Obsah

Prodejní objednávky

Popis, funkce a umístění modulu

Program pro správu prodejních zakázek v sobě uchovává veškeré potřebné informace o zakázce a jejich vazbách na další programy. Tato úloha eviduje veškeré prodejní objednávky, včetně probíhajících i uzavřených.

Každá zakázka (řádek tabulky) obsahuje základní údaje, které slouží ke specifikaci prodejní objednávky. Mezi tyto údaje patří odběratel, logistika, časové údaje o zakázce, bankovní spojení odběratele, podmínky dodávky, měna ve které se obchoduje, stav dokladu a další potřebné údaje.
K objednávce je možné přidat i doplňující údaje.

Ke každé objednávce je možnost přiřadit až 3 adresy (Dodací - adresa dodání, Objednací - adresa objednavatele, Korespondenční - adresa fakturace).
Další funkcí je automatický přepočet hodnoty objednávky na základě sazeb DPH.

Každá objednávka uchovává historii vlastních změn, lze tedy snadno dohledat veškeré změny, které byly v rámci této objednávky učiněny.

Zakládání objednávky

Při zakládání nové prodejní objednávky je v prvním kroku důležité vybrat Typ dokladu (po vybrání se automaticky vygeneruje nové číslo dokladu) a poté potvrdit tlačítka (vyobrazení zámku vedle Čísla dokladu).


Základní funkce

Program umožňuje:

Důležité údaje objednávky

Základní údaje prodejní objednávky:

Doplňkové údaje prodejní objednávky:

Jednotlivé adresy, které je možno přiřadit k objednávce:

Hodnoty v měně dokladu včetně sazeb DPH:

1. Atributy záznamu

1.1. Hlavní seznam

Stavy

1.2. Detail

Základní údaje

2. Funkce v menu úpravy

2.1. Založit nový záznam

2.2. Aktualizace záznamu

2.3. Smazat záznam

2.4. Opsat záznam

3. Funkce v menu nabídka

3.1. Import řádků z excelu

Funkce slouží k importu řádků prodejní objednávky k existující hlavičce z Excelu (xls,xlsx). funkce je distribuována jako skrytá a uživatel si ji musí v menu funkcí aktivovat

3.2. Funkce uvolnění do realizace

Funkce slouží k uvolnění jedné prodejní objednávky do realizace.

3.3. Hromadná změna

Funkce slouží ke změně termínu nebo dispa pro vybrané řádky obchodního dokladu .

3.4. Automatické založení účetní zakázky v hlavičce prodejní objednávky

Prodejní doklad umožňuje automatické založení účetní zakázky tabulka O8a přímo při zápisu obchodního dokladu.

Toto je důležité pro možnost zakázkového účtování v ekonomice (sledování výnosů a nákladů na konkrétní účetní zakázku, která je spojená s obchodním dokladem)

  1. pokud v parametrech prodejní objednávky uvedeno povinné vyplnění účetní zakázky
  2. pokud uživatel nevybere nebo nezadá účetní zakázku manuálně

3.5. Vytvoření zálohové faktury k prodejní objednávce

Funkce umožňuje automatické založení zálohové faktury k dané prodejní objednávce.

Obsluha zadává typ zálohové faktury, která má vzniknout a případně upravuje defaultní platební podmínku nabídnutou z adresáře firmy.

  1. Hodnota bez DPH
  2. Hodnota DPH
  3. Hodnota celkem ( DPH je jen vypočtená hodnota , která povyšuje hodnotu zálohy , záloha DPH neobsahuje)
  4. Hodnota již dříve vystavených zálohových faktur k této prodejní objednávce
  5. Procento zálohy, obsluha může upravit ( Kolik procent se má při výpočtu zálohové faktury použít , defaultní hodnota je 100)
  6. Včetně DPH ( Zda se vypočtené DPH má zohlednit při výpočtu hodnoty zálohy )
  7. Hodnota zálohy ( Hodnota se uživateli nabídne podle zadaného procenta je možný ale ruční vstup , zaokrouhlení nebo úprava částky )

informace o vygenerované záloze se propíší do historie změn prodejní objednávky při smazání nebo stornu zálohové faktury se hodnota prodejní objednávky pro generování zálohové faktury obnoví

3.6. Vytvoření dodacího listu z prodejní objednávky

Funkce umožňuje automatické vytvoření dodacího listu k dané prodejní objednávce.

Chybové hlášky

3.7. Dávkový přepočet prodejní objednávce

Funkce umožňuje dávkový přepočet prodejních objednávek. - toto je využitelné zejména při přechodu ze stávající technologie na technologii OR-OPEN nebo při souběžném provozu sProdejniObjednavkaPrepocetCronBL , při přepočtu je možné parametricky vytvářet protokol o zpracování sProdejniObjednavkaPrepocetCronBL prepoctiDoklady tvorProtokol

3.8. Uvolnění do výroby

Funkce umožňuje provést uvolnění do výroby.

3.9. Dodatečné slevy

Funkce umožňuje provést dodatečné slevy.

3.10. Pozastavení

Funkce umožňuje provést pozastavení / zrušit pozastavení prodejní objednávky.

4. Filtry pro seznam záznamů

4.1. Filtr dle autora dokladu

4.2. Dle stavu

4.3. Filtr 3