Orsoft Doku
Dokumentace a nápověda pro IS Orsoft Open

Evidence základních údajů o poruše

Každá porucha má přidělené své unikátní číslo. Číslo vzniká automaticky založení poruchy.

Stav poruchy je základní údaj a nelze jej ručně editovat. Stav je z číselníku E1PSTAV. Stav se přehazuje automaticky podle vyplnění údajů o poruše.

Každá porucha může být v těchto stavech:

  • Z – zadánopři vlastním vytvoření
  • S – v šetřenípokud je vyplněn datum šetření
  • O – v opravěpokud je vyplněn datum opravy od
  • U – Ukončeno=Hotovo – pokud je vyplněn datum opravy do

Porucha patří vždy pod určité středisko, které ji má na starosti. Je to vazbana na základní číselník útvarů OKUTV.

Typ události je číselník, který má i vazbu na systém mailů o poruchách.

Při každém založení poruchy současně vznikne i zakázka v číselníku zakázek (O8A). Na tuto zakázku může být vydáván materiál, účtovány různé náklady a následně v controllingu či v Business Intelligence sledovat kompletní náklady na jednotivé poruchy.

01_zaklad_zakladni_udaje.jpg

Nahlášení poruchy

V tomto procesu se ukládá informace o přesném času, způsobu nahlášení. Také je zde informace o osobě, která nahlásila poruchu. Poslení údaj je uložený systémem a to údaj o tom, kdo zaevidoval poruchu. Pokud vyberete interní nahlášení, tak se nabízí OSOBY z číselníku Osob.

01_zaklad_nahlaseni.jpg

Prošetření poruchy

K prošetření poruchy se ukládá jak datum tak čas prošetření poruchy. Prošetření může provést interní osoba (číselník OSOB). Dále se ukládají informace o prošetření.

01_zaklad_prosetreni.jpg

Informace o poruše

V panelu informace o poruše se eviduje lokace poruchy (obec, ulice, č.p., č.o.), popis poruchy, tlakové pásmo (ze ZISového číselníku Z0PASMA) a zásobovaná oblast (číselník E1PZASOBL).

Dalšími atributy jsou Odhad nákladů - předpokládaná částka, kterou bude třeba investovat do opravy a odhad ztrát.

01_zaklad_info_o_poruse.jpg

Oprava poruchy

Informace o opravě poruchy - zadává se začátek a konec opravy. Výběr zodpovědné osoby za opravu se bere z číselníku OSOB. Zde je třeba vyplňovat i popis opravy a použitou mechanizaci.

01_zaklad_oprava.jpg

Závada

Závada je evidenční panel s informacemi o příčině (závadě), která zapřičinila poruchu.

02_dalsi_zavada.jpg

Objekty a části objektů

Objekty a části objektů jsou číselníky, které mohou být provázány. Nejdříve je třeba nadefinovat číselníky. Viz nápověda - číselníky.

03_ciselniky_objekty_casti.jpg

Až budeme mít provázány číselníky objektů a částí objektů, tak se bude panel Závada chovat takto:

Jakmile vybereme objekt, tak při výběru části objektu se budou nabízet pouze „povolené“ části objektů, které jsme si v číselnících nadefinovali.

02_dalsi_objekty.jpg

Povrch

V této části se evidují informace o opravách povrchů (např. asfaltování, …)

02_dalsi_povrch.jpg

IČME

Zatím pouze evidenční pole pro zadání jednotlivých IDENTIFIKAČNÍCH ČÍSEL MAJETKOVÉ EVIDENCE.

Systémové informace

Systémové informace o záznamu poruchy