Orsoft Doku
Dokumentace a nápověda pro IS Orsoft Open

Dodavatelské reklamace

Reklamace nalezneme v OR-SYSTEM OPEN ve dvou úlohách - Dodavatelské, jež používáme ve vztahu k našim dodavatelům a Odběratelské, které slouží pro správu a evidenci zjištěných neshod na dodaném zboží u našich zákazníků.

Dodavatelské reklamace nalezneme v modulu Obchod / Nákup / Reklamace. Úloha umožňuje řízení komplexní reklamační agendy. Reklamace jsou navázány na příslušné obchodní doklady, evidují se kompletní finanční náklady. Mimo oddělení kvality jsou zde atributy k vyřízení i pro obchodní oddělení. Ke každému záznamu (i k řádku) lze přiložit veškeré potřebné dokumenty, jako další evidenci vztahující se k reklamaci. K dispozici je i kompletní evidence časových údajů (datum vytvoření reklamace, datum odeslání zboží, plánované a skutečné ukončení reklamace, atd.).

Postup pro tvorbu dodavatelské reklamace

V menu Obchod / Nákup / Reklamace / Odběratelské reklamace použijeme tlačítko Nový záznam .

Vyplníme Typ dokladu, Středisko uživatele se naplní automaticky. Středisko realizace se dle nastavení naplní automaticky, nebo ho manuálně vyplníme. Automaticky se vygeneruje Číslo dokladu.

Kliknutím na zámeček uzamkneme hlavičku dokladu.

Vyplníme Základní údaje reklamace. Většinu atributů vyplníme pomocí prokliku , přes který se dostaneme na seznam příslušných obchodních dokladů.

Po vyplnění požadovaných atributů základních údajů záznam uložíme .

V záložce Adresa se objednací adresa naplní dle čísla nákupní objednávky, nebo z čísla příjemky. Adresu též můžeme editovat - vložit pomocí prokliku .

Atributy v záložce Finanční náklady budou automaticky propsány z atributů finančních nákladů v řádku.

K záznamu je též možné doplnit Doprovodný text.

Tvorba řádku dodavatelské reklamace

Řádek vytvoříme pomocí tlačítka Nový záznam v pásu ikon nad řádkem reklamace.

Základní údaje řádku:

Pokud je v hlavičce vyplněno číslo nákupní objednávky, naplní se zde automaticky. Následně vybereme číslo řádku objednávky a naplní se atribut Položka, případně i Skupina, pokud do nějaké skupiny zboží daná položka spadá.

Vyplníme další atributy jako např. Množství, případně Číslo kusu a následně pole, týkající se samotné neshody/vady výrobku, která je předmětem reklamace.

Kód příčiny

Upřesnění příčiny

Středisko způsobitele

Návrh vyřízení

Vyjádření k reklamaci

V této záložce se vyplní atributy jako stanovisko odeslané reklamace, způsob vyřízení, data k případné návštěvě dodavatele.

Vyřízení reklamace obchod

Záložka náležící obchodnímu oddělení.

Finanční náklady

Doprovodné texty

Možnost přidání elektronických dokumentů k reklamaci

OR-SYSTEM OPEN nabízí možnost přidání elektronických dokumentů, takže do reklamace můžeme vkládat všechny potřebné dokumenty, ať už se jedná o naskenované doklady, vyjádření, fotky poškozených výrobků, atd.

Dokumenty vkládáme přes ikonku Elektronické dokumenty v pásu ikon v hlavičce reklamace, stejným způsobem můžeme přiložit dokumenty i do samotného řádku.

Postup pro přidání el. dokumentu

Postup zobrazíte kliknutím na odkaz.