Příjmy zaměstnance pro Úřad práce

Tuto formu exportu lze využít v situaci, kdy vám přijde do datové schránky výzva od Úřadu práce ČR, abyste doložili příjem konkrétního zaměstnance za určité období. V datové schránce najdete vlastní výzvu ve formátu PDF a datový soubor ve formátu XML.

Postup:

  1. Datový soubor ve formátu XML si uložíte do počítače.
  2. Provedete import tohoto souboru - předposlední ikona v horní liště „Import požadavku z XML souboru z ÚP“.
  3. Importované údaje se zobrazí na obrazovce, pokud se zaměstnanec najde, přiřadí se mu i osobní číslo.
  4. Údaje o příjmu zaměstnance se dotáhnou při editaci věty po kliknutí na tlačítko „Doplnit údaje“. Zároveň se uloží datum, kdy byly údaje doplněny.
  5. Provedete odeslání požadovaných údajů - poslední ikona v horní liště „Přímé odeslání potvrzení na ÚP (pomocí B2B)“.

Poznámka: Pokud nedojde k přiřazení správného osobního čísla zaměstnance (např. u cizinců bez rodného čísla), je nutné pomocí opravy věty tento nesoulad vyřešit.

Bližší informace o této elektronické komunikaci lze najít například v informačním letáku na stránkách Úřadu práce.

Přímé odeslání potvrzení na ÚP

Postál MPSV umožňuje přímé odeslání vyplněného potvrzení na ÚP pomocí tzv. B2B služby. Jedná se o podobný způsob, jako je odeslání pomocí VREP na portál ČSSZ. Odeslání na MPSV / ÚP je jednodušší, liší se v těchto bodech:

Aby uživatel (mzdová účetní či zmocněnec) mohl toto odeslání provést, musí mít na e-portálu ČSSZ od zaměstnavatele uděleno zmocnění ke „Službám portálu MPSV“. Mzdová účetní, která posílá jiná podání na ČSSZ, má typicky zmocnění ke všem službám, tedy i k této nové službě, takže pak není potřeba nic upravovat. A podobně není třeba nic nastavovat v Orsoftu Open, používá se konfigurace a certifikát, který má mzdová účetní nastaven pro služby ČSSZ.

Tento způsob odeslání je jednodušší a rychlejší, než odeslání pomocí datových schránek. Kdo však chce využívat datové schránky, tak může přes menu Další provést export do XML souboru a tento soubor pak odeslat.