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Ošetření chyby při ukládání pořízené faktury pokud není vyplněn analytický účet

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Importy
    • Pro importy z podsystému controllingu se plní typ dokladu DCON

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Optimalizace vytváření hlavní knihy
    • Tisky
      • Nová sestava Výsledovka po útvarech - lze zadat volitelnou délku útvaru, má sloupce náklady, výnosy a rozdíl.

8. Saldo

9. Uzávěrky

  • Roční uzávěrka
    • Optimalizace při vytváření dokladů ZZ1, ZZ2, PS

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 01.03.2024

AKTUALIZACE k 16.02.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • ZIS
      • Při smazání dobropisu, vygenerovaného jako odpis k záloze ZIS, se v tabulce R0PLATBY u související zálohy smaže číslo konečné faktury a do DUZP se vrátí datum platby
      • Do vygenerovaného dobropisu ze zálohy ZIS se do VS plní číslo dokladu

2. Závazky

  • Přijaté faktury
    • Oprava propisování změn z faktury typu Platební kalendář na položku platebního kalendáře, pokud jde o změny neovlivňující rozúčtování
  • Splátkový kalendář
    • Oprava generování splátkového kalendáře - při vytvoření druhého a dalšího kalendáře se chybně přebíralo číslo firmy

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

  • Roční uzávěrka
    • Optimalizace mazání

10. Legislativní výkazy

  • Účetní
    • Tisk výkazu rozvaha - ve standardním tisku se uřezávala název položky - prodloužen na maximum

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 16.02.2024

AKTUALIZACE k 09.02.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

3. Platební kalendáře

  • Pořízení
    • Doplněno pořízení útvaru při generování položek platebního kalendáře
    • Doplnění konfigurace platebních kalendářů o dotaz na posun data splatnosti z víkendu na pátek nebo na pondělí

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Účetní deník
    • Tisky
      • Kontrolní sestava KH
        • Oprava číslování stránek na závěrečných rekapitulacích v kontrolní sestavě kontrolního hlášení
    • Importy rozúčtování
      • Zakázka bude přebírána jen pokud bude v Definici dimenzí
  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Výsledovka s plánem do excelu
        • oddělení součtového řádku za syntetický účet (jiná barva)

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 09.02.2024

AKTUALIZACE k 02.02.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Záložky
      • Platby/Interní doklady
        • Doplnění tlačítek „Přidat doklad“ a „Odebrat doklad“

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Záložky
      • Platby/Interní doklady
        • Doplnění tlačítek „Přidat doklad“ a „Odebrat doklad“

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Doplnění komentáře k tisku hlavní knihy - položkový tisk je pouze za poslední měsíc

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 02.02.2024

AKTUALIZACE k 26.01.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Tisky
      • Sestava Deník vydaných faktur - doplněn tisk zakázky na Md a Dal

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Tisky
      • Sestava Deník přijatých faktur - doplněn tisk zakázky na Md a Dal

3. Platební kalendáře

  • Pořízení
    • Doplněna kontrola vyplnění povinných údajů
    • Druh platebních kalendářů byl zredukován na „Platební kalendář“ a „Zálohový list“
    • Dotahování obnosu Zaplaceno a Zbývá na splátky platebního kalendáře druhu „Zálohový list“
    • Předpisy vygenerované z platebních kalendářů mají ve způsobu vzniku příznak „K“
    • Při zadávání parametrů pro generování splátek platebních kalendářů se nabízejí pouze sazby DPH platné ke dni vystavení kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

  • Pořízení
    • Do kontroly daňové skupiny doplněna kontrola na platnost

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Sestava Hlavní kniha položková s činností - přidán výběr za účet a útvar
      • Sestava Hlavní kniha položková Excel
        • rozšíření o cizí měnu
        • sestava upravena do standardu výstupů do excelu + přidány součtové úrovně

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 26.01.2024

AKTUALIZACE k 19.01.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Kopírovaní s rozúčtováním s nulovými obnosy - opraveno

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Kopírovaní s rozúčtováním s nulovými obnosy - opraveno
    • Tisky
      • Likvidační lístek - standard
        • Úprava tisku rozúčtování - nyní se tiskne jak strana Md i Dal

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Pořízení
    • Při kopírování se nebude nepřebírat evid. číslo dokladu
    • Při zaúčtování dokladu bude probíhat aktualizace a bude se doplňovat evid. číslo dokladu
  • KR k zálohovým listům v cizí měně
    • Generování KR k částečným úhradám zálohového listu a odpočtům řešeným interními doklady k vyúčtovací faktuře

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 19.01.2024

AKTUALIZACE k 12.01.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Zohlednění data platnosti při kontrole saldokontního účtu na hlavičce faktury

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Zohlednění data platnosti při kontrole saldokontního účtu na hlavičce faktury
    • Tisky
      • Sestava Deník vydaných faktur - rozšířena o zakázku Md a zakázku Dal

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní výpisy (Bankovní položky)
    • Importy
      • Oprava přidělování čísla dokladů podle datumu výpisu při importu bankovních výpisů na přelomu roku

5. Pokladna

  • Pořízení
    • Doplnění kontroly na platnost při dotahování z číselníků kontací, souvztažností pro pokladní položky a r0platby

6. Interní doklady

  • Pořízení
    • Doplnění tlačítka „Rozúčtování“ do deníku interních dokladů

7. Účetní knihy

  • Účetní deník
    • Tisky
      • sestavy Kontrola DPH
        • Umožněno vyloučení dokladů ze součtů na vstupu nebo na výstupu podle označení v daňových skupinách podle nového parametru „Nezapočítat do daně“

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

  • Konfigurace
    • Konfigurace došlých faktur
      • Doplnění konfigurace došlých faktur „Splatnost posunout na předchozí pracovní den“
    • Konfigurace banky
      • Rozšíření pro položku pro “Na účetní řádky zapsat“ o nabídku “datum Výpisu podle Pbuc“
        • Pro přebírání datumu rozúčtování pro bankovní položky podle převodníku banky (Pbuc).

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 12.01.2024

AKTUALIZACE k 05.01.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Zohlednění data platnosti při kontrole saldokontního účtu na hlavičce faktury

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Zohlednění data platnosti při kontrole saldokontního účtu na hlavičce faktury
    • Tisky
      • Sestava deník vydaných faktur - rozšířena o zakázku Md a zakázku Dal +

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní výpisy
    • Oprava přidělování čísla dokladů u banky podle data výpisu
  • Bankovní položky
    • Oprava přidělování čísla dokladů u banky podle data výpisu

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Generování KR
    • Oprava generování KR k částečným úhradám zálohového listu
    • Oprava generování KR mezi dvěma platbami

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Doplnění nové sestavy „Výsledovka podle útvarů a řádků výkazu“
        • Předpokládá se, že v účtovém rozvrhu je doplněna vazba na výkaz zisků a ztrát včetně názvů řádků výkazu
          • Doplnění je možno provést volbou Mimořádné akce/ Jednorázové akce/ Doplnění řádků výkazu Zisku a ztráty v Účtovém rozvrhu

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 05.01.2024

KOMPLETNÍ VERZE 24.1

Kompletní verze ze dne 4.1.2023

1. ZÁKLADNÍ INFORMACE O VERZI

Kompletní verze Orsoftu Open - Finanční účetnictví je k dispozici v klientské zóně na www.ortex.cz. Lze ji nainstalovat na verzi 23.1 podsystému Finanční účetnictví.


2. AKCE SOUVISEJÍCÍ S INSTALACÍ

Nejsou potřeba žádné akce


3. POPIS PROVEDENÝCH ZMĚN, OPRAV A NOVINEK

Změny probíhají v podsystému kontinuálně (Viz Aktualizace v Seznam změn - Finanční účetnictví - verze 23.1).

  1. Legislativní změny pro rok 2024
    • Kontrolní hlášení a daňové přiznání k DPH
      • Ve formuláři kontrolního hlášení nadále zůstanou pole pro tři sazby DPH (základní a snížené), a to jak z důvodu možného uplatnění nároku na odpočet daně v zákonné tříleté lhůtě, vykazování oprav základu daně a výše daně, tak i například z důvodu možného podání kontrolního hlášení a následného kontrolního hlášení za období před novelou zákona o DPH účinnou od roku 2024.
      • Ve formuláři kontrolního hlášení dále dojde ke zrušení položky „Identifikátor datové schránky“. Ostatní položky zůstávají beze změny, stejně jako zkratka písemnosti formuláře kontrolního hlášení DPHKH1
    • Daňové přiznání k DPH
      • Změny vyvolané konsolidačním balíčkem nemají zásadní dopad ani do formuláře daňového přiznání k DPH. U formuláře daňového přiznání k DPH se upraví pouze popisy u vybraných položek (řádků) formuláře a spolu s tím i příslušné pokyny k jeho vyplnění. Samotné položky formuláře daňového přiznání k DPH zůstanou beze změny.
    • Souhrnné hlášení
      • Elektronický formulář souhrnného hlášení VIES včetně pokynů k jeho vyplnění zůstává pro rok 2024 beze změny
    • Pokyny k nastavení DPH 2024 (viz aktualita z Finanční účetnictví - DPH 2024 z 21.12. 2023 . Formuláře budou včas připraveny včetně struktur XML.
  2. Popis provedených změn
    • Chtěli bychom upozornit na tyto změny během roku 2023:
      • Hlavní kniha
        • Hlavní knihu lze vytvářet nově i včetně podrozvahové evidence dle nastavení v konfiguraci Účtování dokladů
      • Odsouhlasení pohledávek nebo závazků
        • Do prohlížení vybraných pohledávek byla doplněna možnost hromadného smazání příznaku „odeslání“, a to pro případné opakované vytvoření a odeslání. Tato volba je k dispozici na klávesu „Další nabídka“
      • Legislativní výkazy
        • Rozpad řádků pro Rozvahu a Výkaz zisku a ztráty
          • Do prohlížení výše uvedených výkazů byla doplněna možnost „rozpadu řádku výkazu“. Volba zobrazí detailní doklady, ze kterých se příslušný řádek skládá.
      • Nové tiskové výstupy
        • Hlavní kniha
          • Obratová předvaha
          • Výsledovka podle útvarů a řádků výkazů
            • Jedná se o tiskový výstup součtovaný podle útvarů, dokladů a řádků výkazu.
  3. Novinky
    • Divizní zpracování
      • Úloha je určena pro ty organizace, které jsou členěny na divize, každá divize zpracovává své účetní doklady, vytváří hlavní knihy a salda. V rámci této úlohy je v závislosti na oprávnění umožněno zadávat svůj interval „středisek“ (útvarů), takže mají k dispozici pouze údaje, které jí náleží.
      • „Hlavní“ divize pak zpracovává kompletní účetnictví, včetně legislativních a daňových výkazů za všechny divize.
      • Předpokladem pro správné zpracování je nutné mít k dispozici úlohu „Divizní zpracování“, kterou si můžete vyžádat na našem obchodním oddělení. Tato úloha zajistí odpovídající zpracování pro všechny úlohy Orsoft Open.
      • Pro toto zpracování je rovněž rozšířena funkcionalita Uživatelských výkazů, a to pro jednotlivé divize, kdy je umožněno podle základní definice výkazu zpracovat Rozvahu, Výkaz zisku a ztráty nebo Daňové výkazy za jednu konkrétní divizi.
      • Pro standardní tiskové sestavy je vždy k dispozici možnost zadání intervalu útvaru, za který má proběhnout zpracování.
  • Náhradní plnění
    • Úloha je určena pro organizace, které mají povinnost evidenci náhradního plnění z důvodu zaměstnávání osob se zdravotním postižením podle $84 zákona č. 435/2004 Sb a předávat potřebné informace prostřednictví výstupu ve formátu csv na Ministerstvo práce a sociálních věcí.
    • Předpokladem pro úspěšné zpracování je nutné mít k dispozici úlohu „Evidence náhradního plnění“.
      • Pro toto zpracování je třeba nastavit:
        • Číslovaný seznam
          • Do číselníku kontací doplnit kontace pro došlé a vydané faktury s nastaveným příznakem Typ vazby
            • „s vazbou na DF“
              • Pokud nastavíte u vydané faktury „bez vazby na DF“, pak je tato faktura pouze předmětem pro vybrání do výstupních sestav a pro výstup do csv pro MPSV.
            • „bez vazby na DF“
              • Nastavení u vydané faktury „s vazbou na DF„
                • K této faktuře se nebude dohledávat došlá faktura
                  • Nastavení je pro případy, kdy je dokupován další materiál pro objednané výrobky.
                  • V tomto případě je sledováno, zda byla základní vydaná faktura uhrazena a teprve poté je došlá faktura uvolněná k úhradě.
      • V případě, že máte k dispozici výše uvedenou úlohu, tak se Vám při prohlížení vystavených faktur objeví ikona „Náhradní plnění“, která umožní rychlé odfiltrování vydaných faktur s náhradním plněním, ať už je to s vazbou nebo bez vazby na DF. Na těchto odfiltrovaných fakturách je dále k dispozici pohled na došlou fakturu, pokud se jedná o vazbu s DF.
        • Tisky
          • Pomocí ikony „tiskárna“ můžete vytisknout faktury „s“ nebo „bez“ vazby za zadané období do „pdf“ nebo do Excelu.
            • Vydané faktury s náhradním plněním
              • Vyberou se všechny faktury s náhradním plněním dle zadaných výběrových kritérií (podle DUZP, zaplacené, nezaplacené, atd.)
            • Vydané faktury s náhradním plněním s vazbou na došlou fakturu
              • Vyberou se všech faktury s vazbou na došlou fakturu, na sestavě je pak vyčíslena „ziskovost přefakturace“. Zisk je počítán jako rozdíl mezi základy v CZK u FD a FV (=FV-FD), ¬zisk v % je počítán ((FV/FD)-1)*100 na 2 desetinná místa
        • Menu „Další“
          • Provedete export faktur s náhradním plněním do struktury „csv“ pro MPSV.
      • Pořízení vydaných faktur s náhradním plněním
        • Při pořízení volíte odpovídající kód kontace podle toho, o jakou fakturu se jedná.
          • s vazbou
          • bez vazby
      • Pořízení došlých fakturu s kontací „s vazbou“
        • Při použití odpovídající kontace se nabízí vystavené faktury pro přiřazení k faktuře došlé.
        • Současně je na došlých fakturách k dispozici záložka „související doklady, která umožní zobrazit faktury vydané.
          • Po stisknutí tlačítka „Vydané faktury“
            • Zobrazí již připojené související vydané faktury přes vazební tabulku PFAVAZ
            • Pokud ještě došlá faktura není propojena s žádnou vydanou fakturou zobrazí existující vydané faktury od stejné firmy obsahující kontaci „s vazbou“ s možností označení pro výběr a následným vytvořením vazeb ve vazební tabulce PFAVAZ.
      • Propojení došlých a vydaných faktur lze provést recipročně i vydaných faktur, u kterých se na záložce „Související doklady“ zobrazí tlačítko „Došlé faktury“. Pomocí tlačítek lze vytvořit libovolný počet vazeb m:n.
      • Příkaz k úhradě došlé faktury „s vazbou“
        • Při pokusu o ruční vytvoření příkazu k úhradě došlé faktury „s vazbou“ se kontroluje, jestli jsou všechny související vydané faktury uhrazeny a pokud tomu tak není, zobrazí se zpráva:
          • „K faktuře v režimu náhradního plnění nejsou uhrazeny související vydané faktury, nelze zadat příkaz k úhradě“.

Zpracovala: Naďa Kejzlarová, Lenka Ježková, 03.01.2024