Odsouhlasení pohledávek/závazků
Princip odsouhlasení pohledávek a závazků je prakticky stejný, proto je popsán v jedné nápovědě.
Tisk
Odsouhlasení lze tisknout na papír nebo zasílat elektronicky e-mailem či do datové schránky. Na seznamu pohledávek/závazků vidíte tuto informaci ve sloupci Způsob předání. Způsoby zaslání odsouhlasení lze samozřejmě kombinovat (část zasílat poštou, část elektronicky). Pokud chcete zasílat elektronické odsouhlasení, je třeba nejdříve provést řadu nastavení podle vašich konkrétních podmínek. Postup je analogický jako u upomínek a je k dispozici na Výchozí nastavení pro zasílání upomínek.
Před tiskem či elektronickým odesláním odsouhlasení si v browse vyberte a označte zatržítkem ta odsouhlasení, která chcete provést. Pokud jste zatrhli odsouhlasení, které již bylo provedeno, dojde k tisku/odeslání znovu (bez jakéhokoliv dotazu) a změní se datum odsouhlasení. Pokud ve volbě tisk zatrhnete odsouhlasení, které má být odeslána elektronicky, nevytiskne se. Pro tisk odsouhlasení na papír (jde o odsouhlasení označené ve sloupci Způsob předání jako „složka na disku“) je k dispozici následující nabídka:
Tisk odsouhlasení pro interní potřebu - před tiskem je třeba na levé straně seznamu označit ty faktury, k nimž se má odsouhlasení vytisknout. Poté se vytiskne standardní odsouhlasení, do seznamu odsouhlasení se ale nezaznamená ani datum ani příznak vytištění.
Tisk odsouhlasení - dopis k odeslání- před tiskem je třeba na levé straně seznamu označit ty faktury, k nimž se má odsouhlasení vytisknout. Poté se vytiskne standardní odsouhlasení, do seznamu se zaznamená datum jeho vytištění a příznak jeho vytištění.
Elektronické odesílání
Nabídka pro elektronické odesílání odsouhlasení je pod volbou „Další“: E-mailem - v této nabídce se vytváří elektronické odsouhlasení a zasílá se na konkrétní e-mail. V seznamu jsou faktury určené k elektronickému odsouhlasení označeny textem „e-mail“. E-mailem s úpravou - tato nabídka slouží zejména pro otestování odesílání odsouhlasení e-mailem. Funguje stejně jako předcházející, ale neodesílá se na e-mail dlužníka nýbrž na e-mail uživatele, pracujícího v Orsoftu Open s odsouhlasením. Do datové schránky - odsouhlasení je odesíláno do datové schránky. Před prvním použitím elektronického odesílání odsouhlasení musí být vždy provedeno Výchozí nastavení pro zasílání odsouhlasení! Odeslané elektronické odsouhlasení je automaticky zapsány do odeslané pošty v Poštovním deníku.
Nabídka další
Další nabídka pro práci s odsouhlasením: Adresy pro elektronickou komunikaci - zde je možné zadat údaje potřebné pro elektronické zasílání odsouhlasení konkrétnímu zákazníkovi. Označit jako neodeslané - pokud již bylo odsouhlasení odesláno, můžeme pomocí této nabídky „vymazat“ příznak odeslání.
Pro odsouhlasení pohledávek/závazků jsou připraveny standardní formuláře. Pokud konkrétnímu zákazníkovi tyto formuláře nevyhovují, může si vytvořit uživatelskou variantu odsouhlasení.