Orsoft Doku
Dokumentace a nápověda pro IS Orsoft Open

Řádek odběratelské reklamace

Řádek reklamace umožňuje vytvářet a editovat jednotlivé řádky vázané k dané reklamaci. Řádek odběratelské reklamace obsahuje tyto záložky:

  • Základní údaje
  • Vyjádření k reklamaci
  • Vyřízení reklamace obchod
  • Vyřízení reklamace výroba
  • Finanční náklady
  • Doprovodné texty

Postup pro tvorbu řádku odběratelské reklamace

Postup zobrazíte kliknutím na odkaz.

Základní údaje řádku reklamace

V této záložce evidujeme základní atributy řádku, jakými jsou zejména reklamovaná položka, provázanost na obchodní a výrobní doklad a atributy k příčině neshody:

  • Číslo a řádek prodejní objednávky
  • Typ (Rozlišení výrobek / text - „A“ položka reklamace je specifikovaná konkrétním číslem výrobku „T“ položka reklamace je specifikována textově)
  • Položka
  • Skupina zboží
  • Popisné údaje
  • Množství
  • Výrobní číslo
  • Reklamovaná výrobní zakázka
  • Kód příčiny
  • Upřesnění příčiny
  • Středisko způsobitele
  • Návrh vyřízení

Vyjádření k reklamaci

Záložka je zpravidla v kompetenci oddělení kvality, které rozhoduje o oprávněnosti reklamace a stanoví další postup.

Možnosti atributu Způsob vyřízení:

Vyřízení reklamace obchod

V záložce evidujeme informace ohledně komunikace s odběratelem, datum skutečné návštěvy odběratele (zpravidla se provádí z důvodu ověření neshody a jejího rozsahu), termín případného vrácení zboží.

Vyřízení reklamace výroba

Atributy v záložce jsou v kompetenci výrobního oddělení. Evidují zde způsob nápravného a případně i preventivního opatření k reklamaci.

Finanční náklady

Záložka slouží pro kompletní evidenci finančních nákladů k reklamaci.

Doprovodné texty

Zde můžeme evidovat další potřebné informace k danému řádku reklamace.

Možnost přidání elektronických dokumentů k řádku reklamace

OR-SYSTEM OPEN nabízí možnost přidání elektronických dokumentů, takže do každého jednotlivého řádku reklamace můžeme vkládat všechny potřebné dokumenty, ať už se jedná o naskenované doklady, vyjádření, fotky poškozených výrobků, atd.

Dokumenty vkládáme přes ikonku Elektronické dokumenty v pásu ikon nad řádkem reklamace.

Postup pro přidání el. dokumentu

Postup zobrazíte kliknutím na odkaz.