Orsoft Doku
Dokumentace a nápověda pro IS Orsoft Open

AKTUALIZACE k 19.04.2024

1. Pohledávky

  • Penále
    • Úprava výpočtu průměrné penalizační sazby v případě REPO
  • Splátkové kalendáře
    • Generování
      • Oprava při generování více kalendářů po sobě pro nabídku variabilní symbolu VS (Přednabízel se variabilní symbol pro splátky stále z prvního kalendáře – opraveno)

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní výpisy
    • Pořízení/Prohlížení
      • Optimalizace dotahování obratů z rozúčtování

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Importy
    • Úprava importu OBM97 pro skladové pohyby

7. Účetní knihy

  • Účetní deník
    • Rozúčtování
      • Tlačítko Změny daňové
        • Tlačítko přejmenováno z „Změny ostatní“
        • Přidáno datum Dph
    • Tisky
      • Kontrolní sestavy DPH a KH
        • Při tisku sestavy byl zohledněn nové parametry číselníku Daňové skupiny
          • „Nezapočítat do daně na vstupu“
          • „Nezapočítat do daně na výstupu“

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 19.04.2024

AKTUALIZACE k 12.04.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Importy
      • Import EDI
        • Opraveno plnění rozúčtování

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní položky
    • Pořízení
      • Upravena kontrola pořizované firmy, pokud má firma platnost do 99.99.9999

5. Pokladna

  • Generování daňové rekapitulace
    • Opraveno generování daňové rekapitulace pro více pokladních položek s daní

6. Interní doklady

  • Pro typy dokladů HV, KR
    • Rozúčtování
      • Úpravy při editaci rozúčtování při opravách útvaru pro doklady HV, KR

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Sestava Hlavní kniha položková rozšířená (sestava - standard, Excel)
        • Rozšířeny parametry o možnost součtování položek za souvztažný účet

8. Saldo

  • Doložení zůstatků II
    • Oprava plnění střediska na generovaný interní doklad při generování HV a KR z doložení zůstatků

9. Uzávěrky

  • Roční uzávěrka
    • Generování RU podle síta - upraveny podmínky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce

  • Export Do investic
    • Opraveno označení rozlišení dokladu pro odpočet zálohy na faktuře pro rozúčtování s odpočtovým účtem (nově („M“))


Zpracovala: Lenka Ježková, 12.04.2024

AKTUALIZACE k 05.04.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Náhradní plnění
      • Export
        • Oprava zadání cesty pro přenos na klienta
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy
      • Odstraněno omezení na opravu obnosu a kurzu u faktury v cizí měně, která je součástí zneplatněného zápočtu
    • Importy
      • ISDOC
        • Přidána kontrola pro koho je faktura určena na vlastní IČO podle konfigurace
      • Hromadný import faktur Český pekař
        • Do importu dávek došlých faktur přidána kontrola na duplicitní VS a číslo firmy, chyba bude vypsána v protokolu

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní položky
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Pořízení
    • Doplnění kontroly na platnost firmy

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Oprava plnění údaje účetní měsíc

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 05.04.2024

AKTUALIZACE k 22.03.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy
  • Likvidace
    • Při generování cenových odchylek umožněno přebírání útvaru z faktury/pokladny podle konfigurace

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní položky
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Pořízení
    • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy

7. Účetní knihy

8. Saldo

  • Inventarizace
    • Tlačítko inventarizovat
      • Ošetřeno zadávání inventarizačního znaku delšího než stanovený limit (20 znaků) – přebere se jen prvních 20 znaků

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

  • Výpočet
    • Výpočet výkazu s definicí podle vzorce
      • Ošetření pro vzorec s podílem

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

  • Konfigurace
    • Konfigurace likvidace
      • Přidán dotaz „Do cenových odchylek přebírat útvar z faktury/pokladny“

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 22.03.2024

AKTUALIZACE k 15.03.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy podle bankovního spojení

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy podle bankovního spojení
    • Importy
      • Při kontrole na duplicitu faktury podle čísla firmy a variabilního symbolu
        • Přidán dotaz

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní výpisy
    • Pořízení a prohlížení
      • Zobrazení stavu účtu z účetních položek
        • Optimalizace
  • Bankovní položky
    • Pořízení
      • Ošetřeno přiřazování bankovní položky k faktuře bez vyplněné měny transakce
      • Doplnění kontroly na platnost firmy při dotahování firmy podle bankovního spojení

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Účetní deník
    • Rozúčtování
      • Optimalizace hromadného mazání řádků rozúčtování

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

  • Výpočet
    • Výpočet výkazu s definicí podle vzorce
      • Ošetření pro vzorec s podílem

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 15.03.2024

AKTUALIZACE k 08.03.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Menu Další
      • Přidáno Pohledávky pro banky
        • Pohledávky pro ČSOB
          • Export pohledávek do Excelu pro ČSOB jako podklad pro financování

2. Závazky

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Pořízení bankovních položek
    • Ošetřeno opakované nabízení plateb po výběru a připojení související platby

5. Pokladna

  • Tisky
    • Sestavy pokladní knihy byly doplněny o možnost výběru podle stavu zaúčtování

6. Interní doklady

  • Importy
    • Pro importy z podsystému controllingu se plní typ dokladu DCON

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Optimalizace vytváření hlavní knihy
    • Tisky
      • Hlavní kniha položková - doplněn výběrový parametr zakázka

8. Saldo

9. Uzávěrky

  • Roční uzávěrka
    • Optimalizace při vytváření dokladů ZZ1, ZZ2, PS
    • Doplněn popis pro síto roční uzávěrky
      • Standardní převod
      • Převod podle účtu

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 08.03.2024

AKTUALIZACE k 01.03.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Tlačítko Saldo (klubíčko)
      • Úprava obrazovky salda za firmy, aby tlačítko Splátky bylo viditelné i na menších obrazovkách
    • Pořízení
      • Ošetření chyby při ukládání pořízené faktury pokud není vyplněn analytický účet
      • Oprava propisování změn z faktury typu Platební kalendář na položku platebního kalendáře pokud jde o změny neovlivňující rozúčtování

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Ošetření chyby při ukládání pořízené faktury pokud není vyplněn analytický účet

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Importy
    • Pro importy z podsystému controllingu se plní typ dokladu DCON

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Optimalizace vytváření hlavní knihy
    • Tisky
      • Nová sestava Výsledovka po útvarech - lze zadat volitelnou délku útvaru, má sloupce náklady, výnosy a rozdíl.

8. Saldo

9. Uzávěrky

  • Roční uzávěrka
    • Optimalizace při vytváření dokladů ZZ1, ZZ2, PS

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 01.03.2024

AKTUALIZACE k 16.02.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • ZIS
      • Při smazání dobropisu, vygenerovaného jako odpis k záloze ZIS, se v tabulce R0PLATBY u související zálohy smaže číslo konečné faktury a do DUZP se vrátí datum platby
      • Do vygenerovaného dobropisu ze zálohy ZIS se do VS plní číslo dokladu

2. Závazky

  • Přijaté faktury
    • Oprava propisování změn z faktury typu Platební kalendář na položku platebního kalendáře, pokud jde o změny neovlivňující rozúčtování
  • Splátkový kalendář
    • Oprava generování splátkového kalendáře - při vytvoření druhého a dalšího kalendáře se chybně přebíralo číslo firmy

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

  • Roční uzávěrka
    • Optimalizace mazání

10. Legislativní výkazy

  • Účetní
    • Tisk výkazu rozvaha - ve standardním tisku se uřezávala název položky - prodloužen na maximum

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 16.02.2024

AKTUALIZACE k 09.02.2024

1. Pohledávky

2. Závazky

3. Platební kalendáře

  • Pořízení
    • Doplněno pořízení útvaru při generování položek platebního kalendáře
    • Doplnění konfigurace platebních kalendářů o dotaz na posun data splatnosti z víkendu na pátek nebo na pondělí

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Účetní deník
    • Tisky
      • Kontrolní sestava KH
        • Oprava číslování stránek na závěrečných rekapitulacích v kontrolní sestavě kontrolního hlášení
    • Importy rozúčtování
      • Zakázka bude přebírána jen pokud bude v Definici dimenzí
  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Výsledovka s plánem do excelu
        • oddělení součtového řádku za syntetický účet (jiná barva)

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 09.02.2024

AKTUALIZACE k 02.02.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Záložky
      • Platby/Interní doklady
        • Doplnění tlačítek „Přidat doklad“ a „Odebrat doklad“

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Záložky
      • Platby/Interní doklady
        • Doplnění tlačítek „Přidat doklad“ a „Odebrat doklad“

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Doplnění komentáře k tisku hlavní knihy - položkový tisk je pouze za poslední měsíc

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 02.02.2024

AKTUALIZACE k 26.01.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Tisky
      • Sestava Deník vydaných faktur - doplněn tisk zakázky na Md a Dal

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Tisky
      • Sestava Deník přijatých faktur - doplněn tisk zakázky na Md a Dal

3. Platební kalendáře

  • Pořízení
    • Doplněna kontrola vyplnění povinných údajů
    • Druh platebních kalendářů byl zredukován na „Platební kalendář“ a „Zálohový list“
    • Dotahování obnosu Zaplaceno a Zbývá na splátky platebního kalendáře druhu „Zálohový list“
    • Předpisy vygenerované z platebních kalendářů mají ve způsobu vzniku příznak „K“
    • Při zadávání parametrů pro generování splátek platebních kalendářů se nabízejí pouze sazby DPH platné ke dni vystavení kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

  • Pořízení
    • Do kontroly daňové skupiny doplněna kontrola na platnost

6. Interní doklady

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Sestava Hlavní kniha položková s činností - přidán výběr za účet a útvar
      • Sestava Hlavní kniha položková Excel
        • rozšíření o cizí měnu
        • sestava upravena do standardu výstupů do excelu + přidány součtové úrovně

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 26.01.2024

AKTUALIZACE k 19.01.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Kopírovaní s rozúčtováním s nulovými obnosy - opraveno

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Kopírovaní s rozúčtováním s nulovými obnosy - opraveno
    • Tisky
      • Likvidační lístek - standard
        • Úprava tisku rozúčtování - nyní se tiskne jak strana Md i Dal

3. Platební kalendáře

4. Banka

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Pořízení
    • Při kopírování se nebude nepřebírat evid. číslo dokladu
    • Při zaúčtování dokladu bude probíhat aktualizace a bude se doplňovat evid. číslo dokladu
  • KR k zálohovým listům v cizí měně
    • Generování KR k částečným úhradám zálohového listu a odpočtům řešeným interními doklady k vyúčtovací faktuře

7. Účetní knihy

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 19.01.2024

AKTUALIZACE k 12.01.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Zohlednění data platnosti při kontrole saldokontního účtu na hlavičce faktury

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Zohlednění data platnosti při kontrole saldokontního účtu na hlavičce faktury
    • Tisky
      • Sestava Deník vydaných faktur - rozšířena o zakázku Md a zakázku Dal

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní výpisy (Bankovní položky)
    • Importy
      • Oprava přidělování čísla dokladů podle datumu výpisu při importu bankovních výpisů na přelomu roku

5. Pokladna

  • Pořízení
    • Doplnění kontroly na platnost při dotahování z číselníků kontací, souvztažností pro pokladní položky a r0platby

6. Interní doklady

  • Pořízení
    • Doplnění tlačítka „Rozúčtování“ do deníku interních dokladů

7. Účetní knihy

  • Účetní deník
    • Tisky
      • sestavy Kontrola DPH
        • Umožněno vyloučení dokladů ze součtů na vstupu nebo na výstupu podle označení v daňových skupinách podle nového parametru „Nezapočítat do daně“

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

  • Konfigurace
    • Konfigurace došlých faktur
      • Doplnění konfigurace došlých faktur „Splatnost posunout na předchozí pracovní den“
    • Konfigurace banky
      • Rozšíření pro položku pro “Na účetní řádky zapsat“ o nabídku “datum Výpisu podle Pbuc“
        • Pro přebírání datumu rozúčtování pro bankovní položky podle převodníku banky (Pbuc).

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 12.01.2024

AKTUALIZACE k 05.01.2024

1. Pohledávky

  • Vydané faktury
    • Pořízení
      • Zohlednění data platnosti při kontrole saldokontního účtu na hlavičce faktury

2. Závazky

  • Došlé faktury
    • Pořízení
      • Zohlednění data platnosti při kontrole saldokontního účtu na hlavičce faktury
    • Tisky
      • Sestava deník vydaných faktur - rozšířena o zakázku Md a zakázku Dal +

3. Platební kalendáře

4. Banka

  • Bankovní výpisy
    • Oprava přidělování čísla dokladů u banky podle data výpisu
  • Bankovní položky
    • Oprava přidělování čísla dokladů u banky podle data výpisu

5. Pokladna

6. Interní doklady

  • Generování KR
    • Oprava generování KR k částečným úhradám zálohového listu
    • Oprava generování KR mezi dvěma platbami

7. Účetní knihy

  • Hlavní kniha
    • Tisky
      • Doplnění nové sestavy „Výsledovka podle útvarů a řádků výkazu“
        • Předpokládá se, že v účtovém rozvrhu je doplněna vazba na výkaz zisků a ztrát včetně názvů řádků výkazu
          • Doplnění je možno provést volbou Mimořádné akce/ Jednorázové akce/ Doplnění řádků výkazu Zisku a ztráty v Účtovém rozvrhu

8. Saldo

9. Uzávěrky

10. Legislativní výkazy

11. Uživatelské výkazy

12. Finanční plánování

13. Vnitropodnikové účtování

14. Parametry

15. Mimořádné akce


Zpracovala: Lenka Ježková, 05.01.2024

KOMPLETNÍ VERZE 24.1

Kompletní verze ze dne 4.1.2023

1. ZÁKLADNÍ INFORMACE O VERZI

Kompletní verze Orsoftu Open - Finanční účetnictví je k dispozici v klientské zóně na www.ortex.cz. Lze ji nainstalovat na verzi 23.1 podsystému Finanční účetnictví.


2. AKCE SOUVISEJÍCÍ S INSTALACÍ

Nejsou potřeba žádné akce


3. POPIS PROVEDENÝCH ZMĚN, OPRAV A NOVINEK

Změny probíhají v podsystému kontinuálně (Viz Aktualizace v Seznam změn - Finanční účetnictví - verze 23.1).

  1. Legislativní změny pro rok 2024
    • Kontrolní hlášení a daňové přiznání k DPH
      • Ve formuláři kontrolního hlášení nadále zůstanou pole pro tři sazby DPH (základní a snížené), a to jak z důvodu možného uplatnění nároku na odpočet daně v zákonné tříleté lhůtě, vykazování oprav základu daně a výše daně, tak i například z důvodu možného podání kontrolního hlášení a následného kontrolního hlášení za období před novelou zákona o DPH účinnou od roku 2024.
      • Ve formuláři kontrolního hlášení dále dojde ke zrušení položky „Identifikátor datové schránky“. Ostatní položky zůstávají beze změny, stejně jako zkratka písemnosti formuláře kontrolního hlášení DPHKH1
    • Daňové přiznání k DPH
      • Změny vyvolané konsolidačním balíčkem nemají zásadní dopad ani do formuláře daňového přiznání k DPH. U formuláře daňového přiznání k DPH se upraví pouze popisy u vybraných položek (řádků) formuláře a spolu s tím i příslušné pokyny k jeho vyplnění. Samotné položky formuláře daňového přiznání k DPH zůstanou beze změny.
    • Souhrnné hlášení
      • Elektronický formulář souhrnného hlášení VIES včetně pokynů k jeho vyplnění zůstává pro rok 2024 beze změny
    • Pokyny k nastavení DPH 2024 (viz aktualita z Finanční účetnictví - DPH 2024 z 21.12. 2023 . Formuláře budou včas připraveny včetně struktur XML.
  2. Popis provedených změn
    • Chtěli bychom upozornit na tyto změny během roku 2023:
      • Hlavní kniha
        • Hlavní knihu lze vytvářet nově i včetně podrozvahové evidence dle nastavení v konfiguraci Účtování dokladů
      • Odsouhlasení pohledávek nebo závazků
        • Do prohlížení vybraných pohledávek byla doplněna možnost hromadného smazání příznaku „odeslání“, a to pro případné opakované vytvoření a odeslání. Tato volba je k dispozici na klávesu „Další nabídka“
      • Legislativní výkazy
        • Rozpad řádků pro Rozvahu a Výkaz zisku a ztráty
          • Do prohlížení výše uvedených výkazů byla doplněna možnost „rozpadu řádku výkazu“. Volba zobrazí detailní doklady, ze kterých se příslušný řádek skládá.
      • Nové tiskové výstupy
        • Hlavní kniha
          • Obratová předvaha
          • Výsledovka podle útvarů a řádků výkazů
            • Jedná se o tiskový výstup součtovaný podle útvarů, dokladů a řádků výkazu.
  3. Novinky
    • Divizní zpracování
      • Úloha je určena pro ty organizace, které jsou členěny na divize, každá divize zpracovává své účetní doklady, vytváří hlavní knihy a salda. V rámci této úlohy je v závislosti na oprávnění umožněno zadávat svůj interval „středisek“ (útvarů), takže mají k dispozici pouze údaje, které jí náleží.
      • „Hlavní“ divize pak zpracovává kompletní účetnictví, včetně legislativních a daňových výkazů za všechny divize.
      • Předpokladem pro správné zpracování je nutné mít k dispozici úlohu „Divizní zpracování“, kterou si můžete vyžádat na našem obchodním oddělení. Tato úloha zajistí odpovídající zpracování pro všechny úlohy Orsoft Open.
      • Pro toto zpracování je rovněž rozšířena funkcionalita Uživatelských výkazů, a to pro jednotlivé divize, kdy je umožněno podle základní definice výkazu zpracovat Rozvahu, Výkaz zisku a ztráty nebo Daňové výkazy za jednu konkrétní divizi.
      • Pro standardní tiskové sestavy je vždy k dispozici možnost zadání intervalu útvaru, za který má proběhnout zpracování.
  • Náhradní plnění
    • Úloha je určena pro organizace, které mají povinnost evidenci náhradního plnění z důvodu zaměstnávání osob se zdravotním postižením podle $84 zákona č. 435/2004 Sb a předávat potřebné informace prostřednictví výstupu ve formátu csv na Ministerstvo práce a sociálních věcí.
    • Předpokladem pro úspěšné zpracování je nutné mít k dispozici úlohu „Evidence náhradního plnění“.
      • Pro toto zpracování je třeba nastavit:
        • Číslovaný seznam
          • Do číselníku kontací doplnit kontace pro došlé a vydané faktury s nastaveným příznakem Typ vazby
            • „s vazbou na DF“
              • Pokud nastavíte u vydané faktury „bez vazby na DF“, pak je tato faktura pouze předmětem pro vybrání do výstupních sestav a pro výstup do csv pro MPSV.
            • „bez vazby na DF“
              • Nastavení u vydané faktury „s vazbou na DF„
                • K této faktuře se nebude dohledávat došlá faktura
                  • Nastavení je pro případy, kdy je dokupován další materiál pro objednané výrobky.
                  • V tomto případě je sledováno, zda byla základní vydaná faktura uhrazena a teprve poté je došlá faktura uvolněná k úhradě.
      • V případě, že máte k dispozici výše uvedenou úlohu, tak se Vám při prohlížení vystavených faktur objeví ikona „Náhradní plnění“, která umožní rychlé odfiltrování vydaných faktur s náhradním plněním, ať už je to s vazbou nebo bez vazby na DF. Na těchto odfiltrovaných fakturách je dále k dispozici pohled na došlou fakturu, pokud se jedná o vazbu s DF.
        • Tisky
          • Pomocí ikony „tiskárna“ můžete vytisknout faktury „s“ nebo „bez“ vazby za zadané období do „pdf“ nebo do Excelu.
            • Vydané faktury s náhradním plněním
              • Vyberou se všechny faktury s náhradním plněním dle zadaných výběrových kritérií (podle DUZP, zaplacené, nezaplacené, atd.)
            • Vydané faktury s náhradním plněním s vazbou na došlou fakturu
              • Vyberou se všech faktury s vazbou na došlou fakturu, na sestavě je pak vyčíslena „ziskovost přefakturace“. Zisk je počítán jako rozdíl mezi základy v CZK u FD a FV (=FV-FD), ¬zisk v % je počítán ((FV/FD)-1)*100 na 2 desetinná místa
        • Menu „Další“
          • Provedete export faktur s náhradním plněním do struktury „csv“ pro MPSV.
      • Pořízení vydaných faktur s náhradním plněním
        • Při pořízení volíte odpovídající kód kontace podle toho, o jakou fakturu se jedná.
          • s vazbou
          • bez vazby
      • Pořízení došlých fakturu s kontací „s vazbou“
        • Při použití odpovídající kontace se nabízí vystavené faktury pro přiřazení k faktuře došlé.
        • Současně je na došlých fakturách k dispozici záložka „související doklady, která umožní zobrazit faktury vydané.
          • Po stisknutí tlačítka „Vydané faktury“
            • Zobrazí již připojené související vydané faktury přes vazební tabulku PFAVAZ
            • Pokud ještě došlá faktura není propojena s žádnou vydanou fakturou zobrazí existující vydané faktury od stejné firmy obsahující kontaci „s vazbou“ s možností označení pro výběr a následným vytvořením vazeb ve vazební tabulce PFAVAZ.
      • Propojení došlých a vydaných faktur lze provést recipročně i vydaných faktur, u kterých se na záložce „Související doklady“ zobrazí tlačítko „Došlé faktury“. Pomocí tlačítek lze vytvořit libovolný počet vazeb m:n.
      • Příkaz k úhradě došlé faktury „s vazbou“
        • Při pokusu o ruční vytvoření příkazu k úhradě došlé faktury „s vazbou“ se kontroluje, jestli jsou všechny související vydané faktury uhrazeny a pokud tomu tak není, zobrazí se zpráva:
          • „K faktuře v režimu náhradního plnění nejsou uhrazeny související vydané faktury, nelze zadat příkaz k úhradě“.

Zpracovala: Naďa Kejzlarová, Lenka Ježková, 03.01.2024