Obsah

Nákupní objednávka

Popis, funkce a umístění modulu

Obecně je každá zakázka tvořena záhlavím, kde jsou definovány údaje týkající se obchodního partnera a obchodních podmínek, dále je tvořena řádky, přičemž v každém řádku je definován předmět smlouvy - zboží, jeho cena a termín plnění.
Obecné informace o nákupních objednávkách lze nalézt ZDE.

Nákupní objednávky je možno vytvářet zpracováním požadavků na objednání nebo přímo pomocí vazby na požadavky dle různých podkladů.
Při vytváření řádku objednávky vzniká pro daný výrobek skladový pohyb obsahující množství a cenu z objednávky. Dále vzniká zápis do historie objednávek, kde je uchováváno posledních 5 objednávek pro každého dodavatele.

Vytvářená objednávka může být skutečná, nebo pouze plánovaná. Plánovanou objednávku tvoří řádky, které jsou označeny jako plánované. OR-SYSTEM Open umí vytvořit i rámcovou nákupní objednávku. Rámcová nákupní objednávka je popsána zde.

Množství v řádcích plánovaných objednávek není zahrnuto do kumulativní položky Objednáno v katalogu zásob, a proto s materiály z plánovaných objednávek není počítáno při propočtu potřeby. Tyto objednávky se používají u firem, kde požadují například potvrzení objednávky dodavatelem.
Objednávka je zaslána dodavateli jako návrh kupní smlouvy. Na základě potvrzení dodavatelem jsou objednávky aktualizovány ( změna termínu, množství ) a je u nich provedena transformace z plánované zakázky na skutečnou. Touto změnou, kterou je možno provést hromadně pro celou zakázku nebo pouze pro jednotlivé řádky, se množství objednávky objeví v kumulované položce katalogu položek Objednáno a s materiálem je pevně počítáno při propočtech.
V tento okamžik již může být prováděn příjem materiálu s vazbou na objednávku. Příjem způsobí plnění položky skutečným množstvím v řádku objednávky, které je důležité pro její vyhodnocení. Pokud je skutečné množství větší nebo rovno plánovanému množství, je objednávka považována za splněnou. Je nutno provést uzavření objednávky zodpovědným referentem. Pokud při uzavření objednávky není ještě objednávka splněna, vznikne záporný skladový pohyb a je provedena úprava položky Objednáno v katalogu zásob.

Objednávky je možno dále vyhodnocovat pomocí tiskových sestav s uživatelským výběrem a tříděním. K vyhledání všech objednávek pro daný výrobek můžeme použít funkci Pohled přes výrobek.

Základní funkce

Program umožňuje:

Každý záznam (objednávka) uchovává historii vlastních změn, lze tedy snadno dohledat veškeré změny, které byly v rámci této objednávky učiněny.

Jednotlivé záložky

Základní údaje

Informace o dodavateli, bankovním spojení, logistice; časové údaje dodávky, podmínky dodávky, měna, popis a stav dokladu. Dále je možné zvolit jazyk dokladu.

Základní údaje

Adresy

Může obsahovat až 3 adresy: Dodací adresa, Objednací adresa, Korespondenční adresa.

Adresy

Hodnoty

Může obsahovat hodnoty v domácí měně a v měně dokladu.

Hodnoty

Doplňkové údaje

Plánovaná hodnota, hmotnost a množství položek v objednávce. Dále obsahují informace o zákazníkovi a doplňující informace o přepravě a obsahu zakázky.

Doplňkové údaje

Doprovodné texty

Textové poznámky k objednávce.

Řádky

Jednotlivé řádky (položky) v objednávce.

Řádky

Historie

Historie veškerých změn, které byly v rámci této objednávky provedeny.

Historie změn

1. Atributy záznamu

1.1. Hlavní seznam

Stavy

1.2. Detail

Základní údaje

Tlačítka:

Prostor vyhrazen pro tlačítka.

Vlastnosti:

Prostor pro vlastnosti.

Termíny:

Prostor pro termíny.

Zadání

Záložka zadání.

Řešení

Záložka řešení.

Dokumenty

Záložka dokumenty.

Připojené dokumenty

Prostor pro připojené dokumenty.

Podřízené úkoly

Záložka podřízené úkoly.

2. Funkce v menu úpravy

2.1. Založit nový záznam

2.2. Aktualizace záznamu

2.3. Smazat záznam

2.4. Opsat záznam

3. Funkce v menu nabídka

3.1. Import řádků z excelu

Funkce slouží k importu řádků nákupní objednávky k existující hlavičce z Excelu (xls,xlsx).

4. Filtry pro seznam záznamů

4.1. Filtr 1

4.2. Filtr 2

4.3. Filtr 3