Orsoft Doku
Dokumentace a nápověda pro IS Orsoft Open

Nákladové akce objektů správy majetku

Nákladové akce slouží ke sledování nákladů na objekt majetku.

Sledování nákladů

Náklady soustřeďujeme na tzv. nákladové akce a ty jsou rozděleny na:

  • Plánované - jakýsi zásobník co je třeba v budoucnu udělat na objektu majetku.
  • Rozpočtované - nákladové akce, které přešly z plánu do aktuálního rozpočtu
  • Objednané - nákladové akce, které mají objednávku
  • Čerpané - nákladové akce, které mají fakturu a jsou zaplacené
  • Historie - nákladové akce, které jsou „ukončené“, a ty, které nejsou v aktuálním rozpočtovém roce

Plánované náklady

Náklady Objednané

  • Z položky Objednávky/Smlouvy
  • Z alokace položky Objednávky/Smlouvy

Náklady Čerpané

  • Z Došlé faktury
  • Z alokace rozpočtu na Došlé faktuře
  • Z rozúčtování Došlé faktury
  • Z Poklady

Náklady Čerpané z Alokace rozpočtu na Došlé faktuře

Způsob přiřazení nákladu k objektu majetku

  • Akce - Přiřazení na nákladovou akci majetku
  • Objekt - Přiřazení na jeden objekt majetku
  • Objekty - Rozdělení na více objektů majetku

Objekty majetku jsou „předfiltrovány“ dle rozpočtové skladby – na alokaci a na objektu majetku

Rozdělení na více objektů majetku

Výběr objektů majetku

Nabídka objektů dle rozpočtové skladby a výběr

Vyplnění rozdělené částky

A návrat na Alokaci

Možnost Rozdělení částky na objekty s „nulou“:

Přiřazení na jeden objekt majetku

Nabídka objektů dle rozpočtové skladby a výběr

A návrat na Alokaci

Přiřazení na nákladovou akci majetku

A návrat na Alokaci

Zobrazení vazby na alokaci

  • Více objektů - částka alokace je rozdělena na více objektů
  • „identifikace objektu“ - zde „1 – Vozový park“ – částka je přiřazena jednomu objektu (inv.číslo, soubor objektů, …)
  • N – částka - částka alokace je rozdělována na více objektů, ale není rozdělena celá a ještě zbývá

Kontroly při rozdělování alokace na objekty

Kontrola součtu rozdělených obnosů na alokaci

Kontrola na existenci objektů s nulovým obnosem

Kontrola překročení alokace

Přiřazení z rozúčtování

Přiřadit náklad na objekt majetku lze i z rozúčtování. Například pro náklady, které nejsou součástí alokace objednávky nebo faktury. Příkladem může být DPH u faktur v režimu PDP.

4.4.13. Přiřazení z pokladny

Přiřadit náklad na objekt majetku lze pokladny. Náklady lze přiřazovat z hlavičky dokladu, nebo z jeho položek. Případně až z rozúčtování takového dokladu.